pup is kieskeurig

Voor alles omtrent verse voeding. BARF (Bones and Raw Food) en KVV (Kant en klaar Vers Vlees). Ook onderwerpen over natuurlijke voedingstoevoegingen en medicatie kunnen hier geplaatst worden.
Forumregels
armani1985
Rookie Staff
Rookie Staff

pup is kieskeurig

Berichtdoor armani1985 » 29 Jan 2015, 19:34

hallo allemaal,

hier in huis een hele discussie gaande omdat prince onze pup van 14 wkn sommige smaken van kvv niet lust.

hij laat het gewoon staan en daarna gaat ie weer even kijken en haalt ie alsnog z`n neus ervoor op.

dus zonder eten naar bed. ik wordt hier pissed om omdat hij net op gewicht is. hij is een tijdje schraal geweest dus ben allang al blij dat ie er nu goed uitziet.

mijn vriend vindt dat ie het maar moet gaan leren eten en is van mening eten wat de pot schaft. (wat hij zelf overigens niet doet want meneer is ook kieskeurig met zijn eten).

ik zeg gewoon voeren wat ie wel lust en van een ander merk andere smaken kopen zodat hij wel compleet eet en verschillende diersoorten.

hij zegt gewoon neerzetten eet ie het niet pech dan weghalen en later weer proberen eens krijgt ie honger en eet ie het wel.

prince staat op smuldier en brok daar deed ie het goed op en is hij lekker van aangekomen. ik weet dat smuldier niet het beste is dus vandaar dat mijn vriend op onderzoek is uitgegaan en terecht is gekomen bij een mevrouw die het zelf laat samenstellen in samenwerking met een dierenarts. deze kvv is nog niet op de markt. en van dit "merk" eet hij dus bepaalde smaken niet. van smuldier gaat alles erin.

wat zouden jullie doen? ik heb zoiets van nou als een hond zn neus ergens voor ophaalt is het echt smerig. :ig

Criminalmindz
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Re: pup is kieskeurig

Berichtdoor Criminalmindz » 29 Jan 2015, 19:43

Gewoon lekker op de smuldier compleet houden, niet teveel rommelen met voer nu, vooral nu hij net op gewicht is.

Lizzyplace
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lizzyplace » 29 Jan 2015, 19:49

Het is nog een heel jong hondje, het is soms flink zoeken wat voor jouw hondje "het beste" is.

Een jonge pup is in de groei en moet gezonde trek hebben.

Als je perse wil overstappen dan kan je het beste voorzichtig beginnen en aankijken of de pup het nieuwe voer wel wil eten en er geen klachten van krijgt.

Wees wel een beetje geduldig, enige regelmaat in de voeding is wel raadzaam.

Gooi niet alle soorten voer door elkaar, je weet dan nooit waar je hond het wel/niet goed op doet.
[img]http://www.lizzyplace.nl/attachments/Image/Lizzyplace_banner.jpg[/img]

armani1985
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor armani1985 » 29 Jan 2015, 20:47

[quote="Lizzyplace"]Het is nog een heel jong hondje, het is soms flink zoeken wat voor jouw hondje "het beste" is.

Een jonge pup is in de groei en moet gezonde trek hebben.

Als je perse wil overstappen dan kan je het beste voorzichtig beginnen en aankijken of de pup het nieuwe voer wel wil eten en er geen klachten van krijgt.

Wees wel een beetje geduldig, enige regelmaat in de voeding is wel raadzaam.

