wat vinden jullie van dit schema??

Voor algemene onderwerpen over honden. Berichten die niet over honden gaan kunnen in het Old Cross Cafe geplaatst worden.
Forumregels
Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Re: wat vinden jullie van dit schema??

Berichtdoor Inge en Bono » 24 Sep 2017, 15:29

Ik zou max 1x/week tonijn geven, maar liefst minder nog. Een mens is wat zwaarder dan een hond en bovendien kan kwik stapelen

Waarom niet los bijgeven; de organen die ook in cb voorkomen? Idd omdat carnibest een uitgebalanceerde voeding is en nu trek je de verhouding scheef. Je gaat veel te veel orgaan voeren.

En nog even apart over lever en nier; dit zijn organen die afvalstoffen filteren. Tenzij je dus zeker weet dat dit biologische runderen zijn, zou ik sowieso geen lever en nier van grote dieren geven

Zonnebloemolie is omega 6 vetzuren, die voer je al meer dan voldoende. Olijfolie is idd ook omega 6, maar dan hoogwaardiger én, dat vooral; makkelijker om te zetten voor de hond.

Waarom snij je de ribben uit de kip? Deze zijn makkelijk te verteren, poten een stuk lastiger. Let op het knikje in de vleugel, er wordt vaak aangeraden deze even in te knippen als er niet goed 'gekauwd' wordt. Deze kan vervelend in de slokdarm blijven steken.

Kip voegt alleen niet zo heel veel toe; de carnibest die je voert bestaat al uit kip en rund. Bv eend of konijn zou een leukere afwisseling zijn :knipoog

Vind dat je superleuk bezig bent hoor, top! Ik reageer gewoon puntsgewijs, dus het komt wellicht wat bot over :knipoog

Enne; bedankt Liek :)
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 24 Sep 2017, 15:31

Oh *grinnik* eea stond al uitgelegd :hihi

Ik was gelijk aan het typen geslagen :D
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

MichaelJune
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor MichaelJune » 24 Sep 2017, 16:08

hey maakt niet uit hoor kan wel wat hebben haha,

tonijn doe ik niet meer ik pak voortaan zalm op water of olijfoliebasis!

de organen laat ik voor wat het is zoals je de vorige pagina kon lezen, ik ga nu enkel carnibest voeren met een kipje of andere gezonde afwisseling, de kip geef ik wel ipv een maaltijd, de ribben vind ik tricky, zo dun en scherp, ben een beetje bang dat die ineens ergens blijven steken, de rest van de botten kauwt wel erg goed zoals ik kan zien.

carnibest heeft ook veel afwissel mogelijkheden. ik bestel alleen steeds 2 complete zakken (10 rollen per zak) misschien dat ik dan 1 volle zak natuurvoer bestel en dan 10 rollen van verschillende smaken zodat ik kan afwisselen. Ze krijgt nu ongeveer 700 gram per dag aan kvv verdeeld over 2 maaltijden, hier valt ze niet van af en komt ook niks bij .lijkt me zat dus?

thnx , vind het goed om te horen, vind het ook erg leuk om zo met der bezig te zijn. ga weer goed op de gehoorzaamheid letten, puberteit doet een beetje moeilijk nu. Maar dat is een paar dagen goed op focussen dan is ze weer bij!

jason&loena
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor jason&loena » 24 Sep 2017, 16:29

Heeft iemand een tip voor mij. Ik zou heel graag willen fietsen met mijn reu van 2 jaar. Maar hij hapt in de banden van de fiets. Heb al geprobeerd om hem te laten wennen door te lopen met de fiets. Dat gaat goed. Maar zodra ik begin te fietsen is het weer happen naar de band.

