Dominant

Voor algemene onderwerpen over honden. Berichten die niet over honden gaan kunnen in het Old Cross Cafe geplaatst worden.
Forumregels
Fiona491
Rookie Staff
Rookie Staff

Dominant

Berichtdoor Fiona491 » 02 Sep 2018, 08:49

Hallo
Ik ben op zoek naar tips voor mijn meide
We hebben 2 meide van 7 maanden en 1 mannetje van 14 jaar.
Het gaat om mijn meisjes
Fiona en Dolly
Fiona is een grote dame en Dolly is goed in haar postuur
Nu zijn ze sinds kort steeds op de knok zijn zusjes.
Fiona begint en Dolly verdedicht zich maar laat niet meer los.
Ik ben nu al 3 keer er tussen gegaan en ze hebben me goed te pakken gehad. Gelukkig laten ze mij gelijk los maar als ze elkaar vast hebben niet.
Fiona beschermd mij heel erg en als Dolly dan in de buurt komt is het feest. Nu hebben we ze beide in de bench.
En zijn buiten aan het oefenen om ze bij elkaar te laten.
Maar dat ging ook mis
Heeft iemand een tip hoe ik dit moet oplossen

Mvg yvonne

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Dominant

Berichtdoor Mick » 03 Sep 2018, 09:38

Gescheiden houden.

Snap eigenlijk ook niet zo goed dat je 2 dames van dezelfde leeftijd heb genomen. Dat is veelal een vraag om problemen.

Maar klappen ze zonder duidelijke aanleiding op elkaar of?
[color=#0000BF][i]Even a blind squirrel finds a nut once in a while[/i][/color]

Fiona491
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Fiona491 » 03 Sep 2018, 10:04

De aanleiding ben op 1 of andere manier ik. En waarom we 2 van de zelfde leeftijd hebben is omdat het zusjes zijn en dat we het onderschat hebben dat ze zo op elkaar vliegen.
En ja we houden ze nu apart van elkaar.
Maar er moet toch een oplossing zijn dat we het kunnen verkomen. Ze valt allen uit als beide dames bij mij in de buurt zijn

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Mick » 03 Sep 2018, 11:23

Fiona491 schreef:De aanleiding ben op 1 of andere manier ik. En waarom we 2 van de zelfde leeftijd hebben is omdat het zusjes zijn en dat we het onderschat hebben dat ze zo op elkaar vliegen.
En ja we houden ze nu apart van elkaar.
Maar er moet toch een oplossing zijn dat we het kunnen verkomen. Ze valt allen uit als beide dames bij mij in de buurt zijn

Ik zou nooit, maar dan ook nooit nestgenoten bij elkaar houden.

Helaas heb ik dus ook dat vader en dochter niet samen kunnen. Je kan proberen wat je wil, maar de kans dat het probleemloos zal gaan zijn is nihil.

Fiona491
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Fiona491 » 03 Sep 2018, 11:38

Dat is dan mooi naadje. En heel jammer maar 1 van de 2 weg doen wil ik ook niet.
Want je weet nooit of ze goed terecht komen Fiona moet dan bij mensen alleen komen omdat ze erg groot en lomp is en Dolly heeft last van velatings angst want die hebben we voor 3 dagen weg gehad en toen kregen we haar al terug. Dit is echt een leer die je niet moet willen

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Mick » 03 Sep 2018, 14:49

Hou er rekening mee dat ik een van de grootste zeikerts ben hier...

Welke lambal heeft je 2 pups verkocht? Want in mijn ogen is het daar al fout gegaan. Er is geen een fokker met verstand van zaken die je 2 pups verkoopt, als die in 1 huishouden gehouden moeten gaan worden. Zoiets doe je simpelweg niet!

Maar goed jij gaat wat mij betreft ook niet vrijuit, want je had bij dit ras al rekening moeten houden dat de kans groot is/was dat het ooit fout zou kunnen gaan en je ze gescheiden zal moeten houden. Kan je dat niet, had je nooit aan 2 honden moeten beginnen.

Je heb er een dus al een keer proberen te herplaatsen en dat is niet gelukt? Bij mensen met verstand van zaken of bij de eerste de beste?

Een van de 2 terug naar de fokker, is dat een optie? Of geeft ie niet thuis....?

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Mick » 03 Sep 2018, 14:52

Ik zit net te denken, heb jij niet maanden geleden op HP gevraagd wat men ervan dacht om 2 pups van dit ras tegelijk in huis te nemen? Om vervolgens alle adviezen in de wind te slaan en toch lekker te doen wat jij dacht dat wel zou kunnen?

Staat me bij dat dat toen ook een Fiona was....

Fiona491
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Fiona491 » 03 Sep 2018, 15:18

Nou zo een grote zeker ben je niet dit is duidelijke taal vind ik. Dus oké dat wij zelf zo dom zijn heb je gelijk in. En nee ze komen niet bij een fokker vandaan. Ze komen bij patukulier dus nee terug geven is geen optie. En nee ik heb die vraag niet gesteld. We zijn nu druk met een oplossing te vinden maar goed had gehoopt dat ik hier wat meer info kon vinden.
En tja dit ras is dus best moeilijk maar goed we vinden een goede tussen weg. Want we hebben nu 1 maal deze keuze gemaakt en wij zitten nu op die blaren en niet de hondjes.

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Mick » 04 Sep 2018, 08:13

Fiona491 schreef:Nou zo een grote zeker ben je niet dit is duidelijke taal vind ik. Dus oké dat wij zelf zo dom zijn heb je gelijk in. En nee ze komen niet bij een fokker vandaan. Ze komen bij patukulier dus nee terug geven is geen optie. En nee ik heb die vraag niet gesteld. We zijn nu druk met een oplossing te vinden maar goed had gehoopt dat ik hier wat meer info kon vinden.
En tja dit ras is dus best moeilijk maar goed we vinden een goede tussen weg. Want we hebben nu 1 maal deze keuze gemaakt en wij zitten nu op die blaren en niet de hondjes.

Goh dat is een keer verfrissend :D

Ook een particulier is verantwoordelijk voor hetgeen hij/zij op de wereld zet. Maar ik snap het als die weg dicht is.

Ach het is ook weer niet zo'n drama om 2 honden gescheiden te houden, doen wij al ruim 4 jaar. Het kost alleen veel extra tijd en het is lastig met steeds wisselen wie er vrij mag rondlopen.

Er staan zat oude topic's met mensen die hetzelfde probleem hadden/hebben als jij. Daar staan ook wel wat tips in, maar als ze elkaar al naar het leven staan, is dat wat mij betreft min of meer een gepasseerd station. De 3 grootste oorzaken zijn eenvoudig, voer, speeltjes en aandacht. In 99 van de 100 is het een van deze drie die de boel laten ontploffen. Ik heb behalve scheiden niet echt advies, ik voorkom liever als dat ik naar de DA moet....

Fiona491
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Fiona491 » 04 Sep 2018, 08:29

Dank je wij houden ze nu ook gescheiden ze zitten naast elkaar in de bench en we lopen om en om met ze ja leuk is wat anders maar goed het is jammer genoeg niet anders. We laten in elk geval beide meiden helpen en we houden dit vol want weg gaan ze niet daar voor zijn we nog steeds erg gelukkig met beiden

Nogmaals dank voor je reageren

Terug naar “Algemeen”