Ook wij zijn over....

Voor alles omtrent verse voeding. BARF (Bones and Raw Food) en KVV (Kant en klaar Vers Vlees). Ook onderwerpen over natuurlijke voedingstoevoegingen en medicatie kunnen hier geplaatst worden.
Forumregels
Simoone1
Rookie Staff
Rookie Staff

Ook wij zijn over....

Berichtdoor Simoone1 » 28 Aug 2013, 18:40

Jaja, de titel zegt het al. Ook wij gaan BARF-en.

De reden dat we zijn overgestapt is vrij simpel. Na een paar maanden bij de dierenarts te hebben gelopen met Tess moesten we eens gaan denken aan voedsel allergie.

[img]http://img.tapatalk.com/d/13/08/29/6amagahu.jpg[/img]

Zo zag het er eind juni uit. Vanaf toen was het af en aan. Dan weer 3 weken mooi glad en dan weer rood. Dit was wel erg extreem. Dit heeft ze gelukkig niet meer zo erg gehad.

Wij hebben ons ingelezen in KVV en BARF, ik vond het eerlijk gezegd best lastig allemaal. Toen hebben wij ons een hypo-allergene brok aan laten praten door de dierenarts. ( na verschillende zalfjes, demodex testen etc. )

Hier zit ze nu 3 weken op en dat gaat prima. Soms is ze nog rood op de buik, vooral als we buiten gespeeld hebben. ( wij denken zelf ook aan 'gras allergie of gevoeligheid ')

Ok, om het kort samen te vatten, ik raakte met iemand aan de praat en die heeft ook een Stafford. En zij raadde ons ook vers vlees aan.

Dus ik uitgelegd dat me dat best lastig leek. Toen kwam zei met de ideale oplossing. Zij krijgen dat kant en klaar in een dagelijks portie aangeleverd, 1 keer per 2 weken.

Nu zal dit vast wel vaker zo gedaan worden, maar wij zijn ook maar leken hierin. Er zijn zoveel manieren en verhalen.

Dus ik net die man gebeld, hij wilde gelijk langskomen om Tess te bekijken. Hij vragen gesteld en Tess bekeken etc. En gaat nu ook dagelijkse porties maken voor Tess. Hij zegt dat de eventuele gevoeligheid voor gras etc ook minder zou kunnen worden.

Dus hup ik ben nu gelijk op zoek naar een vriezer, laat maar komen dat vlees!

Ik heb er alle vertrouwen in, zijn verhaal klonk goed. En natuurlijk heb ik hier op het forum ook veel gelezen.

Het makkelijke is dat ik nu gewoon kant en klaar porties thuis bezorgd krijg, voor een leuke prijs. ( vinden wij zelf ).

Hij gaat zelf een lijst bijhouden om eventuele reacties die Tess kan krijgen bij te houden. Hij komt het vlees iedere 2 weken bezorgen en kijkt ook gelijk hoe Tess het doet.

En zo leren wij dus ook weer bij, want ik vind het reuze interessant allemaal!

Wish us luck!! Later meer....

[img]http://img.tapatalk.com/d/13/08/29/adezy9u7.jpg[/img]

sveta
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Ook wij zijn over....

Berichtdoor sveta » 28 Aug 2013, 19:20

Veel succes met uitzoeken.

Welke leverancier heb je?
[img]http://i1320.photobucket.com/albums/u521/3sveta0/b9e63da3-d02c-459d-bb3a-cea4f9dfd08b_zps2fcfdda5.jpg[/img]

[b][color=#BF00BF] "R.I.P Luna & Easy" Voor altijd in mijn hart, bedankt voor alles. [/color][/b]

Simoone1
Rookie Staff
Rookie Staff

Ook wij zijn over....

Berichtdoor Simoone1 » 28 Aug 2013, 20:02

Wij komen uit Woerden en het is iemand die het gewoon doet vanuit huis. Ook iemand uit Woerden. Dus geen officiële leverancier..

andrepeggy
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor andrepeggy » 28 Aug 2013, 20:51

Woerden zeg je?

Ik kom ook uit woerden en heb ook interesse!

Onze pip eet KVV, maar mocht dit voordeliger zijn dan stap ik over!

Wil e wat info geven?

diemetdieblondeharen
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor diemetdieblondeharen » 28 Aug 2013, 21:47

Klinkt als goede service, is wel belangrijk dat hij ook op tess let aangezien hij zelf de verhoudingen samen gaat stellen voor haar. dat kan in het begin wat dunnere of krijtpoep veroorzaken. Wat een mazzel voor tess, lekker vlees eten!
[img]http://i1322.photobucket.com/albums/u574/diemetdieblondeharen/b1f31d8a-7f9f-4a5c-b26e-3e36ec8cab72_zps6c18ff0f.jpg[/img]

[b][i]Chelsey & Pascha[/i][/b]

Xena
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Xena » 29 Aug 2013, 06:19

Wow wat een service, ik kom uit Alphen aan de Rijn, niet ver van Woerden dus...

Wie is die leverancier die dat doet? Dit klinkt wel heel gemakkelijk...

Daar moet toch best een prijsaartje aan hangen, want juist dat portioneren is nu t meest bewerkelijk van het barfen :knipoog
[img]http://i43.tinypic.com/2ih3qcn.jpg[/img]

Simoone1
Rookie Staff
Rookie Staff

Ook wij zijn over....

Berichtdoor Simoone1 » 29 Aug 2013, 06:52

We gaan €3,75 per kilo betalen. En hij komt het iedere 2 weken brengen. Dus dan wil hij haar zelf ook zien.

En als we twijfelen kunnen we altijd bellen.

Ik zie hem vanmiddag, dan ga ik eens even vragen of ik zijn telefoonnummer mag/kan geven. En of ie nog nieuwe klanten aanneemt. :-)

Simoone1
Rookie Staff
Rookie Staff

Ook wij zijn over....

Berichtdoor Simoone1 » 29 Aug 2013, 06:53

Wij vonden het bedrag trouwens wel meevallen omdat ze nu Haaks BARF krijgt. Ik heb dus geen idee wat het kost. Maar er vanuit gaan dat ze nu pup is en veel eet en straks wel minder gaat eten vonden wij de prijs prima.

Nozzeltje
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor Nozzeltje » 29 Aug 2013, 08:05

succes!

Let er wel op dat je ook geen extra's of snacks geeft zodat je zeker weet dat het aan de voeding ligt.

Of gedroogde vleessnacks als alternatief.
[img]http://i1236.photobucket.com/albums/ff456/sdekkers/LR4.jpg[/img]

[size=150] Kiran[/size]

Toska
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Toska » 29 Aug 2013, 11:36

Ik zou wel even vragen,wat de inhoud is van die dagelijkse porties,zo kan je toch controleren of ze alles voldoende

binnenkrijgt.

Je zou je ook kunnen aanmelden bij het barf forum,daar zit veel kennis wat betreft het rauwvoeren,ze kunnen je daar

uitstekend advies geven.

Terug naar “BARF en KVV”