Pup op kvv blijft wat schraal

Voor alles omtrent verse voeding. BARF (Bones and Raw Food) en KVV (Kant en klaar Vers Vlees). Ook onderwerpen over natuurlijke voedingstoevoegingen en medicatie kunnen hier geplaatst worden.
Forumregels
armani1985
Rookie Staff
Rookie Staff

Pup op kvv blijft wat schraal

Berichtdoor armani1985 » 10 Jan 2015, 22:52

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over KVV. Mijn SBt pup is nu 13wkn en weegt 6kg.

Op de verpakking staat gemiddeld 50 gram voer per kilo lichaamsgewicht.

Dat zou dus betekenen dat hij 300 gram per dag nodig heeft. Ik voer hem nu al ruim een week 400 gram per dag maar hij blijft wat schraal. Naar mijn gevoel moet hij meer hebben.

Kun je ook bijv puppybrokjes bijvoeren? Hij gaat nm overdags met mijn vriend mee op pad die is hoefsmid maar dan wordt het wat lastig om nog een extra voerbeurt KVV te geven. Hij krijgt nu 3x per dag eten

Ps wormen kuren heeft ie gehad en verder is hij kerngezond

Groetjes Steffie

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Re: Pup op kvv blijft wat schraal

Berichtdoor Inge en Bono » 10 Jan 2015, 23:09

Voeren doe je op het oog, wordt hij schraal; voer je hem meer :knipoog Ik zou geen brok bijvoeren, maar in een bakje kvv meenemen, zou moeten kunnen....

Welke kvv voer je?
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

armani1985
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor armani1985 » 10 Jan 2015, 23:21

Hij krijgt Smuldier compleet. Wat is er eigenlijk op tegen om brok bij te voeren?

Ik moet toegeven dat het puur om gemakzucht gaat om smiddags dan brok te voeren ipv KVV. :ig

Dame van dierenwinkel raadde het af omdat ik al teveel gram van smuldier voer en ik moest oppassen dat ik hem niet overvoer. Maar die reactie vondt ik nogal kortzichtig.

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 10 Jan 2015, 23:50

Overvoeren gebeurt alleen als ie dik wordt. En dat is niet zo :knipoog

Combi brok-kvv kan hoor. Is allang achterhaald dat dat niet zou kunnen; vlees en brok, maar ik ben gewoon geen voorstander van brok; een hond is carnivoor, hoort dus vlees te eten, geen brok/graan.

Qua gemakzucht.... gooi een portie kvv in een bakje en geef de pup dat 's middags; gaat net zo makkelijk als een portie brokken :knipoog

Overigens zou ik smuldier niet adviseren voor een pup. Smuldier bevat een calciumpreparaat en geen echt calcium. Kijk hier eens; http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken dan kan je verschillende kv's vergelijken
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 11 Jan 2015, 03:01

Idd meer voeren dan en verder wat inge zegt.

Toska
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Toska » 11 Jan 2015, 10:18

Of je kan voor een vettere kvv kiezen,ik heb mijn reu toen hij jong was energique gegeven van smuldier bleef hij ook te mager of je kan inderdaad ook

1 brokmaaltijd geven. De keuze is aan jou.

Er zijn heel veel kvv voerders die 1 brokmaaltijd geven omdat ze toch de indruk hebben dat die combi beter werkt dan

alleen kvv.

Lizzyplace
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lizzyplace » 11 Jan 2015, 13:32

[quote="armani1985"]Hij krijgt Smuldier compleet. Wat is er eigenlijk op tegen om brok bij te voeren?

Ik moet toegeven dat het puur om gemakzucht gaat om smiddags dan brok te voeren ipv KVV. :ig

Dame van dierenwinkel raadde het af omdat ik al teveel gram van smuldier voer en ik moest oppassen dat ik hem niet overvoer. Maar die reactie vondt ik nogal kortzichtig.[/quote]

Veel pups groeien op met een combinatie van brok en kvv, zelf vind ik dit de beste combinatie in die levensfase. Ik gaf overdag brokjes en savonds kvv.

Het is voor een buitenstaander moeilijk in te schatten wat voor jouw hondje het beste is, de ene pup doet het hier goed op en de andere pup doet het weer goed op iets anders.

Een beetje extra voeren kan geen kwaad, verander niet elke week van voer omdat gewenning altijd een tijdje duurt.

Een digitaal weegschaaltje is gemakkelijk om de dagelijkse hoeveelheid af te wegen, dan weet je exact wat je voert. Teveel voeren is ook niet goed......

Enfin, over voer zijn vele meningen en discussies, een vermelding vanuit de fabrikant is een richtlijn maar geen vast gegeven.
[img]http://www.lizzyplace.nl/attachments/Image/Lizzyplace_banner.jpg[/img]

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 11 Jan 2015, 13:44

Het is sowieso (vind ik) een klus soms om voor de juiste hond het juiste voer te vinden. Helemaal bij jonge honden. Mijn reu kreeg toen hij pup was het merk brok van Hills. Ik heb hem (op aanraden van een da natuurlijk) op Royal Canin gezet. Binnen 2 weken zag ik kale plekken, hij kreeg jeuk etc. Toen overgezet op kvv van Carnibest en om heel eerlijk te zijn vind ik dat Tot nog toe de beste kvv in mijn ervaringen. Tijdelijk heeft hij ook nog op Dog Lovers Gold gestaan en daar deed hij het ook geweldig op, dus ook tevreden over die brok.

Red Mills racer deed me hond het ook goed op.

Dus zoeken zoeken en zoeken! Succes...

armani1985
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor armani1985 » 11 Jan 2015, 23:47

[quote="Inge en Bono"]Overvoeren gebeurt alleen als ie dik wordt. En dat is niet zo :knipoog

Combi brok-kvv kan hoor. Is allang achterhaald dat dat niet zou kunnen; vlees en brok, maar ik ben gewoon geen voorstander van brok; een hond is carnivoor, hoort dus vlees te eten, geen brok/graan.

Qua gemakzucht.... gooi een portie kvv in een bakje en geef de pup dat 's middags; gaat net zo makkelijk als een portie brokken :knipoog

Overigens zou ik smuldier niet adviseren voor een pup. Smuldier bevat een calciumpreparaat en geen echt calcium. Kijk hier eens; http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken dan kan je verschillende kv's vergelijken[/quote]

super bedankt voor jullie reactie`s!

ben al aan het lezen geslagen over kvv voer en aan het vergelijken.

is er ook een vergelijkingssite van brokken?

waar moet ik extra op letten bij puppyvoer? ik bedoel qua bouwstoffen en vitamines?

zoals inge hierboven zegt calciumpreparaat. ik dacht eigelijk dat dat calcium was........

zo zullen er nog wel meerdere dingen zijn die op een verpakking staan wat ik verkeerd opvat ben ik bang :nut

armani1985
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor armani1985 » 12 Jan 2015, 00:24

hahaha zie nu pas dat je ook brokken kunt vergelijken op die site :oops:

Terug naar “BARF en KVV”