wat vinden jullie van dit schema??

Voor algemene onderwerpen over honden. Berichten die niet over honden gaan kunnen in het Old Cross Cafe geplaatst worden.
Forumregels
MichaelJune
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Re: wat vinden jullie van dit schema??

Berichtdoor MichaelJune » 22 Sep 2017, 14:06

over dat pancreas verhaal dat had ik niet in de gaten, zat puur naar ingrediënten en verhoudingen te kijken, dan maak ik mn laatste kilo's op en dan ga ik weer terug naar carnibest natuurvoer. ik ga wel verder met de slachterij want die deal krijg ik nergens, verse runderharten en vuile pens en dergelijke is heel erg voedzaam en ik varieër het met kvv en de rest waar ik het over had, ben zelf van mening dat ik het niet totaal overdrijf maar een goede middenweg heb. het schema moet nog komen maar met de ingrediënten zit ik wel goed. Waarom vind je het overdreven? ik vind sommige barfmenus pas echt overdreven. ik hoor het graag.greetz

liek
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor liek » 22 Sep 2017, 14:43

Met overdreven bedoel ik dat met stevig wandelen en fietsen je hond niet allerlei extras hoeft te krijgen als je standaard voeding gewoon compleet is. Pas ook op met extra schapenvet, kan juist rond organen gaan zitten wat niet gezond is. En ook bedoel ik dat mijn persoonlijke mening is dat ik het idee heb dat je met je enthousiasme te hard van stapel loopt met je nog erg jonge hond van pas 14 maanden.

De ervaren dog handlers wachten meestal met echt in conditie zetten totdat de hond volgroeid is, tussen 3 en 3,5jaar.

Zijn ook ervaren mensen die vinden dat hun hond beter presteert/werkt/sport met wat extra koolhydraten op zijn tijd. Zullen voor en tegenstanders zijn van brok of juist vers. Wie heeft gelijk? Als hun honden het er goed op doen? Wat voor de ene hond werkt hoeft voor de ander niet te werken. Ik vind het iig super! Dat jij je zo goed inleest en informeert!!

In de tijd dat Daven hier ging schrijven was dit forum al half dood, de meeste mensen met kennis/ervaring waren al weg. Diegene die nog over waren hadden door alle rellen en gezeik geen zin meer om nog te reageren.

Ik weet niet precies welke foto je bedoeld van Daven maar ik vermoed van zijn volwassen teefje (rip) die overigens geen Stafford was maar een kruising. Zijn jonste american bully is inmiddels ook helaas overleden. Nog geen 2jaar geworden. Zullen best mensen zijn die extra gewicht gebruiken met hun volwassen hond, maar vraag jezelf af waarom je het zou willen? Wat voor nut heeft het???

Ik hoop echt dat je de topic doorleest van de linkjes! Staan echt nuttige dingen in, nogmaals mijn complimenten voor je inzet om het allemaal goed te doen!!!

liek

Berichtdoor liek » 22 Sep 2017, 15:01

Nog even het topic van Daven bekeken, veel honden in dat topic zijn pitjes. Je zal een Stafford nooit eruit kunnen laten zien als een pit. Zoals bijv Chinaman die jij zo mooi vindt.

Daven zijn hond was een american bully, die zijn van zichzelf steviger en gespierder dan een Stafford. Een gewichtband heeft dan ook minder impact op de nek dan bij een Stafford.

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Mick » 22 Sep 2017, 15:38

[quote="MichaelJune"]
Dat powerwalken met verzwaarde halsband heb ik juist van hier. een topic die Daven gestart is (plaats hier een foto van je conditioned stafford) daarin had niemand daar commentaar op? daarom dacht ik dat het wel een goed plan is, betwijfel of 2 kilo een nekhernia tot gevolg heeft.maar over de leeftijd waar je kan starten ermee kan ik wel in komen.
[/quote]

Ho stop! (gaat weer lachen worden als Dave zich hier weer meld maar goed..)

Niemand heeft er idd richting Daven in dat topic commentaar op, omdat dat op een ander forum en wellicht ook hier in een ander topic al uitgebreid over gesproken is.

Dave is een type, je kunt praten tot je een ons weegt, want ik weet het altijd beter! Eindeloze discussies over conditioneren en met welke methodes heb ik en andere al met hem gehad. Zijn "top" geconditioneerde am.bully is niet in balans, mist overduidelijk rug bespiering, maar hij wil het niet zien... Begrijp me niet verkeerd, is een aardig kerel met een hoop liefde voor zijn hondjes, maar mist hier en daar wat kennis en kunde (wie niet..?).

