.

Ideeën,suggesties,opmerkingen worden hier besproken.
Forumregels
Criminalmindz

Re: .

Berichtdoor Criminalmindz » 05 Aug 2013, 15:08

[quote="MvdB"][quote="ilona&kira"]Misschien nog maar een keer ten overvloede; leren doe je niet op een forum....[/quote]

Misschien niet ALLEEN van een forum, maar ik denk dat hier vaak genoeg tussen alle bullsh*t ook leerzame stukken te vinden zijn hoor :), of in ieder geval tekst die aanzet tot denken, lezen en leren..[/quote]

Dit kan beschouwd worden als toevoeging van mijn bovenstaande mening.

ALLEEN van een forum zou je niet kunnen leren.

JPot
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor JPot » 05 Aug 2013, 15:17

[quote="robmarley89"][quote="JPot"][quote="ilona&kira"]Misschien nog maar een keer ten overvloede; leren doe je niet op een forum....[/quote]

Vast staand feit inderdaad, zeker als van menigeen de kennis ver te kort schiet en de visies kortzichtig zijn.[/quote]

Ben ik niet mee eens, veel mensen zullen perfect de mogelijkheid hebben om, uit zichzelf, veel te leren en informatie op te doen van een forum (en zijn ook perfect in staat om goede informatie te filteren van de minder goede informatie of verkeerde informatie).

Dat sommige mensen inderdaad beter gebaat zijn bij het echt leren in "real life" (ervaringen opdoen, "ervaren" mensen bezig zien en mee spreken of discusciëren, zelf veel oefenen en doen) ben ik wel mee akkoord. Maar niet iedereen over dezelfde kam scheren :knipoog[/quote]

Alleen is het zo jammer dat het koren slecht van het kaf valt te scheiden en een heleboel onzin als waarheid aangenomen en verkondigt wordt door de zogenaamde schriftgeleerden.

Bijvoorbeeld als ik een beetje russisch spreek en op die manier voor je neus met een rus converseer, lijkt het heel wat en denk je goh die heeft een talenknobbel en beheerst het goed totdat je zelf de taal machtig bent en erachter komt dat het maar een paar standaard zinnetjes zijn..... alleen voor dat men zover is en dat in ziet, is men wel vaak een tijdje verder.

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 05 Aug 2013, 17:15

[quote="havanna"]
dit gaat niet louter om grenzen aangeven, Funky. dit is een gelegenheid aangrijpen om een eigen visie (ruimer dan dit vechthondconnotatie gedoe, bedoel ik) doorgedrukt te krijgen en die toe te passen voor een grotere groep mensen - los van het feit dat jouw visie in mijn ogen behoorlijk steekhoudend ineenzit en los van de politieke achtergrondkleur van de invalshoeken. da's gevaarlijke materie.

maar ik wil er verder geen persoonlijke kwestie van maken. op honds vlak heb ik veel achting voor de forumnaam Funky, dit op basis van je kennis en ervaring. op politiek/persoonlijk vlak hóeft het niet te klikken, daarvoor is het een hondenforum.
[/quote]

"Een gelegenheid aangrijpen om een mening door te drukken en die toe te passen voor een grotere groep mensen, ruimer dan dit vechthondconnotatie gedoe?" Ik zou nog bijna vermoeden dat je populistische gedachten bij mij aan het vormen bent :nut Het zit een beetje heel erg anders in elkaar havanna :knipoog

Ik zie een keep staan op dit forum waarvan ik bij diverse zaken mbt de inhoud een soort van kotsneigingen krijg, waarbij de plaatser ervan het dan ook nog over "sport" heeft. Heb je hem eigenlijk zelf wel tot in detail gelezen Havanna, en heb je de site gezien waar hij opstaat, de links daarop etc? En realiseer jij je ook dat er ook mensen zijn die dit op dit forum in hele andere proporties zien?