MichaelJune
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor MichaelJune » 24 Sep 2017, 16:41

deed die van mij ook in het begin. ik zette mn voet gewoon tegen der hoofd aan als ze aanstalte maakte om in de band te happen en. het commando vooruit, is bij ons het commando dat ze door moet lopen. heb je tuig of halsband, ik zou em iets korter houden zodat ie echt" zo goed als" naast je loopt. bij het voorwiel vind ik tever vooruit. mocht ie iets zien en er naartoe willen, dan loopt ie zo je voorwiel langs en lig je languit, bij het trekken laat ik de lijn wel langer maar dat is bij June nog niet aan de orde, vind ik ze nog te jong voor. Mn oude maatje trok me zo 3 km vol in galop vooruit, June heeft wat dat betreft een stuk minder werklust, die moet je soms een beetje aan de gang slingeren, maar eenmaal aan de gang is ook zij niet meer te houden haha. ik gebruik een julius k9 tuig en ben er erg tevreden over...

MichaelJune
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor MichaelJune » 24 Sep 2017, 16:47

was ook mooi trouwens, ik kocht op een gegeven moment maar een spartamet ipv met de fiets want Conan die bleef maar gaan die was helemaal gek wat dat betreft, dus op de snorfiets ernaast maar zelfs die kreeg Conan vol in zn toeren getrokken :nut haha. liet em wel altijd in de berm mij vooruit trekken ivm zn voetzooltjes . had toen een erg lang touw ,dus ik reed op de weg en Conan in de berm ( kon makkelijk was alleen maar polder) .ga ik met june ook doen. Mis em nog heel erg als ik er zo over terugdenk :brief

jason&loena
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor jason&loena » 24 Sep 2017, 17:01

Okee dankje voor de tip. Zal morgen toch maar weer ff proberen. Ik gebruik voor normale wandelen een halsband van mag 5 cm. En met hardlopen gebruiken ik dus ook een k9 tuig. Met hardlopen hebben wij een canicross uitrusting. Met een heupgordel en een elastische riem. En dan mag hij af en toe lekker voortrekken. Hoe hard ging die spartamet? Haha. Heb 1 keer hem los naast de scooter gehad op een afgelegen industrie terein. Toen reed ik ongveer 45/50 en hij rende nog naast me. Haha. Maar hij vind dat rennen prachtig dus met fiets kan ik wat sneller met hem dan hardlopen.

liek
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor liek » 30 Sep 2017, 17:31

[quote="Inge en Bono"]Oh *grinnik* eea stond al uitgelegd :hihi

Ik was gelijk aan het typen geslagen :D[/quote]

Wist niet zeker of je hier nog vaker kwam, dus had vast een poging gedaan.. :knipoog

liek

Berichtdoor liek » 30 Sep 2017, 17:33

[quote="jason&loena"]Okee dankje voor de tip. Zal morgen toch maar weer ff proberen. Ik gebruik voor normale wandelen een halsband van mag 5 cm. En met hardlopen gebruiken ik dus ook een k9 tuig. Met hardlopen hebben wij een canicross uitrusting. Met een heupgordel en een elastische riem. En dan mag hij af en toe lekker voortrekken. Hoe hard ging die spartamet? Haha. Heb 1 keer hem los naast de scooter gehad op een afgelegen industrie terein. Toen reed ik ongveer 45/50 en hij rende nog naast me. Haha. Maar hij vind dat rennen prachtig dus met fiets kan ik wat sneller met hem dan hardlopen.[/quote]
Ik zou iig met een tuig fietsen, niet met halsband. En geen elastische riem, gewoon een stevige politielijn of iets dergelijks.

Wat betreft die banden idd wat korter houden zodat hij er niet bij kan. Wij hebben Banzai aangeleerd om 'door' te gaan als hij iets ziet waar hij op wil reageren zoals een kat ofzo, dan versneld hij het tempo.

liek

Berichtdoor liek » 30 Sep 2017, 18:36

Ook gaat Banzai weer op commando terug naar draf wat wel heel handig is. Zie filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=c3Dj4cJyfDg

Terug naar “Algemeen”