Hoe kunnen we het forum weer actiever maken

Ideeën,suggesties,opmerkingen worden hier besproken.
Forumregels
Stefan
Erelid
Erelid

Hoe kunnen we het forum weer actiever maken

Berichtdoor Stefan » 25 Okt 2015, 16:26

Het is de laatste tijd wel erg stil op het forum. Hoe kunnen we er voor zorgen dat er weer wat leven in de brouwerij komt?
[img]http://img.photobucket.com/albums/v199/Stefan_dana/onderschrift_dana.jpg[/img]

Don't demand less of yourself than you do of your dog.

A lazy dogman often fails to see his dogs weaknesses or to realise the dogs full potential.

Lizzyplace
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Hoe kunnen we het forum weer actiever maken

Berichtdoor Lizzyplace » 25 Okt 2015, 20:34

Wellicht is een overstap naar een andere vorm van forum een overweging waard.

Bijvoorbeeld op FB is het plaatsen van foto's erg makkelijk en krijg je een nieuwe posts gewoon te zien, laagdrempeligheid is belangrijk.

Op diversen forums zijn de hoogtij dagen voorbij, ik denk niet dat dit te keren is omdat er steeds minder levendigheid is.

Kortom, ik raad aan om dit forum over te hevelen naar een andere applicatie: dat is een risico en geen garantie op succes.
[img]http://www.lizzyplace.nl/attachments/Image/Lizzyplace_banner.jpg[/img]

Stefan
Erelid
Erelid

Berichtdoor Stefan » 25 Okt 2015, 20:47

Het forum past zich sinds een tijdje automatisch aan, aan de schermgrootte van het apparaat waarmee je het forum bezoek, maar blijkbaar is dat nog niet voldoende. Ik merk het inderdaad ook op andere forums dat er minder tot geen activiteit is. Facebook groepen vind ik zelf wat minder geschikt voor discussies en vragen. Ik zal eens kijken of het plaatsen van foto's makkelijker kan.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v199/Stefan_dana/onderschrift_dana.jpg[/img]

Don't demand less of yourself than you do of your dog.

A lazy dogman often fails to see his dogs weaknesses or to realise the dogs full potential.

mar
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor mar » 27 Okt 2015, 19:12

Ik kom bijna niet meer op het forum sinds het vernieuwd is. Vond het oude forum veel fijner werken. Waarschijnlijk gewoon een kwestie van wennen, maar aangezien er nu ook bijna geen activiteit meer is, neem ik ook niet echt de moeite om te wennen. Vind het ook jammer dat het op tapatalk niet meer werkt. Ik vind het een gepiel op m'n telefoon nu en kijk dus ook niet meer vanaf m'n telefoon (eerst wel regelmatig via tapatalk). Heb ook niet echt ideeen om het forum weer actiever te krijgen. Op het moment dat er toch niemand reageert, ben je ook minder geneigd iets te posten. Beetje een vicieuze cirkel. Ben het wel met je eens dat een forum anders is dan een faceboekgroep of facebookpagina... Vind een forum wel een meerwaarde hebben.
[img]http://i985.photobucket.com/albums/ae332/mariannedekker/horus.png[/img]

ebbie
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor ebbie » 27 Okt 2015, 21:19

Inderdaad sinds het vernieuwde forum is na mijn gevoel er een beetje (boel) de klad in gekomen.

Heeft niets met het beheer te maken! laat dit even duidelijk zijn hoor! :knipoog

Veel vaste bezoekers die echt zinnige dingen te melden hadden over ons ras zijn eigenlijk na mijn idee weggevloeid met het oude

forum....er waren pittige discussies gaande en dat mis ik eigenlijk wel.

vooral de oude harde kern heb ik persoonlijk een boel van geleerd wat de staff betreft, heden is het forum stil, eigenlijk saai aan het worden.

