wat vinden jullie van dit schema??

Voor algemene onderwerpen over honden. Berichten die niet over honden gaan kunnen in het Old Cross Cafe geplaatst worden.
Forumregels
liek
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Re: wat vinden jullie van dit schema??

Berichtdoor liek » 22 Sep 2017, 21:41

Hieronder wordt uitgelegd waarom beter geen zonnebloemolie..

http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=53599

MichaelJune
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor MichaelJune » 22 Sep 2017, 21:50

thnx Liek goed om te horen! Ik vind haar zelf ook erg knap en ze doet het echt zeer goed allemaal( gehoorzaamheid en sociaal gedrag naar mensen) . Alleen met andere honden word het wat minder, al een keer uitgevallen met een snauwtje, en dat gedrag laat ze zien bij dominant gedrag van een andere hond aan de lijn. Vind het persoonlijk helenaal niet erg, hou wel van een pittige stafford, maar ik stimuleer het niet natuurlijk. uiteindelijk kan je het verwachten en ze is toch enkel met ons bezig, loopt nooit los alleen op een paar vaste plekken waar ik heel ver kan zien

Wil nergens tegenin gaan!, maar was wel benieuwd wat de reden ervan is vandaar de vraag om te onderbouwen. Barf begin ik niet aan. Heel mooi principe maar ik heb geen plek om dat spul te bewaren en mijn vrouw voedert ook vaak en die haat carnibest al om te geven, halve prooidieren gaat em niet worden bij haar.

hoe kan ik het beste dan pens geven ?welke hoeveelheid en in wat voor verhouding met haar dagelijkse dieet? hoe vaak kan ik dat geven en moet ik dat dan geven ipv een kvv maaltijd? de rest maar achterwege laten(hart, lever ed)?

het artikel leek me best logisch , en ik al heel lang kritiek hoor op granen leek mij 1 en 1 = 2 . las wel specifieke keep waarin de handler een beetje cornflakes toevoegt in zijn menu. denk dat je 2 kampen hebt hierin en dat er altijd verschillende meningen in blijven. Ikzelf voer liever kvv als brok ze doet het er zichtbaar beter op dan brok ( caro croc type energy 25/7) die ik voerde , weer weinig granen en veel eiwit ,vet,ruwe celstof etc etc) . vandaar dat ik wel op vlees blijf denk ik...

misschien wil ik te graag te goed doen. daarmee zal ik wat bewuster omgaan .je kan idd de boel verstoren en uit balans brengen . Tis goed bedoelt, anders zou ik er niet zoveel tijd en centjes in steken.

greetzz

MichaelJune
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor MichaelJune » 22 Sep 2017, 21:53

ik ga jou aangedragen topics wel ff doorlezen thnx. heb hier al heel wat topics doorgespit haha

liek

Berichtdoor liek » 22 Sep 2017, 22:21

Ik begin ook niet aan Barf, mij teveel gedoe en ook bang dat ik verkeerde verhoudingen voer waardoor mijn woefies tekorten krijgen. Wij voeren ook kvv, meestal carnibest en naturis waar ze het erg goed op doen. Het voordeel van compleet voer vind ik dan ook dat alles erin zit wat ze nodig hebben.

Ze krijgen hier wel heel soms een rauw eitje met schil door het voer geprakt. Of wat zoutloze groenten, zoals bijv. gekookte sperziebonen, erwtjes of wortels als ik over heb, of soms rauw. Altijd grappig als ze een rauw stukje wortel opknagen. Er staat hier ook altijd een tupperware bakje met stukjes appel, die ze krijgen als ze bijv. de bench in moeten of als ik wegga, of als het bedtijd is.. Ik deel ook wel eens wat banaan of komkommer. Ze mogen ook wel eens mijn bakje kwark of yoghurt uitlikken.. Banzai wil nog wel eens in de tuin aardbeien/frambozen jatten en ik heb hem ook wel eens betrapt dat hij radijzen de grond uittrok en opat! En ik maar denken dat de vogels hun slag sloegen in de tuin.. Maar dit alles is gewoon om het leuk te houden wat betreft eten, af en toe eens iets extra's voor het lekker. Als ik gekookte aardappels over heb ik verdeel ik die ook wel eens over hun bakken(maar meestal bak ik ze zelf op een dag later...). Ik let er wel op dat ze niet teveel zout binnenkrijgen, hier doen we met koken bijna nooit zout erdoor, dat doen we op ons bord erover indien gewenst.