Er zijn zovele keeps, en uiteraard ooit eens bedacht om een hond in een optimale conditie te zetten voor een match. Maar plaats dan keeps die gewoon een trainingsschema weergeven. Deze hoeven niet voorzien te zijn van dié detaillistische achterlijke inhoud :k Dit is voor mij grensoverschrijdend en daarom geef ik dit aan hier.

Deze persoonlijke grens van mij leidt dan nog tot reacties van mensen op het feit dat ik een paar oude Rapparee honden uit de jaren 60/70 mooi vindt, specifiek van dat type hond hou. Maar omdat deze dan ook nog hun werkje deden in die tijd en er wat oude schade bij hen zichtbaar is, ligt dat klaarblijkelijk op dezelfde lijn als deze keep door iemand geplaatst die dat in de huidige tijd ook nog brengt als zijnde sport :nut

Dat staat voor mij toch echt wel in een heel ander daglicht.
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Emmentaljuusto
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor Emmentaljuusto » 05 Aug 2013, 17:22

[quote="havanna"]ik doel ook niet zomaar op jou persoonlijk hoor Crimi. dat jouw moderatorschap wat vroeg op je kerfstok :D gekomen is, heeft op zich weinig te maken met wat ik bedoel met overreglementering.

maar in ditzelfde topic wordt bijna letterlijk om een forumpolitie geschreeuwd, en dat geeft me kippevel. doet me denken aan de Amerikaanse burgers die de NSA-prakijken schaapachtig toejuichen terwijl in essentie hun vrijemeningsuiting en recht op eigen persoonlijkheid compleet weggestript wordt (heb het over de actuele afluister- en big brother- praktijken bij gewone burgers in de VS voor de duidelijkheid) en waarbij "de veiligheid van het volk" en "de strijd tegen het terrorisme" schaamteloos als vrijspraakrede worden gebruikt.

sorry, even op dreef. ben in verlof...

dat bedoel ik met massahysterie; omdat er nu toevallig wat hete hangijzers zoals "nieuwe RAD", "bijtincidenten", "broodfok" enz. actueel zijn op het forum, zien sommige mensen plots hun kans om "meer blauw op het internet" te gaan schreeuwen. vind dat een vies kantje aan de mens, dat willen hersenspoelen en alles willen voorkauwen voor een ander omdat zij zich moreel gezien beter voelen dan een ander en hun wil dus wet moet zijn.

verder een tof forum hoor hier :oops: :D[/quote]

Goede post :engel

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 05 Aug 2013, 17:49

[quote="havanna"]
ik hou het verder weer bij historie, fok, opvoeding, ... inhoud dus.[/quote]

Een goed idee vind ik dat :D
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

cleopatra

Berichtdoor cleopatra » 05 Aug 2013, 19:47

[quote="ilona&kira"][quote="Emmentaljuusto"][quote="sveta"]De gedachte gang klopt niet.

Loslopen, word als eerst de geschiedenis aangehaald en met veel nadruk.

Willen mensen lekker actief bezig zijn met hun honden en dus op een

positieve manier gebruik maken van de kwaliteiten die de hond bezit, houden

de wijze forumleden hun mond dicht. Erg behulpzaam, maar wel mensen weer

de grond in boren door posts die geplaatst worden zonder enige onderbouwing.

Zeiken om te zeiken, zonder enige nut.

Is er iemand die zijn nek uitsteekt en iets wil delen. Mag er ineens met geen

woord meer gerept worden over de honden gevechten. Keeps zijn in mijn ogen

niet meer dan training schema's, waarvan het doel vervallen is.

Volgens mij heb ik hier niemand zien schrijven dat ze achter de gevechten

staan.

Ik weet niet hoe het hier vroeger was. Een feit blijft tijden veranderen en is

maar goed ook, anders waren honden gevechten nog steeds in volle glorie

gaande en was Hitler ook nog aan de macht. Vroeger was niet alles beter.

