Hoeveel geld ben je ongeveer kwijt per hond per maand?

Voor alles omtrent verse voeding. BARF (Bones and Raw Food) en KVV (Kant en klaar Vers Vlees). Ook onderwerpen over natuurlijke voedingstoevoegingen en medicatie kunnen hier geplaatst worden.
Forumregels
Tyson en Kyra
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Re: Hoeveel geld ben je ongeveer kwijt per hond per maand?

Berichtdoor Tyson en Kyra » 05 Mei 2013, 20:25

[quote="Emmentaljuusto"][quote="Tyson en Kyra"][quote="Emmentaljuusto"]Vlees minder dan 10 euro per maand

Snacks ongeveer 5 per maand

Spaarpotje dierenarts 25 per maand

Overige als halsbanden 10 per maand

Totaal 50 per maand[/quote]

Wist niet dat er ook langharige miniatuur staffords waren... Hahaha no offence! :cool[/quote]

Ik las over de maandelijkse kosten van reuzen staffords met rimpels en korte snuiten en een speciaal soort miauwende staffords die hun behoefte in een bakje doen dus dacht doe ook mee met mijn staff met dwerggroei ;)[/quote]

lol :lac
[img]http://i1350.photobucket.com/albums/p779/TheRatMen/3a8d0acd-9a96-4cba-ba58-02b282f52c15_zps94b0b396.png[/img][img]http://i1350.photobucket.com/albums/p779/TheRatMen/3405d212-1955-46b3-8b05-92dadfd11123_zpsa48c4d92.jpg[/img]

14-09-2012 van 9 weken naar nu

Chantal101
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Chantal101 » 05 Mei 2013, 20:36

[quote="Tyson en Kyra"][quote="ramona.n.d"]Ik betaal voor mijn brokken 18euro op 10kilo en daar doe ik langer dan een maand mee. Verder betaal ik 17,50 aan de verzekering en snoepjes etc heb ik geen vast bedrag voor en dan verschilt dan ook per maand. Dus ik ben met 50eur wel klaar[/quote]
Hoi, wel bijzonder dat hij het met relatief weinig voer ERG goed doet. Anders waren jullie geen 2e geworden natuurlijk :applaus

Zet mij toch weer een beetje aan het denken. Tyson zou in princiepe alles moeten kunnen eten... Geef ik hem straks Kivo compleet kost het mij met afwisselen van vers een paar keer in de week straks minstens 70 euro in de maand.

Koop ik 12.5 kilo ehhh bv Discus brokken kost het iets meer dan 20 euro in de maand... Tyson eet nu 2 keer per dag ipv 3 keer, sochtends 250 gram en savonds 200 gram brokken. Das 30 dagen keer 450 gram, totaal 13.5 kilo DLG.

Hoop dat als ie wat ouder is hij niet nog meer nodig heeft... :hum Zal alleen juist wel zo zijn met al dat zwemmen en rennen elke dag met zn tweetjes, zeker in de lente en zomer :)

Zo zie je dan maar dat het eigenlijk niet altijd nodig is om 50 euro uit te geven aan een zak brokken. Het is beter en gezonder maar zolang de hond geen problemen heeft...

Met huid problemen of wat dan ook voor problemen moet je wel een granen gluten soja etc. vrije brok geven maar het kan dus zo te zien best vaak een heel stuk goedkoper allemaal. :cool[/quote]

het is wel zo dat vaak de HEEEL erg goedkope merken brokken of kvv niet genoeg voedingstoffen hebben en vaak veel opvulmiddelen hebben, die ze toch weer uitschijten, dus daarom dat je zoveel moet voeren.

als je kwalitatief goed compleet voer geeft of dat nu brok of vers is, dan heeft je hond gewoon een 'normale' hoeveelheid voer nodig. dan kost het misschien iets meer maarja.. als er in goedkopere brokken 10x meer granen zitten waar een hond niks mee kan en toch uitschijt ja waarom zou je die dan geven.
[img]http://i45.tinypic.com/30c4l8j.jpg[/img]

nicksken
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor nicksken » 05 Mei 2013, 22:16

[quote="Tyson en Kyra"][quote="nicksken"]Hier bestel ik brokken bij men zus die veearts is, zit aan 75 euro per maand voor 4 honden. Geen verzekeringen hier. Met brokken uit de winkel zat ik tussen de 120 en 140 euro per maand. RC kauwstaafjes krijg ik gratis staaltjes van. Af en toe eens speeltje dus gemiddeld 20 euro per hond/maand.[/quote]

Wauw dat is mooi zeg! Ik ben jaloers :knipoog[/quote]