We hebben in het verleden ook wel diverse merken brok uitgeprobeerd, ook verschillende dure zonder granen, maar ze doen het toch het best op kvv. Wel hebben we een zak brokken in huis omdat ik soms vergeet op tijd vlees te ontdooien :hihi

Vuile pens voeren wordt wel eens aangeraden voor honden die op brok zitten, omdat pens goed is voor de darmflora. Maar in een compleet voer zit al pens dus dat hoef je niet extra erbij te geven.

liek

Berichtdoor liek » 22 Sep 2017, 22:29

Banzai de aardbeiendief... :D

MichaelJune
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor MichaelJune » 22 Sep 2017, 23:54

supergrappig Liek, blijven toch aparte honden, vind ze veel menselijke trekjes hebben en die acties van ze, echt geweldig. mooie hond trouwens, dacht te lezen dat je er ook nog een dochter van hebt? penny? of zit ik abuis?. onze oude staff reu conan nam een voorbeeld aan mij en begon wilde bramen rechtstreeks van de plant te eten, geweldig gezicht om te zien!

ik prak ook geregeld een eitje met schil, soms 1 en soms 2 keer per week ook door het vlees geprakt. al heb ik gelezen dat als je ze half kookt/half rauw geeft, de eiwitten beter geactiveerd worden en ze beter opgenomen worden door de hond. Klopt dit?

Der staat zoveel van op internet en zoveel verschillende manieren en meningen, blijft toch uitproberen wat past voor je hond.

zo een rauwe halal kip kan geen kwaad toch? echt kwaliteit kip praten we dan over en zeker geen plofkip/antibioticakip

dan toch die deal maar afzeggen en gewoon carnibest natuurvoer aanhouden.... met hier en daar een klein extraatje .

beest vreet soms beter als ikzelf als ik er zo is aan denk whahaha

liek

Berichtdoor liek » 23 Sep 2017, 15:31

Af en toe een kippie is helemaal prima!

Over dat eitje weet ik niet. Als er al verschil is in hoe goed het opgenomen zal worden in het lichaam denk ik dat het minimaal is. Ik zou die die extra moeite niet doen iig :hihi

Wij hebben drie honden: rechts Ast Noa, midden Sbt Banzai en links zijn dochter Penny.

MichaelJune
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor MichaelJune » 23 Sep 2017, 17:18

leuk trio! dan had ik het toch goed gelezen in een ander topic,

gisteren het verhaal gelezen over olieën dat je gepost had, erg duidelijk en goed uitgelegd, wist niet dat vis zo vervuild in de winkels lag, tis toch erg gesteld met de wereld als je het zo bekijkt, kan er erg verdrietig van worden , geef heel veel om het wild en bos maarja hopelijk gaat het tij nog keren...

de andere topics ook gelezen, ook met de hond die overbelast is( van funky dacht ik? ) .heel erg om te lezen, wil ik zeker niet meemaken. klopt het dat in de sportwereld zeggen; ze hebben de hond "stale" getraind?? las het op een amerikaanse site.

ik kook het eitje ook niet half hoor haha, ik ga alleen diep door in de materie, kom je van dat soort dingen tegen...

leuke koppies hebben ze! banzai lacht zelfs haha

MichaelJune
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor MichaelJune » 23 Sep 2017, 19:08

beetje gehoorzaamheid in het spel ,

vind dat ze het heel knap doet , geen hondenschool geen cursussen, alles op mn eigen manier gedaan en luistert ook zoals wij graag willen , met onze manieren.

https://youtu.be/cSSR4cL1v9k

laat me weten wat jullie vinden, lossen commando heeft soms nog 2 keer nodig maar verbetert langzaam,ook na flink opjutten lost ze na max 2 keer. maargoed ze is nog jong

blaffen op commando ook foutloos

jason&loena
Rookie Staff
Rookie Staff

Re: wat vinden jullie van dit schema?h

Berichtdoor jason&loena » 23 Sep 2017, 19:31

Netjes hoor. Mooie hond

Terug naar “Algemeen”