Die gewichten onzin, lekker vergeten. Zolang je een huis tuin en keuken hond heb, waarmee je niet op top niveau mee sport, is het kant en klare onzin om dit soort hulpmiddelen te gebruiken. Overigens degene die hier op "hoog" niveau sporten hebben voor zover bekend ook nooit die bullshit gebruikt.

Zo'n halsband, doet eigenlijk helemaal niets, behalve de belasting op de nekspieren en wervels vergroten. Yeah de hond krijgt een dikkere nek, geen gezicht en totaal onbruikbaar, leuk voor euh... Hangtime?? nee niet eens, want verzuurt te snel en zal eerder loslaten.

In het derde linkje van Liek, staat een quote van Arie van Herpen (als ik het goed schrijf), daar heb je 100 x meer aan als iets van Dave, niet lullig bedoeld, maar neem aub advies en tips over van mensen met ervaring met staffords ipv een amateur die met am.bully aan het uitproberen is.
[color=#0000BF][i]Even a blind squirrel finds a nut once in a while[/i][/color]

MichaelJune
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor MichaelJune » 22 Sep 2017, 16:05

duidelijk verhaal . de achtergrond daarvan wist ik niet al zag ik wel de kritiek over de rugbespiering die niet in verhouding was, hij nam inderdaad ook geen kritiek aan. Iets waar ik persoonlijk wel voor opensta want ik wil het graag goed doen voor mn meissie. Ik weet er wel wat vanaf, maar sta nog in het begin en zal dus nog moeten leren. dat pancreas verhaal heb ik doorgelezen, besloten om de 10 kg die ik daarvan heb , op te maken door 1 x per 2 weken een rol ervan te voeren, dat zou dan geen kwaad kunnen, ik koop morgen wel een nieuwe zak met rollen maar gewoon het oude vertrouwde carnibest natuurvoer , zonde van het geld maar dat is ondergeschikt aan de gezondheid van mn hond. Ik zat misschien in een tunnelvisie te kijken naar eiwit en vetverhoudingen en dergelijke, gelukkig heb ik ze er nog maar 1 rol van gevoerd er ligt er nog 1 ontdooid die maak ik dan op, daarvoor ook gewoon carnibest natuurvoer gevoerd en daar ben ik toch heel erg fan van.

dankje voor de reacties, besef dat ik iets gas terug moet nemen met sommige dingen en idd heb geen topsport hond dus zoveel eist ze dat niet. wel ga ik gewoon verder met het fietsschema en gezonde gevarieërde voeding. Gun ze wat dat betreft het allerbeste zoals ik dat voor mezelf ook gun, brokken komen er niet meer in. hooguit een zakje eens in de zoveel tijd, merk dat ze op vlees veel beter eruit ziet en niet zoveel krabt en de poep is erg mooi.veel beter als op brok

de halsband laat ik voor wat het is, schapenvet krijgt ze hooguit 2 of 3 keer per week. ook daar heb ik me over ingelezen en bij veelvuldig gebruik kunnen ze talgklierontsteking of verstopping krijgen en dat soort dingen dus ik doe het echt minimaal!

thanks dat jullie mij erop wijzen, kom ik weer met beide benen goed op de grond en ik zal het wat meer balanceren naargelang ze moet doen.

greetzz

pootjes van june

[url=https://postimg.org/image/7v58l5bet/][img]https://s26.postimg.org/s2iodg8w9/20170922_170131.jpg[/img][/url]

[url=https://postimg.org/image/t7cqitvd1/][img]https://s26.postimg.org/n6f1lr8qx/20170922_165834.jpg[/img][/url]

[url=https://postimg.org/image/7yz21egw5/][img]https://s26.postimg.org/s6chtpedl/20170922_165856.jpg[/img][/url]

MichaelJune
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor MichaelJune » 22 Sep 2017, 18:00

Ik heb trouwens veel informatie hier opgedaan. Waar de grotere dog handlers hun woord doen ik artikelen.

zullen jullie misschien wel kennen , ook heel veel over voeding en andere dingen. daar word ook gesproken dat carbohydrate loading voor honden een fabeltje is, zodoende dat ik vraagtekens had bij jou opmerking over koolhydraten, voor mensen gaat dat wel op, maar voor honden niet.staat in het submenu en dan nutrition en ff naar beneden scrollen.

http://www.sporting-dog-news.com/archives/training-and-keep/

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 22 Sep 2017, 18:22

Als je zonder kh wil voeren, pak dan carnibest diabetes

Zomaar hart, lever, nier, pens toevoegen, zou ik niet doen. Een kipje op z'n tijd is leuk en is iig compleet, evenals de carnibest.
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 22 Sep 2017, 18:25