Zoals met alles in het leven zal je je moeten aanpassen en als dat niet gaat

een andere weg in slaan.[/quote]

precies, het lijkt wel alsof er alleen over hondengevechten gepraat mag worden wanneer het bepaalde mensen goed uitkomt. Zodra het ergens over los lopen gaat haalt men meteen weer hondengevechten er bij. Maar zodra het ergens anders over vechten of vecht gerelateerde keeps bijvoorbeeld gaat zijn het precies dezelfde mensen die dan opeens vinden dat hier niet over gesproken moet worden.

Verder vind ik het natuurlijk belachelijk dat bepaalde leden van mening zijn dat hun mening wet moet zijn op het forum omdat ze langer dan een jaartje lid zijn ofzo. Dingen veranderen nu eenmaal, dat gaat op forums zo maar ook in de echte wereld. Een kwestie van niveau? Dat betwijfel ik, het niveau van de mensen die langer lid zijn is soms ook zeer laag en kinderachtig.

Zo jammer dat mensen die wat langer lid zijn vinden dat er zo iets als een voorbeeld moet zijn, een forum is er voor mensen met verschillende meningen, er zou geen richtlijn moeten zijn.voor wat iemands mening mbt bepaalde onder werpen is. Dan zou het hier ook hartstikke saai zijn, allemaal mensen met dezelfde mening dan zal er niet veel meer om over te praten zijn... Ja gezamenlijk alle mensen met een andere mening afzeiken, gezellig! :hihi[/quote]

Ik begrijp echt niet dat jullie dit denken? De reden waarom er veelal heftig wordt gereageerd op het onverantwoord loslaten lopen van onze honden in bepaalde situaties is juist omdat men NIET wilt dat onze honden gaan vechten of in een situatie komen zodat deze gaan vechten. Iedereen denkt altijd maar dat men de geschiedenis van ons ras stoer vind, ik vind er geen reet aan! Ik heb iedere dag mijn honden netjes aan de riem en ben soms zeer onbeschoft tegen andere loslopende honden en eigenaren omdat ik er alles aan wil doen om te voorkomen dat mijn honden vechten!!! Niet omdat ik zoveel medelijden heb met die andere hond hoor...... Soms zou ik willen dat ik het verantwoordelijksbesef niet had en mijn honden gewoon ff lekker hun gang konden gaan, zou ze zoveel frustratie schelen als ze weer eens af worden gebekt door zo'n schijtbeest.

Iemand met liefde voor ons ras en met enigzins respect voor het begrip "dier" doet er alles aan om zijn hond uit dergelijke situaties te houden en probeert duidelijk te zijn naar zijn omgeving wat het risico kan zijn als zijn/haar honden vechten. Heeft iemand van jullie er weleens bij nagedacht dat een hond die vecht en daarbij ook nog het gevoel krijgt dat hij wint of onafgemaakte zaken heeft dit vaker zal willen?! Waarom denk je dat 1 confrontatie in een roedel al genoeg kan zijn om het voor de rest van de tijd te verpesten?

Ik ben niet anders omdat ik langer of meer bezig ben met ons ras, hoe lang ik hier lid ben is al helemaal niet boeiend want ik ben al 6 accounts verder en ach ik heb heel veel bijgeleerd in die jaren. Daarnaast ben ik er echt wel zeker van dat ik ook van mensen kan leren die nieuw hier komen gewoon omdat zij simpel meer theoretische kennis bezitten als mij of misschien wel al heeeel lang bezig zijn maar nooit op fora kwamen.

Maar je gaat mij niet wijsmaken dat een sfeer creeeren op een forum dat hondengevechten en dingen die daarbij komen normaal zijn, want dat zijn ze simpel weg niet. Ik zou niet weten waarom je dergelijke termen moet gebruiken uit een zwarte bladzijde van de geschiedenis van dierenleed als je ook gewoon simpel een andere term als trainigsschema oid kan gebruiken. Dit is stoerdoenerij niets meer niets minder en het valt me behoorlijk tegen dat ik dat hier op een forum moet lezen.[/quote]

100%

Word zo langzamerhand geromantiseer van pitbulls , vechten, en al helemaal de poep die er rond geroepen word SCHEITZIEK.

