Bang om vers te voeren

Voor alles omtrent verse voeding. BARF (Bones and Raw Food) en KVV (Kant en klaar Vers Vlees). Ook onderwerpen over natuurlijke voedingstoevoegingen en medicatie kunnen hier geplaatst worden.
Forumregels
miruske
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Re: Bang om vers te voeren

Berichtdoor miruske » 09 Jan 2014, 00:01

[quote="Staffordlover"]Jij hebt nu een rauw vleesbot aan een brok etende hond gegeven..

Jou honden zijn daar helemaal niet klaar voor als brok eters.

Als je een hond hebt die al op vers staat dan kan hij zon rauw vleesbot wel verteren door het vele malen zuurdere maagzuur.

Daarbij hebben ze aan zon bot wel erg veel calcium binnen gekregen wat resulteerde in witte harde ontlasting[/quote]

Juist!!! De maag is nog helema niet zuur genoeg. Ga eerst een 1 of twee dagen kvv voeren en voer het op. Dat brok en kvv niet samen kunnen is ook niet helemaal waar! Dat ligt aan welke brok! Je kunt vaak wel als je twee maaltijden voert de eerste kvv en tweede brok voeren. Niet meer dat bot van de slager nemen!! Als je wilt gaan barfen ga dan eerst een maandje of drie over op de kvv. Schrik niet van een tijdje stinken en slechte poepie! Dat hoort bij de overgang! Niet bang zijn gewoon doen!!! Lezen op barfplaats helpt

Marysia1982
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Marysia1982 » 09 Jan 2014, 07:44

Ik voer ook brok, DLG. Maar als ik Bullit een bot geef, bv mergpijp of van t zomer een stuk been met vlees. Dan is hij vreselijk aan de diarree. Heeft na het eten ervan steeds de drang om te poepen en alleen waterige diarree...hele bench, alles zat er onder...Als ik m een bot geef nu, haal ik bv het merg uit het mergpijpje. Dan is er niks aan de hand. Hij kan dus absoluut niet tegen dat rauwe vlees?! Hoe komt dit? Want de herder van mn ouders (eigenlijk al onze vorige honden) aten ook altijd brok (cavom bijv), maar had nooit geen last van botten.

DT-013
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor DT-013 » 09 Jan 2014, 08:24

Iemand ervaring met deze brok: http://www.petfood.nl/hondenvoer/potatoes-20kg

bender
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor bender » 09 Jan 2014, 09:25

[quote="DT-013"]Iemand ervaring met deze brok: http://www.petfood.nl/hondenvoer/potatoes-20kg[/quote]
Ja 24 vleesmeel en 54% aardappel...deden ze het goed op ja,heb 1 zak gegeven maar goed op doen is hier niet goed genoeg.

sita en lady
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor sita en lady » 09 Jan 2014, 14:06

mergpijpjes zou ik niet geven, het merg werkt laxerend en het bot van die dingen is te hard, als vleesbot ,moet je eerder denken aan kipkarkassen en konijn karkassen en dat kun je dan uitbreiden met schapen en hertenkoppen ed. . sowieso geen dragende botten geven als koeienpoten ed., deze zijn veel te hard

meld je ff aan op barfplaats forum, daar kun je alles leren wat je wil over vers

sita en lady
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor sita en lady » 09 Jan 2014, 14:08

[quote="wallie61"][u]Eerst een paar dagen pens voeren[/u], kan je misschien beter kokend water overheen gooien en laten afkoelen. En dan gewoon over op vers in het begin ook eerst heet water erover en laten afkoelen.

In het begin kan hij diarree hebben en dan een doffe vacht krijgen, maar dit is deel van het ontgiftingsproces.[/quote]

als je daarmee begint gaan ze zeker aan de schijt, pens werk in grotere hoeveel heden en bij dagen achter elkaar ook laxerend en zeker bij een hond die t niet gewend is

Criminalmindz
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Criminalmindz » 09 Jan 2014, 14:13

Pas op met mergpijp:

[img]https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT1qsStliIdhUvXxGfw-YmXTnPeOmICJB2nvNqSId1ADNa77TYVxw[/img]

Bink2009

Berichtdoor Bink2009 » 09 Jan 2014, 16:38

Als je perse vers wilt voeren zou ik beginnen met een goed compleet KVV merk (carnibest bijv.) en van daaruit kijken waar je hond het goed op doet en daarna evt. Barf erbij, zeker met Barf moet je niet zomaar aanklooien.

Hier ben ik begonnen met Carnibest, van daaruit ben ik 1 jaar misschien 1,5 jaar aan het tobben geweest en ik heb nu waar hij het perfect op doet. Dus het is gewoon een kwestie van goed kijken naar je hond.

Bot is lastig, de ene hond kan het goed hebben en de ander (zoals Bink) gaat stoepkrijten.

Staffordlover
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor Staffordlover » 09 Jan 2014, 16:57

Indd gewoon een goede complete kvv uitzoeken en dat eens gaan voeren.

Eerste paar dagen kan het zijn dat je hond moet wennen maar daar moet je gewoon even doorheen..

Is niks om zorgen over te maken en als je een tijdje voert kun je vanuit daar kijken of je zo door wilt gaan of dat je erbij gaat BARF'en of volledig over op barf wilt gaan.

Ik zelf blijf denk ik kvv geven vind T wel gemakkelijk maar dat is denk ik meer uit luiheid haha
[img]http://i1355.photobucket.com/albums/q717/Mike_Jorissen/20c44e35-fb42-408e-9d7f-29c94ccec45b_zps3ed70029.jpg[/img]

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 09 Jan 2014, 18:27

[quote="DT-013"]2 Weken geleden ben ik trouwens na de slager geweest om te vragen of ze nog vlees aan bot hadden voor de honden, heb ik meegenomen naar huis en gegeven in de tuin aan de honden, daar zijn ze 2 dagen heel ziek van geweest (witte ontlasting harde stukjes erin) kan me niet voorstellen dat dit goed is?[/quote]

Ik vind dat niet raar, zo'n bot geef je ff een kwartiertje en dan haal je het weg. Anders is het way to much, worden ze ziek van en gaan ze krijt poepen.
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Terug naar “BARF en KVV”