Tonijn niet te vaak voeren ivm kwik

Vis uit blik op waterbasis of olijfolie
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

MichaelJune
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor MichaelJune » 22 Sep 2017, 19:57

thnx.

tonijn is 2x per week dat lijkt me nu niet schadelijk, anders zou een mens er ook weinig van mogen eten en het stofwisselings systeem van een hond is zelfs sterker als van ons.

ze krijgt soms als vervanging van maaltijd dan een hart en wat vuile pens , niet dagelijks maar aantal keer per week, waarom wel carnibest en niet verse organen? in carnibest zit precies hetzelfde verwerkt en wat ik ga halen is zelfs verser.

ik geef zoiezo al een halve rauwe Halal kip 2 x per maand, hang ik op en dan is ze niet te houden! haal ik bij de marokaanse slager zodat het zo goed als biologisch is , dus zonder antibiotica ed. ik snij de ribben er uit maar been en vleugelbot laat ik zitten. ook geen geld 5 euro voor een dikke hele kip!

url=https://postimg.org/image/em523u2h1/][img]https://s26.postimg.org/plq9ffsw9/IMG-20170913-_WA0007.jpg[/img][/url]

graag hoor ik jou onderbouwing hierin, zoiezo word ik van elk antwoord wijzer maar ik zou wel graag horen waarom ik geen pens zou moeten toevoegen of hart op zn tijd. het is vers, zit ook verwerkt in kvv van carnibest en ik gaf het eerst diepgevroren( pens en hart) maar vers lijkt me alleen maar beter, nogmaals, enkele keren per week dus geen volledig dieet, het is een aanvulling en ze vind het heerlijk( vorige week een runderhart versneden)ging net zo snel op als carnibest..

oja. waarom geen zonnebloem olie? lees hier en daar dat het best goed is af en toe.

liek

Berichtdoor liek » 22 Sep 2017, 21:12

[quote="MichaelJune"]Ik heb trouwens veel informatie hier opgedaan. Waar de grotere dog handlers hun woord doen ik artikelen.

zullen jullie misschien wel kennen , ook heel veel over voeding en andere dingen. daar word ook gesproken dat carbohydrate loading voor honden een fabeltje is, zodoende dat ik vraagtekens had bij jou opmerking over koolhydraten, voor mensen gaat dat wel op, maar voor honden niet.staat in het submenu en dan nutrition en ff naar beneden scrollen.

http://www.sporting-dog-news.com/archives/training-and-keep/[/quote]

Als iemand met werkhonden zegt dat hij heeft ondervonden dat zijn honden het beter doen met wat koolhydraten voor het werk.. En een ander zegt dat hij geen verschil heeft gemerkt bij zijn honden.. Wie heeft dan gelijk? Diegene die het artikel heeft geschreven wat jij hebt gelezen??

De vergelijking tussen mensen en honden wat betreft eten moet je gewoon niet maken. Wij kunnen lekker druiven/rozijnen en chocolade eten, maar voor een hond is dat vergif omdat daar stofjes inzitten die honden niet kunnen afbreken. Ook rauw varkensvlees kan gevaarlijk zijn voor honden(Aujeszki). Aujeszki is niet gevaarlijk voor de mens. Zo zijn er wel meer dingen die wij wel kunnen nuttigen maar wat slecht is voor een hond wiens lichaam ook veel kleiner is, dus wat voor ons bijv. een klein beetje kwik is, zal voor een hond verhoudingsgewijs veel meer zijn.

Inge is trouwens een expert op het gebied van Barf! Dus als zij iets zegt over bepaalde voeding zit daar echt wel een goede reden achter.

Ik heb geen ervaring met barf, wat ik wel weet is dat je alle voedingsstoffen in de juiste verhoudingen moet geven aan je hond omdat er anders tekorten ontstaan. Zo moet je de juiste verhoudingen zien te vinden van orgaanvlees, spiervlees, bot en vitaminen/mineralen.

In Compleet voer zoals Carnibest natuur zitten al die dingen in de juiste verhoudingen. Als je een paar x per week alleen orgaanvlees toevoegt verander je de verhoudingen waardoor die niet meer zijn wat ze moeten zijn. Een paar x per week vind ik best vaak. Een of 2 x per maand vind ik af en toe.

Ik vind jouw hondje een knappe dame.. en ze mag blij zijn met zo'n baasje die zich zo inzet om haar een goed leven te geven :cool

Terug naar “Algemeen”