Bang om vers te voeren

Voor alles omtrent verse voeding. BARF (Bones and Raw Food) en KVV (Kant en klaar Vers Vlees). Ook onderwerpen over natuurlijke voedingstoevoegingen en medicatie kunnen hier geplaatst worden.
Forumregels
Marysia1982
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Bang om vers te voeren

Berichtdoor Marysia1982 » 09 Jan 2014, 22:55

[quote="sita en lady"]mergpijpjes zou ik niet geven, het merg werkt laxerend en het bot van die dingen is te hard, als vleesbot ,moet je eerder denken aan kipkarkassen en konijn karkassen en dat kun je dan uitbreiden met schapen en hertenkoppen ed. . sowieso geen dragende botten geven als koeienpoten ed., deze zijn veel te hard

meld je ff aan op barfplaats forum, daar kun je alles leren wat je wil over vers[/quote]

Ja dat het laxerend werkt, heb ik ondervonden :hihi

Bedankt voor je andere tips, zal me eens gaan inlezen.

miruske
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor miruske » 10 Jan 2014, 00:48

Geef geen rauw varkensvlees. Dit kan de auzjeski bacterie bevatten en is dodelijk voor de hond

Criminalmindz
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Criminalmindz » 10 Jan 2014, 08:39

Ik kan zo nu en dan wat geschoten hazen krijgen.

Als ik deze gewoon netjes vil, kan ik dan de ribben e.d. gewoon aan de hond(en) geven?

Ben namelijk bang dat, mochten deze versplinteren ze schade aanrichten, of kan dat gaan kwaad?

Gezien het best kleine botten zijn, maar wel scherp.

Bink2009

Berichtdoor Bink2009 » 10 Jan 2014, 08:52

[quote="PanicAttack"]Ik kan zo nu en dan wat geschoten hazen krijgen.

Als ik deze gewoon netjes vil, kan ik dan de ribben e.d. gewoon aan de hond(en) geven?

Ben namelijk bang dat, mochten deze versplinteren ze schade aanrichten, of kan dat gaan kwaad?

Gezien het best kleine botten zijn, maar wel scherp.[/quote]

Splinteren doet alleen gekookt/verhit bot, maar ik zou dat pas doen als je honden vers gewend zijn, en dan niet zomaar geven de eerste paar keer altijd vasthouden. Bink kreeg na 1 jaar kvv zijn eerste lamsribben of konijn, maar deze moest ik goed vasthouden zodat hij echt ging kauwen anders slikte hij hele stukken zo door, maar door zijn slechte alvleesklier krijgt hij nu alleen KVV omdat het makkelijker verteerbaar is.

Barf is niet voor beginners, je moet weten wat je doet anders gaat het fout. Lees anders maar eens op barfplaats.nl

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 10 Jan 2014, 09:15

Haaskarkas kun je prima aan je hond voeren

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 10 Jan 2014, 09:35

Ik zou niet alleen een haaskarkas voeren, wel met vlees eraan.
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

diemetdieblondeharen
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor diemetdieblondeharen » 10 Jan 2014, 10:44

Er moet zeker genoeg spiervlees aanzitten. Lees ook even op barfplaats crimi. Ze eten bij jou toch brok? Of is dat inmiddels veranderd?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
[img]http://i1322.photobucket.com/albums/u574/diemetdieblondeharen/b1f31d8a-7f9f-4a5c-b26e-3e36ec8cab72_zps6c18ff0f.jpg[/img]

[b][i]Chelsey & Pascha[/i][/b]

Criminalmindz
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Criminalmindz » 10 Jan 2014, 11:30

[quote="diemetdieblondeharen"]Er moet zeker genoeg spiervlees aanzitten. Lees ook even op barfplaats crimi. Ze eten bij jou toch brok? Of is dat inmiddels veranderd?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk[/quote]

Diesel zit tijdens de training op Gain 28, dit omdat ik dit iets makkelijker (lees preciezer) doseren vindt in vergelijking met vlees.

Ik heb Diesel laatst ook een haas gegeven met vlees aan het karkas, alleen deze botten kauwde hij gewoon bot en toen waren er duidelijk echt scherpe punten zichtbaar.

Maddie krijgt gewoon smuldier en als ze straks over de 400gram p.d. gaat, stap ik over op carnibest.

diemetdieblondeharen
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor diemetdieblondeharen » 10 Jan 2014, 11:45

Hoe was de ontlasting daarna dan? Daaraan zie je normaal of je verhoudingen goed zijn maar met brok etende hond zal dat niet de ontlasting zijn hoe die normaal is denk ik

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
[img]http://i1322.photobucket.com/albums/u574/diemetdieblondeharen/b1f31d8a-7f9f-4a5c-b26e-3e36ec8cab72_zps6c18ff0f.jpg[/img]

[b][i]Chelsey & Pascha[/i][/b]

Criminalmindz
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Criminalmindz » 10 Jan 2014, 12:15

Die dag voer ik niets anders dan de haas.

Ontlasting is dan wel wat harder dan normaal, maar maakte me meer zorgen om die stukjes bot, dat die van binnen geen schade aanrichten omdat ze zo scherp zijn.

Terug naar “BARF en KVV”