Gooi niet alle soorten voer door elkaar, je weet dan nooit waar je hond het wel/niet goed op doet.[/quote]

bedankt voor je reactie,

ik weet dat hij het goed doet op smuldier en brokken van prince pro care. toen we hem kochten stond hij op lotgering. hij at dat heel erg goed maar zijn ontlasting was te hard en hij was schraal. vervolgens zijn we overgestapt op smuldier. ook hiervan lust hij alle smaken maar helaas is er van smuldier vleescompleet en penscompleet de rest is niet compleet. vandaar dat we brok erbij zijn gaan voeren om het compleet te krijgen. de bedoeling is uiteindelijk om hem gewoon helemaal op kvv te hebben. alleen de vraag is welke? vandaar dat we aan het proberen zijn.

maar wat vindt jij? als hij zn neus voor bepaalde smaken ophaalt, moet hij het dan leren eten of lust hij het gewoon niet? aangezien verschillende merken en smaken er wel ingaan als zoete koek en bij deze "merkloze" sommige smaken echt niet eet. :roll:

Toska
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Toska » 30 Jan 2015, 10:01

Je kan beter smuldier geven dan iemand die zelf gaat samenstellen in combi met een da daar komt veel bij kijken en er zijn er al genoeg die een graantje

willen meepikken van de kvv hype en slechte kvv op de markt brengen.

Goedkoper dan smuldier zal je het niet vinden en als je penscompleet en vleescompleet geeft is dat in principe goed en hoef je er geen brokken bij te geven.

Je voedt een beetje op het oog,zo'n pup groeit snel en in het eerste jaar eten ze soms het dubbele van wat een volwassen hond eet.

Ik heb een kieskeurig teefje hier,ze lust bijna geen enkele brok,oké als ze niet anders krijgt zal ze wel na 24 uur eten

dat zijn streken maar voor kvv doet ze een moord als zij haar neus zou ophalen voor een kvv dan zou ik die niet meer

geven,het moet al heel erg zijn als ze geen kvv wilt,het is bij de honden zo,hoe meer het stinkt hoe lekkerder ze het vinden.

Ik zou die kvv van vriend niet meer geven,ik zou meer op mijn pup vertrouwen dan mijn vriend zijn voedingskeuze :hihi

liek
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor liek » 30 Jan 2015, 10:09

Ben het met Toska eens. Je pup zit in de groei dus zou nu ook niet gaan klooien met voer.

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 30 Jan 2015, 11:15

[quote="armani1985"]vervolgens zijn we overgestapt op smuldier. ook hiervan lust hij alle smaken maar helaas is er van smuldier vleescompleet en penscompleet de rest is niet compleet. vandaar dat we brok erbij zijn gaan voeren om het compleet te krijgen. [/quote] :weenie Die snap ik niet? Pens compleet en vlees compleet=compleet. Waarom dan brok erbij om het compleet te maken? Dat is het toch al?

[quote="armani1985"]maar wat vindt jij? als hij zn neus voor bepaalde smaken ophaalt, moet hij het dan leren eten of lust hij het gewoon niet? aangezien verschillende merken en smaken er wel ingaan als zoete koek en bij deze "merkloze" sommige smaken echt niet eet. :roll:[/quote]
Ik 'luister' in zo'n geval naar mijn hond :knipoog Onze Bono lustte geen konijn. Niet van levering A, niet van B en ook niet van C. Ik heb weleens wat 'verstopt' om het zo binnen te krijgen, maar dan kotste hij de boel een half uur later uit en at dan alles wat geen konijn was weer op. Ik denk dat zijn lichaam gewoon geen konijn kon verdragen, om een of andere reden.

Met een zalmkop heeft hij een keer lopen meuten, omdat hij niet zo goed wist wat hij ermee aan moest. Maar na 1,5 dag niks anders geven at hij hem toch op en alle keren daarna ging hij direct aan de slag

Ik zou wel zoveel mogelijk de merken en smaken, die hij dus wel lust, gaan afwisselen. Nooit op een paard wedden. Ken je deze site; http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken ?

