Ook wij zijn over....

Voor alles omtrent verse voeding. BARF (Bones and Raw Food) en KVV (Kant en klaar Vers Vlees). Ook onderwerpen over natuurlijke voedingstoevoegingen en medicatie kunnen hier geplaatst worden.
Forumregels
Simoone1
Rookie Staff
Rookie Staff

Ook wij zijn over....

Berichtdoor Simoone1 » 30 Aug 2013, 14:02

[quote="Toska"]IK hoop sowieso dat je hond het er goed op gaat doen,heb ook een hond gehad met extreme huidklachten,ben toen

ook overgestapt op vers en dat is in combi met medicatie goed uitgepakt,ze was allergisch voor gras,vlooien,wespen....haar immuunsysteem werkte niet goed.

Ze is nu al 6 jaar klachtenvrij(3 jaar gesukkeld)ze krijgt kvv,alle soorten ze heeft ook geen voedselallergie.[/quote]

Nou als we in het gras spelen of veel wandelen lijkt het inderdaad ook op te komen. Dus dat zou het ook heel goed kunnen zijn. De plekken zitten ook alleen op haar buik en ter hoogte van haar keel.

Ik heb zelf extreem veel last van hooikoorts en we lopen tegelijk wel een beetje te kwakkelen. Ik niesen en proesten en Tess krijgt weer plekken. Maar de dierenarts zei eerst gaan we kijken of het aan het voedsel ligt. Toen kregen we dus voer aangeraden. Wat opzich niet verkeerd ging, maar de plekken waren niet helemaal weg en ze had toch weer een soort kleine 'aanval' van roodheid. ( Wij denken nu na het spelen in het gras ).

Dus na al het gewissel met voer ( van het voer van de fokker, Eukaneuba, naar het voer van de dierenarts )willen we nu eerst dit proberen, te veel wisselen is ook niet goed lees ik, en begrijp ik ook.

Verder heeft ze er weinig last van lijkt het. Ze krabt bijna niet. Wel toen het zo was als op de bovenste foto. Dus we houden het in de gaten. En hopelijk is het een 'kinderziekte' en gaat het bij ons ook over...

Wel fijn dat jullie zo mee denken en dat ik andere ervaringen kan lezen en delen!

Toska
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Ook wij zijn over....

Berichtdoor Toska » 30 Aug 2013, 15:35

Je hondje is nog jong,inderdaad ik zou ook niet teveel wisselen,de kans bestaat dat ze er nog overheen groeit.

Grasallergie is makkelijk te herkennen,straks als het gras niet meer groeit zou het over moeten gaan,in de winter

nergens last van en in de lente begint het weer. Mijn vorige da vond dat ik maar gras moest mijden. :roll: van zwemmen

kreeg ze ook uitslag maar dat is gelukkig al lang allemaal over en Tosca had ook zo'n wit buikje dat zo rood was,je foto van de uitslag is

voor mij herkenbaar.

Wel grappig ik ben ook hooikoortspatient hoezo :weenie de hond lijkt op de baas. :hihi

Simoone1
Rookie Staff
Rookie Staff

Ook wij zijn over....

Berichtdoor Simoone1 » 30 Aug 2013, 17:00

[quote="Toska"]Je hondje is nog jong,inderdaad ik zou ook niet teveel wisselen,de kans bestaat dat ze er nog overheen groeit.

Grasallergie is makkelijk te herkennen,straks als het gras niet meer groeit zou het over moeten gaan,in de winter

nergens last van en in de lente begint het weer. Mijn vorige da vond dat ik maar gras moest mijden. :roll: van zwemmen

kreeg ze ook uitslag maar dat is gelukkig al lang allemaal over en Tosca had ook zo'n wit buikje dat zo rood was,je foto van de uitslag is

voor mij herkenbaar.

Wel grappig ik ben ook hooikoortspatient hoezo :weenie de hond lijkt op de baas. :hihi[/quote]

Dat zei mijn moeder ook al, hond lijkt op de baas ;-) .... Ze had het ook over eigenwijs.......???? :-P

Terug naar “BARF en KVV”