Toch een kratje lotgering mee besteld met buurvrouw

Voor alles omtrent verse voeding. BARF (Bones and Raw Food) en KVV (Kant en klaar Vers Vlees). Ook onderwerpen over natuurlijke voedingstoevoegingen en medicatie kunnen hier geplaatst worden.
Forumregels
Xavi
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Re: Toch een kratje lotgering mee besteld met buurvrouw

Berichtdoor Xavi » 15 Sep 2013, 21:55

[quote="Emmentaljuusto"][quote="Staffordlover"]Ik heb tot nu toe nog nooit een kvv gehad die niet lekte[/quote]
Maar dat hoort toch niet? Lijkt me niet zo hygiënisch... Ik heb carnibest, tinlo, haaksbarf en Alaska gehad waar zelfs als je er wat druk op zet niks uit lekt..[/quote]

Carnibest lekt bij mij ook wel eens tijdens/na het ontdooien.
Well behaved women rarely make history.

Ickx
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Ickx » 15 Sep 2013, 22:08

Kivo lekt ook wel als ik de rol opengesneden heb. Maar ook smuldier lekt. Het is wat bloed en vocht wat eruit komt.
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y157/Wicked_Flower/7b1230b3-f8a5-4147-99de-2535ce5d2347_zps1f717c19.jpg[/img]

[color=#400080]Tot ooit lieve Ickx[/color]

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 15 Sep 2013, 23:00

[quote="Xavi"][quote="Emmentaljuusto"][quote="Staffordlover"]Ik heb tot nu toe nog nooit een kvv gehad die niet lekte[/quote]
Maar dat hoort toch niet? Lijkt me niet zo hygiënisch... Ik heb carnibest, tinlo, haaksbarf en Alaska gehad waar zelfs als je er wat druk op zet niks uit lekt..[/quote]

Carnibest lekt bij mij ook wel eens tijdens/na het ontdooien.[/quote]

Carnibest en Tinlo lekt hier ook door de afgesloten verpakking als het aan het ontdooien is. Ik merk dat niet als de rollen recht liggen, maar wel als ik ze schuin in een bak neerzet als ik ze ontdooi, dan loopt er wel wat vleesvocht uit. Die ijzertjes waarmee de rollen worden afgesloten zijn niet geheel "waterdicht". Ik denk niet dat dit van invloed is op de hygiëne.

Ik voer CB al jaren en heb nog nooit een bedorven rol gehad. Het vlees ziet er goed uit, ruikt gewoon naar vlees en is altijd van constante kwaliteit. De pens vind ik trouwens ook top van hun, maar dat terzijde :knipoog
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

ilona&kira
Necstaff
Necstaff

Berichtdoor ilona&kira » 16 Sep 2013, 07:09

Als je het te lang laat ontdooien lekken alle kvv..... :nut
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a199/ilonapeters/3588ec3d-fbbe-4cee-9626-ef8c48c892c2.jpg[/img]

Staffordlover
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor Staffordlover » 16 Sep 2013, 08:42

Hoeozo te lang.. haal savonds uit de vriezer en volgende dag maak ik het open en wat overblijft na het voeren in de ochtend gaat in een vershoudbak..

Als ik er geen bord onder leg dan heb ik een lekker zooitje in de koelkast zowel met lotgering als met tinlo
[img]http://i1355.photobucket.com/albums/q717/Mike_Jorissen/20c44e35-fb42-408e-9d7f-29c94ccec45b_zps3ed70029.jpg[/img]

ilona&kira
Necstaff
Necstaff

Berichtdoor ilona&kira » 16 Sep 2013, 09:19

[quote="Staffordlover"]Hoeozo te lang.. haal savonds uit de vriezer en volgende dag maak ik het open en wat overblijft na het voeren in de ochtend gaat in een vershoudbak..

Als ik er geen bord onder leg dan heb ik een lekker zooitje in de koelkast zowel met lotgering als met tinlo[/quote]

Ja ok maar lotgering zat voorheen gewoon in plastic botherammen zakjes dus dat lijkt me logisch...tinlo geen idee van.