Mijn honden zijn ook ooit begonnen met smuldier, ik had geen grote vriezer en smuldier was bij de supermarkt te verkrijgen. Maar ben geen voorstander om een pup hierop op te laten groeien; duur hoeft niet goed te zijn, maar zo goedkoop als smuldier(en lotgering vind ik helemaal bagger) kan nooit kwaliteit zijn. Maar goed; het is iig compleet en dat kan je van lotgering niet zeggen :knipoog
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

Thijss
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Thijss » 30 Jan 2015, 20:32

[quote="Inge en Bono"][quote="armani1985"]vervolgens zijn we overgestapt op smuldier. ook hiervan lust hij alle smaken maar helaas is er van smuldier vleescompleet en penscompleet de rest is niet compleet. vandaar dat we brok erbij zijn gaan voeren om het compleet te krijgen. [/quote] :weenie Die snap ik niet? Pens compleet en vlees compleet=compleet. Waarom dan brok erbij om het compleet te maken? Dat is het toch al?
[/quote]

Volgens wordt er bedoeld ze smuldier vlees compleet en pens compleet voeren en dat ze ook de andere (niet complete) smaken voeren maar dat ze er dan brok bij doen.

armani1985
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor armani1985 » 30 Jan 2015, 22:50

[quote="Thijss"][quote="Inge en Bono"][quote="armani1985"]vervolgens zijn we overgestapt op smuldier. ook hiervan lust hij alle smaken maar helaas is er van smuldier vleescompleet en penscompleet de rest is niet compleet. vandaar dat we brok erbij zijn gaan voeren om het compleet te krijgen. [/quote] :weenie Die snap ik niet? Pens compleet en vlees compleet=compleet. Waarom dan brok erbij om het compleet te maken? Dat is het toch al?
[/quote]

Volgens wordt er bedoeld ze smuldier vlees compleet en pens compleet voeren en dat ze ook de andere (niet complete) smaken voeren maar dat ze er dan brok bij doen.[/quote]

Ja dat is idd zo. Ik had het er niet duidelijk genoeg bij vermeld. Ik bedoelde idd bij de andere smaken van smuldier die niet compleet zijn voeren we brok bij om het compleet te maken.

Bedankt voor jullie reacties

armani1985
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor armani1985 » 30 Jan 2015, 23:04

[quote="Toska"]Je kan beter smuldier geven dan iemand die zelf gaat samenstellen in combi met een da daar komt veel bij kijken en er zijn er al genoeg die een graantje

willen meepikken van de kvv hype en slechte kvv op de markt brengen.

Goedkoper dan smuldier zal je het niet vinden en als je penscompleet en vleescompleet geeft is dat in principe goed en hoef je er geen brokken bij te geven.

Je voedt een beetje op het oog,zo'n pup groeit snel en in het eerste jaar eten ze soms het dubbele van wat een volwassen hond eet.

Ik heb een kieskeurig teefje hier,ze lust bijna geen enkele brok,oké als ze niet anders krijgt zal ze wel na 24 uur eten

dat zijn streken maar voor kvv doet ze een moord als zij haar neus zou ophalen voor een kvv dan zou ik die niet meer

geven,het moet al heel erg zijn als ze geen kvv wilt,het is bij de honden zo,hoe meer het stinkt hoe lekkerder ze het vinden.

Ik zou die kvv van vriend niet meer geven,ik zou meer op mijn pup vertrouwen dan mijn vriend zijn voedingskeuze :hihi[/quote]

:hihi je bevestigd hiermee mijn idee en gevoel. Even voor de duidelijkheid wij zijn leken op het gebied van KVV. Het is dat de fokker lotgering voerde en wij dat meekregen naar huis. Maar ik had al snel in de gaten dat zijn ontlasting veel te hard was het was gewoon zielig om te zien zoveel moeite had hij. En wat is er dan een snel alternatief? Smuldier wat in bijna elke supermarkt ligt. En misschien dom maar achteraf dus pas gaan lezen over KVV :nut

Het gaat dus niet om de prijs of dat we heel bewust hebben gekozen voor smuldier. Maar hij doet het er wel goed op in vergelijking met lotgering. Alleen jammer van de niet compleet versies en wrs is er op de markt veel betere KVV te verkrijgen. Ik heb al het eea gelezen en vergeleken.

Terug naar “BARF en KVV”