Groei pup pocket bully

Voor algemene onderwerpen over honden. Berichten die niet over honden gaan kunnen in het Old Cross Cafe geplaatst worden.
Forumregels
Raaja
Rookie Staff
Rookie Staff

Groei pup pocket bully

Berichtdoor Raaja » 09 Mar 2018, 15:45

Hallo mensen... ik heb een pup van 16 weken jong... het is een pocket bully... hij weegt nu 8 kg en is 32 cm schofthoogte... volgens de standaarden zou hij volwassen onder de 43 cm moeten blijven om als pocket bully door het leven te kunnen... zijn vader en moeder zijn beide pocket bully’s

Nu mijn vraag... hij is 16 weken en zal zeker tot 52 weken groeien... denk ik... hij groeit nu zo een halve centimeter per week en 1 kg in gewicht... mag ik voorzichtig stellen dat hij waarschijnlijk niet tot de pocket bullys zal horen maar eerder een kleine standaard bully zal zijn...?? Of is het normaal dat ze rond deze leeftijd zo groot zijn..?

Ik weet dat dna natuurlijk ook van invloed is en een rol speelt... maar zou het toch zo kunnen zijn dat hij een uitschieter is..???

Zijn pa is 38 cm hoog

Nick's Mate
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Re: Groei pup pocket bully

Berichtdoor Nick's Mate » 09 Mar 2018, 20:31

Nou vraag ik me af wat een "pocket bully" is!

Will22
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Will22 » 09 Mar 2018, 22:01

Poehh, hier kan ik je niet mee helpen. Al denk ik dat je hond toch wel wat groter zal worden dan 43 cm...

Raaja
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Raaja » 12 Mar 2018, 12:26

Nick's Mate schreef:Nou vraag ik me af wat een "pocket bully" is!

Kruising van am. Staff x am. Pitbull... deze worden door middel van hoogtes in classen verdeelt...

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Mick » 12 Mar 2018, 12:28

Pocket bully.... Fancy naampje voor fancy kruising.

Laat ik voorop stellen dat ik een ontzettende hekel heb aan dit soort kruisingen. Een van oorsprong mooi ras zo de vernieling in helpen vind ik een doodzonde. Gemaakt voor de centen, niet voor gezondheid of functie. Soort van levend schilderij.

Welke bully standaard gebruik je, want er zijn er nogal wat en elk heeft zo zijn "visie"?

Wat je vaak ziet bij dergelijke kruisingen is dat nesten een verrassingspakket zijn. Zo kan er uit 1 nest meerdere types komen. Bij de "pocket" (kots) bully is dat al helemaal zo. Het is geen ras waar al honderd + jaren op geselecteerd is en het een en ander genetisch goed is vastgelegd. Je kan er vanuit gaan dat je vergelijkbare honden uit zo'n kruising kan krijgen als wat tot 9 generatie terug gebruikt zijn om in te kruisen. Daarom kan je dus nooit zekerheid hebben, wat je nu gekocht heb, behalve dat het een fancy kruising is.

Wees blij dat je niet zo'n buikschuifgeval heb!
[color=#0000BF][i]Even a blind squirrel finds a nut once in a while[/i][/color]

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Mick » 12 Mar 2018, 12:33

Raaja schreef:
Nick's Mate schreef:Nou vraag ik me af wat een "pocket bully" is!

Kruising van am. Staff x am. Pitbull... deze worden door middel van hoogtes in classen verdeelt...

Dat is niet correct!

Een pocket bully is een verzamelnaam voor kruisingen. In dit type kan je min of meer minimaal verwacht dat er bulldog, stafford, pitbull (let op geen APBT) en nog meer honden zijn ingekruist. Van een "lijn" is iig bekend dat er franse bulldog op een zwaar ingeteelde SBT (dwerggroei) is gebruikt, maar vervolgens ook engelse bulldog en zelfs jack russels zijn ingekruist.

Je krijgt dus een totaal pakket van verrassingen, om over karakter en dergelijke maar te zwijgen.