Wij ontdooien altijd in koud water, en zowel bij kivo als bij Smuldier nooit geen lekkende verpakkingen.

Als we het te lang laten liggen dus dat er druk op de verpakking komt te staan dan komt het er bij Kivo pas uit als je de rollen open snijd maar dan liggen ze dus te lang. :knipoog
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a199/ilonapeters/3588ec3d-fbbe-4cee-9626-ef8c48c892c2.jpg[/img]

Chantal101
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Chantal101 » 16 Sep 2013, 09:45

Het ergste vind ik nog de lucht die van lotgering afkomt.

wat me wel opvalt, is dat je 'ondanks de negatieve verhalen toch hebt besteld'.

En mensen delen hier nu hun bevindingen. En dan ga je ineens lotgering lopen verdedigen.

Ik wens je in ieder geval succes.

En hoopd at er bij jou geenr are ingredienten of voorwerpen of bedorven vlees bij zit.

En dat het vlees bij jou niet ruikt.

Als het is diepgevroren mag het niet ruiken.
[img]http://i45.tinypic.com/30c4l8j.jpg[/img]

Ickx
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Ickx » 16 Sep 2013, 09:46

Nee de verpakkingen lekken ook niet, alleen als hij open is en ik hem overschep in een bakje om porties uit te scheppen loopt er bloed uit in dat bakje, verkeerd begrepen sorry.
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y157/Wicked_Flower/7b1230b3-f8a5-4147-99de-2535ce5d2347_zps1f717c19.jpg[/img]

[color=#400080]Tot ooit lieve Ickx[/color]

Emmentaljuusto

Berichtdoor Emmentaljuusto » 16 Sep 2013, 11:22

[quote="ilona&kira"][quote="Staffordlover"]Hoeozo te lang.. haal savonds uit de vriezer en volgende dag maak ik het open en wat overblijft na het voeren in de ochtend gaat in een vershoudbak..

Als ik er geen bord onder leg dan heb ik een lekker zooitje in de koelkast zowel met lotgering als met tinlo[/quote]

Ja ok maar lotgering zat voorheen gewoon in plastic botherammen zakjes dus dat lijkt me logisch...tinlo geen idee van.

Wij ontdooien altijd in koud water, en zowel bij kivo als bij Smuldier nooit geen lekkende verpakkingen.

Als we het te lang laten liggen dus dat er druk op de verpakking komt te staan dan komt het er bij Kivo pas uit als je de rollen open snijd maar dan liggen ze dus te lang. :knipoog[/quote]

Dat dus.. dacht dat het aan die aparte plastic zakjes lag dat alles er uit stroomde, lotgering moest hier in een bak ontdooit anders zat alles dr onder. Worst type verpakkingen nooit mee gehad, zowel na een nachtje in de koelkast als wanneer met water ontdooit geen gelek, zelfs niet als ik er in knijp. Mocht mn koelkast dr onder zitten na het ontdooien zou ik waarschijnlijk klagen, ik betaal niet zo veel geld voor vlees wat niet eens fatsoenlijk verpakt is.

Skyline
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor Skyline » 16 Sep 2013, 12:15

Alles wat bevroren is geweest zal vocht los laten

Door het vocht in een product te bevriezen zet het uit waardoor de cellen die het vocht vasthouden kapot gaan

Bij het ontdooien zullen de kapotte cellen dus geen vocht meer vasthouden en gaat het lekken

Een manier om dit tegen te gaan is het product sneller te bevriezen (shockvriezen) maar de apparatuur hiervoor is vrij duur en hebben de meeste bedrijven dus niet

Bevroren producten in water ontdooien is ook niet goed

Water word voordat het product helemaal ontdooit is te warm waardoor er bacteriën gaan vermenigvuldigen en het product dus sneller bederft

Ikzelf ontdooi het gewoon in de koeling, beste manier

Gewoon optijd uit de vriezer halen

Sky doet 2 dagen met een rol, 's ochtends op dag 2 haal ik een nieuwe rol uit e. Is dan de volgende dag ontdooid

Terug naar “BARF en KVV”