Diarree

Voor alles omtrent verse voeding. BARF (Bones and Raw Food) en KVV (Kant en klaar Vers Vlees). Ook onderwerpen over natuurlijke voedingstoevoegingen en medicatie kunnen hier geplaatst worden.
Forumregels
Alexandra
Rookie Staff
Rookie Staff

Diarree

Berichtdoor Alexandra » 03 Apr 2014, 15:48

Hallo allemaal,

Mijn vriend had laatst het idee om Marley kvv te geven, om uit te proberen. Diezelfde nacht kreeg ze enorme diarree, wat wel erg was want slapen is heilig voor haar! De volgende ochtend en middag bleef ze diarreen, zelfs tot bloedens aan toe. Ze was wel gewoon actief en blij. Nu dus de tweede dag en ze blijft aan de diarree met bloed en slijm. Nu vraag ik mij af is dit het zogenoemde ontgiften? Treed dat al zo snel op? Zoveel kvv heeft ze namelijk ook niet gehad... Of is het een virus o.i.d.?

De laatste tijd at ze ook stiekem takken op, en zag ik tot mijn schrik ook dat ze een groot stuk tak had uitgepoept. Sindsdien natuurlijk niet meer losgelaten en goed opgelet. Misschien dat het daarvan komt? Ik ga morgen sowieso naar de dierenarts maar misschien dat jullie ook iets weten? Ze drinkt en eet trouwens wel goed, wel weer haar vertrouwde brokken trouwens!

Groetjes Alexandra

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Bink2009
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Re: Diarree

Berichtdoor Bink2009 » 03 Apr 2014, 16:01

Welke KVV is het?

De reactie vind ik wel heel erg hoor, Bink was ook aan de diarree de eerste twee dagen maar absoluut geen bloed en slijm.

Alexandra
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Alexandra » 03 Apr 2014, 16:02

Ik weet zo niet welke kvv het was, heb de verpakking al weggegooid. Misschien dat mijn vriend het nog weet zal het zo even vragen.

Bink2009

Berichtdoor Bink2009 » 03 Apr 2014, 16:04

Was het gekocht in de supermarkt? Smuldier en dan de soort Pens misschien?

Pens werkt erg laxerend, zeker als de hond nog geen KVV gewend is, misschien dat dat het geweest is? Bink kan er niet tegen, als hij pens krijgt dan is het feest, dan zit de diarree tot 1,5m hoog op de muren dus dat krijgt hij niet meer :hihi

Alexandra
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Alexandra » 03 Apr 2014, 16:16

Hij had het bij de dierenarts gehaald, carnibest was het, de rode, volgens mij is dat rund of gemengd? Maar reageren honden daar al zo snel op dan, dat als ze smiddags kvv krijgen snachts al aan de diarree zitten?

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 03 Apr 2014, 16:47

[quote="Alexandra"]Hij had het bij de dierenarts gehaald, carnibest was het, de rode, volgens mij is dat rund of gemengd? Maar reageren honden daar al zo snel op dan, dat als ze smiddags kvv krijgen snachts al aan de diarree zitten?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk[/quote]

Diarree met wat slijm is in geval van ontgiften bij sommige honden tijdelijk wel sprake van. Bloed erbij hoort dan weer niet bij ontgiften. Mogelijk door het "scherpe" van de diarree, en waarschijnlijk druk op de anus/endeldarm door het steeds maar willen poepen, is er een adertje in de anus/endeldarm gesprongen, dat kan dan weer wel als het ontgiften zou zijn.

Of er is sprake van een darmontsteking. (wel wat al te toevallig net op het moment na de eerste kvv maaltijd, maar het kan, niet alle honden tegenwoordig hebben meer een normaal functionerend darmstelsel dat versvlees aankan)

Carnibest is overigens voor veel honden een goede kvv. Als je overstapt naar kvv, dan doe je er goed aan om de maaltijd kvv even tijdens de overstap te overgieten met kokend/heet water. Dat doodt wat bacteriën die normaal heel goed zijn voor ze, maar voor jouw hondje nog net even teveel van het goede lijkt.
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Alexandra
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Alexandra » 03 Apr 2014, 16:51

Oke bedankt voor jullie reacties! Goed om te horen dat het dus heel goed het ontgiften kan zijn, maakte me al een beetje zorgen... mijn dierenarts raadde mij trouwens af om kvv te geven, omdat brokken net zo effectief werken volgens hem. Heb er zelf nog niet heel veel verstand van dus twijfel of ik nou op kvv over moet gaan of niet. Iig maakt het qua prijs volgens mij haast niet uit?

wallie61

Berichtdoor wallie61 » 03 Apr 2014, 17:15

[quote="Alexandra"]Oke bedankt voor jullie reacties! Goed om te horen dat het dus heel goed het ontgiften kan zijn, maakte me al een beetje zorgen... mijn dierenarts raadde mij trouwens af om kvv te geven, omdat brokken net zo effectief werken volgens hem. Heb er zelf nog niet heel veel verstand van dus twijfel of ik nou op kvv over moet gaan of niet. Iig maakt het qua prijs volgens mij haast niet uit?

Dierenartsen willen graag zelf brokjes verkopen ;)

Maar voor snel groeiende rassen is in de puppy tijd brok soms wel beter.

Maar volwassen honden kunnen op brok en KVV even goed doen. Alleen in KVV zit niet achterlijk veel zout en granen. Plus dat honden van nature vlees eters zijn.
[img]http://i785.photobucket.com/albums/yy133/w-poort-rs/Untitled-1_zpsfd0a384d.jpg[/img]

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 03 Apr 2014, 17:58

[quote="Alexandra"]Oke bedankt voor jullie reacties! Goed om te horen dat het dus heel goed het ontgiften kan zijn, maakte me al een beetje zorgen... mijn dierenarts raadde mij trouwens af om kvv te geven, omdat brokken net zo effectief werken volgens hem. Heb er zelf nog niet heel veel verstand van dus twijfel of ik nou op kvv over moet gaan of niet. Iig maakt het qua prijs volgens mij haast niet uit?

In de regel kun je wel stellen dat de gemiddelde dierenarts niet al teveel knowhow heeft als het op dierenvoeding aankomt. Je verwacht dit wel van een dierenarts, maar het tegendeel is waar, het kennisniveau mbt voeding is bij de meesten zeer laag en daarbij veelal zeer eenzijdig.

Je zou ook een combi kunnen maken van de ene dag brok en de andere dag kvv.
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Alexandra
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Alexandra » 03 Apr 2014, 19:45

Ja dat dierenartsen niet al teveel verstand er van hebben heb ik al vaker gehoord ja, vandaar ook toch deze poging om kvv te proberen ;) maar kan je kvv ook afwisselen ja, met ene dag brok andere dag kvv? Reageren ze dan ook niet elke keer weer gevoelig op de kvv?

Terug naar “BARF en KVV”