Nick's Mate
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Nick's Mate » 15 Mar 2018, 15:03

Met je eens Mick v.w.b. karakter. Stabiele karakters welke we gewend zijn bij de Sbt. zul je bij dit soort kruisingen m.i. ook wel niet tegenkomen om idd over lichamelljke tekortkomingen maar te zwijgen.
Maar helaas, deze trend is al jaren geleden ingezet en ook niet meer te stoppen.
Weet nog dat er een aantal jaren geleden op dit forum een dek- en nestaankondiging stond van een Franse bullteef met een redelijk bekende atletische Sbt. reu. Deze combi werd toen gedaan voor karakterverbetering en meer atletisch vermogen bij de Franse bull. Kwamen zo op het oog leuke hondjes uit maar ik heb nooit begrepen waarom het zo nodig moest. Ik vind het rasverneukerij maar er zijn mensen die daar anders over denken.

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Mick » 16 Mar 2018, 15:34

Nick's Mate schreef:Met je eens Mick v.w.b. karakter. Stabiele karakters welke we gewend zijn bij de Sbt. zul je bij dit soort kruisingen m.i. ook wel niet tegenkomen om idd over lichamelljke tekortkomingen maar te zwijgen.
Maar helaas, deze trend is al jaren geleden ingezet en ook niet meer te stoppen.
Weet nog dat er een aantal jaren geleden op dit forum een dek- en nestaankondiging stond van een Franse bullteef met een redelijk bekende atletische Sbt. reu. Deze combi werd toen gedaan voor karakterverbetering en meer atletisch vermogen bij de Franse bull. Kwamen zo op het oog leuke hondjes uit maar ik heb nooit begrepen waarom het zo nodig moest. Ik vind het rasverneukerij maar er zijn mensen die daar anders over denken.

Als alles een beetje tegen zit, zal die trend eerdaags afgelopen zijn. Ik twijfel of we wat dat betreft vooruitgaan of ....

Samson werd idd op een FBull gezet. Afhankelijk vanaf welke kant je kijkt is er wat voor en tegen. Vanuit de FB kant, kan het alleen maar vooruit gaan. Vanuit de sbt kant zie ik geen mogelijke positieve kanten. Wat ik er toen van begreep is dat de FB zowiezo gedekt zou gaan worden en men dus bewust de keuze heeft gemaakt op de FB kant te verbeteren door een sbt te gebruiken. Mijn ding is het niet, maar kan ergens wel het pluspuntje zien voor de FB. Vergeet niet dat de rassen vanuit oorsprong redelijk dicht bij elkaar zaten. Ik heb minder moeite met een dergelijke kruising als met bv een waakhond of drijver.

Nick's Mate
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Nick's Mate » 19 Mar 2018, 12:56

Klopi idd dat die keuze bewust is gemaakt. Of het daadwerkelijk pluspunten heeft opgeleverd voor de F.bull is mij niet bekend. Er is sowieso een groot verschil in oordracht tussen de beide rassen evenals de staartdracht (kinky tail van de Fr.bull) en verder zullen er ook wel degelijk lichamelijke veranderingen zijn ontstaan. Maar wat mij als Sbt. liefhebber het meeste zorgen baart is het feit of er verder doorgefokt is met de nakomelingen uit die combinatie.
Ze stammen in een ver verleden waarschijnlijk uit enigszins aanverwante honden maar de huidige Fr.bull kun je qua karakter niet vergelijken met de Sbt. En ik ben bang dat als honden uit dergelijke zeg maar "outcrossings" ingezet voor de fok bij de Fr.bull het karakter niet ten goede komen. Momenteel loopt hier in het dorp een Fb rond die moordneigingen vertoont naar welke hond dan ook. Is misschien een uitzondering maar toch.
Zit de ware Fr.bull op een dergelijk karakter te wachten? Ik denk het niet.
Of Samson daadwerkelijk stabiliteit heeft ingebracht in dat nest is mij niet bekend.
Staat dan ook nog weer tegenover welke koptypes gaan ontstaan als er met die nakomelingen weer gekruist wordt met een Sbt. Nog meer kortere voorsnuiten dan wat momenteel de trend is? Om over onder ondervoorbijten nog maar te zwijgen.
En komen nakomelingen via "omwegen" weer in het reguliere/officiele fokcircuit terecht dan weet je het wel!
Al met al wel iets om je zorgen om te maken vind ik., en de voornoemde kruising had m.i. nooit moeten plaatsvinden maar dat is mijn mening.

Daven
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor Daven » 22 Apr 2018, 00:51

en wat is de uitkomst ? Ik zet mijn geld op standaard :knipoog :D :D

Van alleen de hoogte ouders is dit niet te voorspellen ,zeker niet bij bullyz :knipoog

Terug naar “Algemeen”