Hoe je dit zou kunnen opvangen zou ik echt niet weten, ik persoonlijk wip regelmatig wel even langs om te bekijken of er iets voor mij interessants geschreven is, het zijn dan veelal berichtjes van nieuwe leden die zich aandienen en vinden dat ze met 2 zinnen zichzelf hebben voorgesteld, ik neem dan ook de moeite niet om te reageren, die tikken enkel omdat het moet....

Verder de tenenkrommende topics van nieuwe mensen om van hun hond af te geraken,....ook daar reageer ik niet op...

De laatste keer dat er een reactie van mij was het topic over de hond die het niet op kinderen had,.. maar ook dat topic viel dood na enkele recties van mede forumleden...

Ik mis persoonlijk de "oude garde" met hun kritische teksten, niet altijd even subtiel getikt maar wel altijd duidelijk en uit het hart neergezet.

er was na mijn gevoel meer een "wij" factor binnen dit forum, weet niet goed hoe dit te omschrijven.....

ik hoop van ganzen harte dat wellicht nu het winter gaat worden mensen toch maar terug komen naar hier zodat het weer een spetterende boel kan gaan worden :knipoog
Carpe diém......

Mascha
Forumbabe 2007
Forumbabe 2007

Berichtdoor Mascha » 03 Nov 2015, 14:16

ik ben bang dat dat heel lastig gaat worden. ik heb het zelf opgegeven en hoor dat van meer mensen in mijn omgeving waarvan er veel vroeger erg actief waren hier. het staffordwereldje is niet meer. Na 80x uitleggen dat lieve bello weleens een hekel kan gaan krijgen aan andere honden als hij ouder is word je wel een keer beu en ook op de staffordgroepen op FB is dat schering en inslag.

ik ben bang dat er weinig mensen meer zijn die écht hart voor het ras hebben en dit ook willen delen want er wordt of niet geluisterd of het geeft gezeik. wel jammer.. ik blij, zoals nu, eens in de zoveel tijd een keer inloggen om te kijken of er nog wat zinnigs is, maar meestal is het een koude kermis.
[img]http://i.imgur.com/W9eWwci.jpg[/img]

Anja
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Anja » 28 Jan 2016, 12:48

Wel jammer dat de oude garde niet meer op forum zitten ! want wat ging ik graag in discussie met ze ! Ik heb genoten al die jaren ! welles nietes en doorgaan tot het uiterste hahaha mooie jaren waren dat kijk er met weemoed op terug pffffffff

Richard
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Richard » 28 Jan 2016, 12:54

[quote="Anja"]Wel jammer dat de oude garde niet meer op forum zitten ! want wat ging ik graag in discussie met ze ! Ik heb genoten al die jaren ! welles nietes en doorgaan tot het uiterste hahaha mooie jaren waren dat kijk er met weemoed op terug pffffffff[/quote]

Sinds ik het forum heb overgenomen van Stefan probeer ik er ook alles aan te doen om het forum weer actiever te krijgen,dit zal niet altijd even makkelijk zijn.

Met vlagen is er activiteit en dan is het weer heel erg rustig.

Ik hoop dat de leden hier mensen ook weer gemotiveerd krijgen om weer actief te worden op het forum,zelf zal ik me meer gaan verdiepen in de aanpassingen van het forum,het moet meer een complete website met forum gaan worden i.p.v. alleen maar een forum.

Door alle social media waaronder Facebook zal het erg lastig worden,maar ik heb vertrouwen dat het weer helemaal goed gaat komen en dat mensen weer veel actiever gaan worden hier. :cool

Anja
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Anja » 28 Jan 2016, 13:13

Ik hoop met je mee ! een lekkere discussie is nooit weg ! I love it ! ,maar altijd met respect naar elkaar toe ! soms hard tegen hard (moet kunnen ) vroeger hoefde je maar een topic te openen over DE ras standaard en de discussies vlogen je om de oren ! Ik heb er van genoten haha je wist ook al van te voren WIE er gingen reageren !

Terug naar “Ideeën,suggesties en opmerkingen”