Ja, vind ik ook, die tijden zijn wel anders geweest. Vroeger zat ik denk ik rond de 150 euro per hond. En toen hadden we opeens 4 honden en mijn man met een depressie thuis en ik sinds vorige week mijn werk kwijt (reorganisatie) dus moeten we echt wel zien wat we doen
[img]http://i92.photobucket.com/albums/l17/jannicksken/DSCN0648-1-1.jpg[/img]

13/01/2008-06/08/2009

Chantal101
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Chantal101 » 06 Mei 2013, 07:49

[quote="Eva Cnossen"][quote="Chantal101"]HEEEL VEEEL

ik durf het niet eens te berekenen :loep[/quote]

x2 Veel te confronterend. :hihi[/quote]

Ja precies :hihi
[img]http://i45.tinypic.com/30c4l8j.jpg[/img]

Nozzeltje
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor Nozzeltje » 06 Mei 2013, 08:03

1 hond,

Vers anti allergisch kvv van carnibest 130 euro

anti allergische snacks 20 euro

cursussen 50 euro

We zijn niet verzekerd maar inmiddels wel wat centen lichter bij de dierenarts :nut

dus in ieder geval 200 euro per maand exclusief halsband/tuig/ dierenartskosten.
[img]http://i1236.photobucket.com/albums/ff456/sdekkers/LR4.jpg[/img]

[size=150] Kiran[/size]

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 06 Mei 2013, 09:17

Misschien is het handig als dit topic opnieuw geopend wordt, met een lijst van wat iedereen erbij rekent aangezien ik mensen halsbanden en hondenbelasting erbij zie rekenen en kosten van een pension per jaar, maar andere rekenen alleen voer en botjes.

Just my 2 cents.... :roll:

Nozzeltje
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor Nozzeltje » 06 Mei 2013, 09:43

[quote="Zumvlieg"]Misschien is het handig als dit topic opnieuw geopend wordt, met een lijst van wat iedereen erbij rekent aangezien ik mensen halsbanden en hondenbelasting erbij zie rekenen en kosten van een pension per jaar, maar andere rekenen alleen voer en botjes.

Just my 2 cents.... :roll:[/quote]

Zullen we dat niet doen zumvlieg.. Als mensen opschrijven wat ze uitgeven aan hun diertje dan komen er mischien nog wel meer in het herplaatstopic :lac
[img]http://i1236.photobucket.com/albums/ff456/sdekkers/LR4.jpg[/img]

[size=150] Kiran[/size]

Bink2009

Berichtdoor Bink2009 » 06 Mei 2013, 09:48

Ruwe schatting wat ik voor Bink ongeveer kwijt ben per maand (duur hondje hoor):

[b]Vers voer:[/b] ca. 100,-

[i]Merken, kiezebrink, tinlo, carnibest. In februari nog besteld voor ongeveer/bijna 4 maanden, ca. 80kg á € 400,-[/i]

[b]Graanvrije Snacks:[/b] 10,-

[i]Drogen vlees of Wolfsblut brokjes[/i]

[b]Verzekering Proteq[/b]: 38,62

[b]Cursus:[/b] 45,-

[i]Voor 10 lessen speuren is het 85,-[/i]

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 06 Mei 2013, 10:14

[quote="Nozzeltje"][quote="Zumvlieg"]Misschien is het handig als dit topic opnieuw geopend wordt, met een lijst van wat iedereen erbij rekent aangezien ik mensen halsbanden en hondenbelasting erbij zie rekenen en kosten van een pension per jaar, maar andere rekenen alleen voer en botjes.

Just my 2 cents.... :roll:[/quote]

Zullen we dat niet doen zumvlieg.. Als mensen opschrijven wat ze uitgeven aan hun diertje dan komen er mischien nog wel meer in het herplaatstopic :lac[/quote]

Hahahaha goed punt Nozzel :knipoog

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 06 Mei 2013, 16:25

Voor Liz ben ik voor voeding zo'n €25 kwijt. Ik ben niet zo'n gulle koekjes/kluif gever, dus dat zal max €5 zijn. Medicijnen zo'n €3/maand. Dierenarts komen we eigenlijk nooit(meer :nut ) Verzekerd is Liz niet. Hondenbelasting is 9.33/maand

Zo bij elkaar; max €42/maand

[quote="ramona.n.d"]Ik betaal voor mijn brokken 18euro op 10kilo en daar doe ik langer dan een maand mee. Verder betaal ik 17,50 aan de verzekering en snoepjes etc heb ik geen vast bedrag voor en dan verschilt dan ook per maand. Dus ik ben met 50eur wel klaar[/quote]
€18 voor 10kg brok, dat is wel héél weinig, toch? Wat is dat voor brok?
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

Terug naar “BARF en KVV”