Nieuwsflash.. Dogfights zijn niet cool,leuk,heroisch,mooi of romantisch... Maar gewoon dierenmishandeling; misbruik maken van de liefde van een dier voor zijn eigenaar tot de dood...

SCHANDALIG !

En zeker hier waar zovele zo hard hebbeb gevochten voor het behoud van de 2stafford rassen

Ga dit lekker op een ik-ben-een-idioot-en-dieren-mishandelaar forum doen, en niet op een forum wat zich richt op de door de FCI erkende rassen American Staffordshire terrier of Staffordshire Bull Terrier forum.

irwi
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor irwi » 05 Aug 2013, 20:00

Ik word schijtziek van mensen die zo hard hebben gevochten voor het behoud van hun staffords en die mede door hypocriet gedrag ervoor gezorgd hebben dat er meer dan 10000 honden zijn vermoord op uiterlijk en dit ook nog normaal vinden en dan hier ook nog trots dot lopen vertellen.

Ook mensen die met een stalen smoel de meest domme onzin over een nieuwe RAD wet lopen te verkondigen maar misschien is het voor sommigen de wens is de vader van de gedachten.

Trouwens ben wel benieuwd naar wie hier op het forum de hondengevechten loopt te verheerlijken.

cleopatra

Berichtdoor cleopatra » 05 Aug 2013, 20:25

[quote="irwi"]Ik word schijtziek van mensen die zo hard hebben gevochten voor het behoud van hun staffords en die mede door hypocriet gedrag ervoor gezorgd hebben dat er meer dan 10000 honden zijn vermoord op uiterlijk en dit ook nog normaal vinden en dan hier ook nog trots dot lopen vertellen.[/quote]

Sorry... ?!

wellicht moet ik je er aan herinneren hoe het kwam dat er een RAD werd ingesteld ?

Bijt incidenten, voornamelijk door stamboomloze honden, opgevoed of liever niet opgevoed door hetzelfde soort mafkezen wat nu de Pitbull loopt te verheerlijken

Bij het instellen van de RAD is er gekozen voor een uitsterfbeleid, wat wil zeggen dat iedere hond die reeds geboren was, gecastreerd moest worden, en mocht blijven leven

De meeste honden die dus tijdens de RAD gestorven zijn , zijn geboren ver na het instellen hiervan, de RAD is namelijk 10 jaar van kracht geweest.

Nu kun het de honden met geen enkele mogelijkheid kwalijk nemen dat zij geboren worden, dit is het gevolg van totaal onverantwoordelijke lieden.

Doordat een aantal mensen vreselijk hu best hebben gedaan, gelde dit niet voor een aantal erkende rassen, wat heeft geleid tot het voortbestaan van deze rassen in Nederland...

ben ik hierbij betrokken geweest, nee, ben ik er trots op dat een aantal lieden voor onze rassen zo hun best hebben gedaan, JA ZEKER!

[quote="irwi"]Ook mensen die met een stalen smoel de meest domme onzin over een nieuwe RAD wet lopen te verkondigen maar misschien is het voor sommigen de wens is de vader van de gedachten. [/quote]

mensen willen blijkbaar gewoon de lessen uit het verleden niet leren, de "super coole super sterke vet wrede"combinaties van waak/erfhonden en staffies zie je op het moment weer voorbij komen.

Neem hierbij dat er lieden onder het mom van "ik heb een stamboomloze stafford x x dus een pitbull" die deze dieren gaan trainen, mens scherp maken door complete onkunde, en je kunt op je vingers aftellen wat er weer staat te gebeuren.

