Ook wij zijn over....

Voor alles omtrent verse voeding. BARF (Bones and Raw Food) en KVV (Kant en klaar Vers Vlees). Ook onderwerpen over natuurlijke voedingstoevoegingen en medicatie kunnen hier geplaatst worden.
Forumregels
Simoone1
Rookie Staff
Rookie Staff

Ook wij zijn over....

Berichtdoor Simoone1 » 29 Aug 2013, 11:40

Bedankt voor alle adviezen. Hij schrijft het op en dat schrijven wij ook weer op. Zo kunnen wij zelf inderdaad ook bijhouden wat ze krijgt.

Snackjes krijgt ze inderdaad niet meer. Gedroogde snacks? Maak je die ook zelf? Ik heb ze namelijk wel in de winkel zien liggen. Maar weet niet of je dat bedoelt?

We proberen namelijk kip en rund zoveel mogelijk uit te sluiten. We denken dat dat grote boosdoeners zijn.

In de BARF zit dus ook geen kip of rund.

Simoone1
Rookie Staff
Rookie Staff

Ook wij zijn over....

Berichtdoor Simoone1 » 29 Aug 2013, 16:31

[quote="Xena"]Wow wat een service, ik kom uit Alphen aan de Rijn, niet ver van Woerden dus...

Wie is die leverancier die dat doet? Dit klinkt wel heel gemakkelijk...

Daar moet toch best een prijsaartje aan hangen, want juist dat portioneren is nu t meest bewerkelijk van het barfen :knipoog[/quote]

Hoi Xena,

Hij is net geweest. En zijn site is www.onsdier.nl hier staat ook zijn nummer op en verdere info. Je kunt hem altijd even bellen of mailen.

Het is voor hem ook meer een sport, rijk wordt hij er niet van. Maar hij heeft zelf ook een hoop problemen gehad met zijn hond, dus hij heeft zich er helemaal in verdiept etc. Ik vertrouw erop dat hij het beste met onze Tess voor heeft. We houden het zelf natuurlijk ook goed in de gaten.

En ik hoor ook alleen maar positieve verhalen, maar je moet zulke dingen toch altijd zelf ervaren.

Woerden is net een dorp, dus als mensen slechte ervaringen hebben dan hoor je dat ook snel genoeg ;-)

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Ook wij zijn over....

Berichtdoor Funky » 29 Aug 2013, 19:41

[quote="Simoone1"]
Hij is net geweest. En zijn site is http://www.onsdier.nl hier staat ook zijn nummer op en verdere info. Je kunt hem altijd even bellen of mailen.

Het is voor hem ook meer een sport, rijk wordt hij er niet van. Maar hij heeft zelf ook een hoop problemen gehad met zijn hond, dus hij heeft zich er helemaal in verdiept etc. Ik vertrouw erop dat hij het beste met onze Tess voor heeft. We houden het zelf natuurlijk ook goed in de gaten.

En ik hoor ook alleen maar positieve verhalen, maar je moet zulke dingen toch altijd zelf ervaren.

Woerden is net een dorp, dus als mensen slechte ervaringen hebben dan hoor je dat ook snel genoeg ;-)[/quote]

Als je vers wilt voeren koop je gewoonlijk zelf een KVV, probeert eens wat merken uit en kijkt waar je hond goed op gaat.

Of je kiest voor een andere optie; het zelf samenstellen: Barfen of NRV. Het zelf samenstellen is goed kijken naar je hond en op basis daarvan zoeken naar de juiste vleessoorten en verhoudingen bot/vlees/orgaan en de barfers voeren er dan groente/fruit bij.

Als je hiermee begint dan duurt het over het algemeen wel een tijdje voordat je de juiste balans bij je hond hierin gevonden hebt. Ik vraag mij af hoe deze man de juiste verhoudingen toegespitst op jouw hond zomaar ff in elkaar flanst. :gek Wat voor vleessoorten gaat hij gebruiken?
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Toska
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Toska » 29 Aug 2013, 20:32

[quote="Simoone1"]
Hoi Xena,

Hij is net geweest. En zijn site is http://www.onsdier.nl hier staat ook zijn nummer op en verdere info. Je kunt hem altijd even bellen of mailen.

Woerden is net een dorp, dus als mensen slechte ervaringen hebben dan hoor je dat ook snel genoeg ;-)[/quote]

Ik vind het een vage site,de info is onvoldoende en ik ben sowieso huiverig voor al die bedrijfjes die gemalen vlees

verkopen.

