Diarree

Voor alles omtrent verse voeding. BARF (Bones and Raw Food) en KVV (Kant en klaar Vers Vlees). Ook onderwerpen over natuurlijke voedingstoevoegingen en medicatie kunnen hier geplaatst worden.
Forumregels
Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Re: Diarree

Berichtdoor Inge en Bono » 04 Apr 2014, 06:42

[quote="wallie61"][quote="Alexandra"]Oke bedankt voor jullie reacties! Goed om te horen dat het dus heel goed het ontgiften kan zijn, maakte me al een beetje zorgen... mijn dierenarts raadde mij trouwens af om kvv te geven, omdat brokken net zo effectief werken volgens hem. Heb er zelf nog niet heel veel verstand van dus twijfel of ik nou op kvv over moet gaan of niet. Iig maakt het qua prijs volgens mij haast niet uit?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk[/quote]

Dierenartsen willen graag zelf brokjes verkopen ;)

Maar voor snel groeiende rassen is in de puppy tijd brok soms wel beter.

Maar volwassen honden kunnen op brok en KVV even goed doen. Alleen in KVV zit niet achterlijk veel zout en granen. Plus dat honden van nature vlees eters zijn.[/quote]

Op vlees groeien honden veel geleidelijker op, dus juist vlees geven aan snelgroeiende rassen :knipoog

Ik zou idd even alleen de kvv geven, om het maagdarmstelsel te laten wennen. Een paar dagen met wat kokend water overgieten, is een hele goede tip. Dat kan je met steeds minder water doen, tot je het weer helemaal rauw geeft.

Wel goed in de gaten houden, ik vind het een heftige reactie; ik heb mijn oudje van 11 zonder enig probleem zo overgezet...
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

wallie61
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor wallie61 » 04 Apr 2014, 07:00

KVV zit niet genoeg calcium in voor grote snel groeiende rassen

Als je het zelf samenstelt kan het weer wel.

Als je een Sint Bernard op laat groeiend op KVV groeit deze kapot
[img]http://i785.photobucket.com/albums/yy133/w-poort-rs/Untitled-1_zpsfd0a384d.jpg[/img]

miruske

Berichtdoor miruske » 04 Apr 2014, 12:03

ga even heeeeeel goed de zoekfunctie gebruiken wat betreft kvv. er is hier al zoveel over geschreven en gediscussieerd!!!

ik wil zeker niet zeggen dat brok slecht voor je hond is of goed voor je hond is. Wat ik wel kan zeggen is dat in heeeeeeeel veel brok granen zitten die honden niet echt nodig hebben en niets mee kunnen dus je betaald voor iets waar ze niks aan hebben. Daarnaast is het vaak ook een bom met smaakstof en kleurstof en geurstof waardoor andere honden de uitgescheten brok ook nog heerlijk vinden. Er wordt namelijk minder van verteerd. De ontlasting is dan ook vaak lekker smeuig.

Ik wil niet zeggen dat kvv het beste voor je hondje is ( al vind ik dat wel) wat aan kvv in mijn ogen zo goed is is dat het gewoon gemalen vlees is ( orgaan, bot, spier) met een minimum aan toevoegingen al verschilt dat ook weer per merk. De goedkope merken hebben als botgehalte enkel kipkarkas. De wat duurdere merken hebben daar meer variatie in. Het is wat meer gedoe met ontdooien dan brok maar je ziet je hond er vaak van smullen ( de meeste honden gaan supergoed op kvv maar er zijn er een paar die er echt niet tegen kunnen)

En dan heb je nog het zelf samenstellen ( BARF) dit is in mijn ogen de mooiste vorm al zitten er ook gevaren aan. Ga dit in ieder geval niet doen voor je heel barfplaats.nl op de letter nagelezen hebt!

succes!

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 04 Apr 2014, 12:09

[quote="wallie61"]KVV zit niet genoeg calcium in voor grote snel groeiende rassen

Als je het zelf samenstelt kan het weer wel.

Als je een Sint Bernard op laat groeiend op KVV groeit deze kapot[/quote]

Oh, dat is nieuw voor mij en vast ook voor de SB's die ik ken die op kvv zijn opgegroeid :knipoog
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

Terug naar “BARF en KVV”