Was ik het eens met de vorm die de RAD had ? NEE

was ik het eens met de gedachte die de RAD inhield ? JA ; ophouden met onverantwoord eigenaren gedrag!

Wellicht ten overvloede.. de RAD evaluatie is nog steeds bezig, ofwel hij kan ieder moment weer ingevoerd worden

[quote="irwi"]Trouwens ben wel benieuwd naar wie hier op het forum de hondengevechten loopt te verheerlijken. [/quote]

irwi... komaan ik zie je hier nu een aantal over het forum voorbij komen, en je lijkt me een vrij intelligente dame, lees nu eens tussen de regels, net als je dat tijdens de RAD tijden deed

sveta
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor sveta » 05 Aug 2013, 20:33

[quote="ilona&kira"]

Ik begrijp echt niet dat jullie dit denken? De reden waarom er veelal heftig wordt gereageerd op het onverantwoord loslaten lopen van onze honden in bepaalde situaties is juist omdat men NIET wilt dat onze honden gaan vechten of in een situatie komen zodat deze gaan vechten. Iedereen denkt altijd maar dat men de geschiedenis van ons ras stoer vind, ik vind er geen reet aan! Ik heb iedere dag mijn honden netjes aan de riem en ben soms zeer onbeschoft tegen andere loslopende honden en eigenaren omdat ik er alles aan wil doen om te voorkomen dat mijn honden vechten!!! Niet omdat ik zoveel medelijden heb met die andere hond hoor...... Soms zou ik willen dat ik het verantwoordelijksbesef niet had en mijn honden gewoon ff lekker hun gang konden gaan, zou ze zoveel frustratie schelen als ze weer eens af worden gebekt door zo'n schijtbeest.

[color=#BF00BF] Ik heb nooit en te nimmer gezegd dat ik de geschiedenis stoer vind,

heb wel gezegd is dat het een onderdeel van het ras en zeker niet vergeten mag worden.

Ja er is een deel van de mensen die deze honden nemen als ego vergroting en daarbij het

wel stoer vinden dat deze honden een vecht geschiedenis hebben. Persoonlijk denk ik dat

er maar weinig tot geen mens hier aanwezig zijn die het wel stoer vind. Vind dit nu weer

een groot voorbeeld van veroordeling binnen de liefhebbers van het zelfde ras. Sterke

uitspraken als je iemand niet kent.

Dan zijn wij eigenaren van dit ras vaak verbaast en gefrustreerd, dat je scheef word

aangekeken, weggepest en voor gek word verklaard voor het hebben van liefde voor deze

honden. Mensen blijven maar mensen, zelfs degene met de zelfde liefde. Erg spijtig,

maar sta nergens van te kijken.

Jij bent ook echt niet de enige die verantwoord om gaat met het ras. [/color]

Iemand met liefde voor ons ras en met enigzins respect voor het begrip "dier" doet er alles aan om zijn hond uit dergelijke situaties te houden en probeert duidelijk te zijn naar zijn omgeving wat het risico kan zijn als zijn/haar honden vechten. Heeft iemand van jullie er weleens bij nagedacht dat een hond die vecht en daarbij ook nog het gevoel krijgt dat hij wint of onafgemaakte zaken heeft dit vaker zal willen?! Waarom denk je dat 1 confrontatie in een roedel al genoeg kan zijn om het voor de rest van de tijd te verpesten?

[color=#BF00BF]

Denk je nou echt dat ik niet alles op alles zet om mijn hondje het beste te geven?

Denk je nou echt, omdat ik zeg dat ik een keep niet meer vind dan een training

schema ik van plan ben mijn hondje bloot te stellen aan honden gevechten?

Denk je nou echt dat ik echt 0, 0 verstand heb en me nergens in verdiept heb?

Denk je nou echt, dat ik probeer om de honden gevechten goed te praten en dat ik er achter sta?