Als je honden tekorten opdoet zal je dat pas op lange termijn merken.

Ik zou persoonlijk kiezen voor merken die hun bestaansrecht bewezen hebben zoals carnibest,kivo,alaska,haaksbarf......

Het is geen barfen wat je doet maar gewoon een mix geven.

Wil je zelf samenstellen dan komt er heel wat bij kijken en moet je,je goed verdiepen in voeding voor de hond.

Daarom ben ik er ook niet weg van dat iemand zomaar een menuutje voor je hond in elkaar kan flansen te vaag....

Simoone1
Rookie Staff
Rookie Staff

Ook wij zijn over....

Berichtdoor Simoone1 » 30 Aug 2013, 00:22

Bedankt voor alle tips! We gaan ons er nog verder in verdiepen. Het is allemaal lastiger dan je zou denken..

Xena
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Xena » 30 Aug 2013, 12:32

Ik heb ook op de site gekeken en ik kan niet zo veel vinden maar dat zegt waarschijnlijk iets over mij.

Waar staan dan de barf onderdelen? wat kan je dan bestellen?

Ik zie alleen een soort samengestelde kvv?

Caroba zit in Alphen... Die heeft ook veel gemalen vlees....
[img]http://i43.tinypic.com/2ih3qcn.jpg[/img]

Toska
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Toska » 30 Aug 2013, 12:53

[quote="Xena"]Ik heb ook op de site gekeken en ik kan niet zo veel vinden maar dat zegt waarschijnlijk iets over mij.

Waar staan dan de barf onderdelen? wat kan je dan bestellen?

Ik zie alleen een soort samengestelde kvv?

[b]Caroba[/b] zit in Alphen... Die heeft ook veel gemalen vlees....[/quote]

Heb ik in het verleden ook vaak besteld ben verandert omdat de honden hun merk eruit ging,was altijd tevreden over

de levering.

Simoone1
Rookie Staff
Rookie Staff

Ook wij zijn over....

Berichtdoor Simoone1 » 30 Aug 2013, 13:05

Misschien heb ik het verkeerd verwoord en bedoel ik ipv BARF KVV? Hij gaat in ieder geval grof gemalen vlees pakketten maken voor Tess. We beginnen met voornamelijk paard. En wij krijgen dat gemalen en al aangeleverd. Dus moet ik denk ik in plaats van BARF KVV zeggen? Naar mijn idee is het dan hetzelfde als wat we nu gebruiken van Haaks Barf, maar dan iets goedkoper ( nu gebruiken we de lam, paard, geit etc. dus de wat duurdere soorten ).

Toska
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Toska » 30 Aug 2013, 13:35

IK hoop sowieso dat je hond het er goed op gaat doen,heb ook een hond gehad met extreme huidklachten,ben toen

ook overgestapt op vers en dat is in combi met medicatie goed uitgepakt,ze was allergisch voor gras,vlooien,wespen....haar immuunsysteem werkte niet goed.

Ze is nu al 6 jaar klachtenvrij(3 jaar gesukkeld)ze krijgt kvv,alle soorten ze heeft ook geen voedselallergie.

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 30 Aug 2013, 13:47

[quote="Simoone1"][quote="Xena"]Wow wat een service, ik kom uit Alphen aan de Rijn, niet ver van Woerden dus...

Wie is die leverancier die dat doet? Dit klinkt wel heel gemakkelijk...

Daar moet toch best een prijsaartje aan hangen, want juist dat portioneren is nu t meest bewerkelijk van het barfen :knipoog[/quote]

Hoi Xena,

Het is voor hem ook meer een sport, [b]rijk wordt hij er niet van. [/b]Maar hij heeft zelf ook een hoop problemen gehad met zijn hond, dus hij heeft zich er helemaal in verdiept etc. Ik vertrouw erop dat hij het beste met onze Tess voor heeft. We houden het zelf natuurlijk ook goed in de gaten.

Dat zei hij zelf zeker? Ik moest er stiekem wel om lachen, ik dacht meteen toen ik dit las... uhuh jaja, goed verhaaaaaall.....

Maar ik hoop dat het helemaal goed uitpakt, en inderdaad wat Toska zegt ook dat je het zelf goed in de gaten houdt (dus opschrijft) wat je hondje krijgt van hem..

Terug naar “BARF en KVV”