Als je dat denkt, dan heb je mijn punt niet begrepen. Word echt niet goed van al die

oordelen, ik zie niet veel verschil met al die buitenstaander die je net zo veroordelen

en een stempel op je drukken bah bah. [/color]

Ik ben niet anders omdat ik langer of meer bezig ben met ons ras, hoe lang ik hier lid ben is al helemaal niet boeiend want ik ben al 6 accounts verder en ach ik heb heel veel bijgeleerd in die jaren. Daarnaast ben ik er echt wel zeker van dat ik ook van mensen kan leren die nieuw hier komen gewoon omdat zij simpel meer theoretische kennis bezitten als mij of misschien wel al heeeel lang bezig zijn maar nooit op fora kwamen.

Maar je gaat mij niet wijsmaken dat een sfeer creeeren op een forum dat hondengevechten en dingen die daarbij komen normaal zijn, want dat zijn ze simpel weg niet. Ik zou niet weten waarom je dergelijke termen moet gebruiken uit een zwarte bladzijde van de geschiedenis van dierenleed als je ook gewoon simpel een andere term als trainigsschema oid kan gebruiken. Dit is stoerdoenerij niets meer niets minder en het valt me behoorlijk tegen dat ik dat hier op een forum moet lezen.[/quote]

[color=#BF00BF]

Omdat er een topic werd geopend werd met de vraag help hoe een hond in conditie

zetten. Niemand gaf een normaal antwoord en toen kwam een lid met een link. Als

ervaren mede forum leden iets zouden melden had deze link er waarschijnlijk nooit

geweest. Het is hier op het forum zo top secret onderwerp, waar we blijkbaar te

dom voor zijn om te begrijpen.

Het had niet gehoeven, maar de link is geplaatst en nu is er een hele hysterica uitgebroken.

Mensen worden ineens beschuldigd van goed praten van honden gevecht. Nergens, heeft

iemand gezegd dat het oke is, maar blijkbaar zijn er mensen overtuigd van deze waarheid.

Nogmaals ik praat niks goed en vind het net zo afschuwelijk als jij en alle anderen. Het hoort

alleen wel bij de geschiedenis, ik ben er niet trots op, maar het is gebeurt en dus hoeft er in

mijn ogen niet zo geheimzinnig overgedaan te worden. Niemand kan de geschiedenis weg nemen,

deze gruwelijkheden horen er bij.

Nu weer tig pagina's verder praten we nog steeds over het onderwerp en dit had niet gehoeven.

Waarom is het per se nodig om hier zo veel nadruk op te leggen. Even Stefan persoonlijk

persoonlijk aanspreken, post weg halen en klaar is kees. Nee we openen een topic speciaal

geweid aan honden gevechten, echt werkelijk geen enkel nut heeft dit. We verachten namelijk

nog steeds allemaal de honden gevechten, eindeloze nutteloze discussie. [/color]
[img]http://i1320.photobucket.com/albums/u521/3sveta0/b9e63da3-d02c-459d-bb3a-cea4f9dfd08b_zps2fcfdda5.jpg[/img]

[b][color=#BF00BF] "R.I.P Luna & Easy" Voor altijd in mijn hart, bedankt voor alles. [/color][/b]

irwi
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor irwi » 05 Aug 2013, 20:39

[quote="cleopatra"][quote="irwi"]Ik word schijtziek van mensen die zo hard hebben gevochten voor het behoud van hun staffords en die mede door hypocriet gedrag ervoor gezorgd hebben dat er meer dan 10000 honden zijn vermoord op uiterlijk en dit ook nog normaal vinden en dan hier ook nog trots dot lopen vertellen.[/quote]

Sorry... ?!

wellicht moet ik je er aan herinneren hoe het kwam dat er een RAD werd ingesteld ?

Bijt incidenten, voornamelijk door stamboomloze honden, opgevoed of liever niet opgevoed door hetzelfde soort mafkezen wat nu de Pitbull loopt te verheerlijken

Bij het instellen van de RAD is er gekozen voor een uitsterfbeleid, wat wil zeggen dat iedere hond die reeds geboren was, gecastreerd moest worden, en mocht blijven leven

De meeste honden die dus tijdens de RAD gestorven zijn , zijn geboren ver na het instellen hiervan, de RAD is namelijk 10 jaar van kracht geweest.

Nu kun het de honden met geen enkele mogelijkheid kwalijk nemen dat zij geboren worden, dit is het gevolg van totaal onverantwoordelijke lieden.

Doordat een aantal mensen vreselijk hu best hebben gedaan, gelde dit niet voor een aantal erkende rassen, wat heeft geleid tot het voortbestaan van deze rassen in Nederland...

ben ik hierbij betrokken geweest, nee, ben ik er trots op dat een aantal lieden voor onze rassen zo hun best hebben gedaan, JA ZEKER!

Sorry hoor maar hier kan ik een hele repliek op maken dat dit de grootst mogelijke onzin is die je schrijft de wetgeving is er gekomen door een media hetze, mede door elke hond een pitbull te noemen. Er zijn zeker incidenten geweest die op geen enkele manier goed te praten vallen maar die zijn ook van andere rassen geweest. Het op uiterlijk selecteren is een wrede en gezien de conclusie van 2009 een nutteloze actie geweest. Voorlichting is nog altijd beter.

[quote="irwi"]Ook mensen die met een stalen smoel de meest domme onzin over een nieuwe RAD wet lopen te verkondigen maar misschien is het voor sommigen de wens is de vader van de gedachten. [/quote]

mensen willen blijkbaar gewoon de lessen uit het verleden niet leren, de "super coole super sterke vet wrede"combinaties van waak/erfhonden en staffies zie je op het moment weer voorbij komen.

Neem hierbij dat er lieden onder het mom van "ik heb een stamboomloze stafford x x dus een pitbull" die deze dieren gaan trainen, mens scherp maken door complete onkunde, en je kunt op je vingers aftellen wat er weer staat te gebeuren.

Nee je kunt niet op je vingers natellen wat er gaat gebeuren, net zoals de broodfok nog nooit weg te werken is geweest doordat mensen toch willen gaan voor dat superleuke schattige hondje. Ook hier is voorlichting een belangrijke troef die men heeft maar men heeft liever de senstie eromheen dan zeggen waar het op staat.

Was ik het eens met de vorm die de RAD had ? NEE

was ik het eens met de gedachte die de RAD inhield ? JA ; ophouden met onverantwoord eigenaren gedrag!

Dat heeft niets te maken met selectie op uiterlijk, onverantwoorde eigenaren zitten in ieder ras of bij iedere kruising.

Wellicht ten overvloede.. de RAD evaluatie is nog steeds bezig, ofwel hij kan ieder moment weer ingevoerd worden.

waarom zou dit gebeuren, het aantal bijtincidenten daar gaat het om daar is de regelgeving agressieve dieren voor.

[quote="irwi"]Trouwens ben wel benieuwd naar wie hier op het forum de hondengevechten loopt te verheerlijken. [/quote]

irwi... komaan ik zie je hier nu een aantal over het forum voorbij komen, en je lijkt me een vrij intelligente dame, lees nu eens tussen de regels, net als je dat tijdens de RAD tijden deed[/quote]

Dat is een interpretatie die er van gemaakt wordt. Je kan niets op het forum neerzetten om gewoon mensen te antwoorden op een doodnormale vraag want je moet je woorden op een weegschaal neerleggen anders wordt je hier al voor hondenvechter of liefhebber hiervan uitgemaakt.

Het is niet anders dat het conditioneren van de honden te maken heeft met keeps of hoe je het ook anders wilt noemen. Nee ik zie het meer als een vergaande vorm van betutteling.

Terug naar “Ideeën,suggesties en opmerkingen”