Twee druppels water in twee verschillende rivieren

Hier staan verhalen gemaakt voor en door Stafford en Pitbull liefhebbers
Forumregels
Mieke en Joop

Berichtdoor Mieke en Joop » 23 Mar 2007, 22:14

Vrijdag 23-3-07

Dit was de mooiste dag van mijn leven tot nu toe :D
Het begon al vroeg , het vrouwtje ging naar een kamertje waar alles wit was en daar stond een rieten mand.
Die was op zich al de moeite waard om eens lekker kapot te trekken , maar ze begon ineens met allemaal lappen te gooien en maakte er stapeltjes van .
Ik vond dat ze weinig fantasie had en ben maar eens gaan helpen .
Het vrouwtje begon te lachen ... YES ! grijnzzzzzzzzzzzzzzz geen foei deze keer . Ik dacht , laat ik het ook maar eens naar een grotere kamer brengen dan heeft ze meer ruimte . NOU ... dat werd bal :lac :lac :lac . Lekker rennen met die lappen en schudden en het vrouwtje achter me aan , mun lieffie wat wil je nog meer :lac :lac :lac .
Maja... ze was natuurlijk sneller dan ik :roll: en het spelletje was te gauw over helaas.
Van dat spelletje was ik knap moe geworden dus ben ik lekker in mijn bench gaan slapen ( dat lukte vannacht ook perfect, de baas en het vrouwtje hebben dus ook perfect geslapen :D )...
Ik werd wakker van een natte neus ...... Buddyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!!!!!!!!!!!!!!!!! YES ... Ik duikelde mijn bench uit en ben hem gaan begroeten . Ik ben maar gelijk op mijn rug gaan liggen om te laten zien dat ik hem als hogere zag . Ik weet dat die grote honden dat fijn vinden :hihi .
Dat deed ik heel goed want hij wilde gelijk met me spelen en dat liet ik me geen twee keer zeggen .... OH OH OH ... we hebben heerlijk geravot op de bank,op de grond , in de tuin , in de gang , afijn we hebben het hele huis gedoopt :D :D :D :D :D
EN ... geloof het of niet mijn grote boodschap voelde ik tijdens het spelen opkomen en ben direct naar de buitendeur gerend .
Het vrouwtje reageerde weer perfect ( dat mens heeft ogen in haar achterhoofd, echt waar ) en deed de deur open. VICTORIE! ..... en daar lag tie :hihi . ( eum ....... errrrrrr.... tja...... :oops: :oops: helaas had ik even daar voor op de jas van het kleine mensje,die was mee gekomen met Buddy en zijn vrouwtje, geplast :oops: :oops: )
Buddy sjeesde ook naar buiten en daar zijn we verder gaan spelen .. hier en daar kregen we een NEE en dan weer FOEI ... want we mochten niet door het bloemenbed :hihi
Eenmaal weer binnen zijn we uitgeteld op de bank gaan slapen .
Na het dutje nog even samen een botje gekauwd en wat gedronken en toen was het tijd voor Buddy om naar huis te gaan .
Ik heb me in mijn bench gehesen en ben zo neer geploft ... zzzZzzzzZzzzzZzzzzZ... snurk ... zucht .. kreun....zzzzzZzzzzzzZzzz

:paw Joop

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mieke en Joop

Berichtdoor Mieke en Joop » 24 Mar 2007, 21:57

Zaterdag 24-3-07

Ik ben vandaag naar school geweest !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D
Het was daar gezellig joh ..... allemaal andere honden om mee te spelen en volop droge blaadjes om achteraan te rennen .Echt toppie!!! :hihi

Opeens moest ik bij het vrouwtje blijven en ging er een andere mevrouw praten ... ik begreep er helemaal nix van en wilde met mijn buurhond spelen.. maar dat mocht niet :weenie
De mevrouw hield op met praten en het vrouwtje ging voor me staan en zei "Joop zit" en hield iets lekkers voor mijn neus wat ze steeds een stukje omhoog deed tot mijn bips de grond raakte. mmmmm ik mocht het opeten .. ik snapte alleen niet waarom ik het niet gelijk kreeg :weenie
En weer zei ze "Joop zit! " en deed hetzelfde met het lekkers . en weer , en weer. Ineens ging er iets dagen :idee... lekkers omhoog , bips op de grond ... Zit .... YES ! zit = bips op de grond :lac .... ik heb het !!!
Het vrouwtje werd er weer helemaal blij van !!
Even later liep het vrouwtje naar die mevrouw die eerst stond te praten en ... LIET ME BIJ HAAR ACHTER :huil .... ze liep zelfs weg ............................... ik riep haar nog ... waar ga je nou heen???... Ineens zei ze " Joop HIER! " en de mevrouw liet me los . Nou ik hoorde mijn naam en verder kon het me niet schelen ... Het vrouwtje wilde me terug, dus ik als een gek naar haar toe gerend natuurlijk ....ik kreeg gelijk weer wat lekkers in mijn mond gestopt , dus ik deed iets goed :hihi .. ik wist alleen niet wat.
En weer liet het vrouwtje me achter bij die mevrouw , maar ik hield haar in de gaten en hoopte dat ze me weer zou roepen , ja hoor daar riep ze weer "Joop hier! " en ik weer als een gek rennen natuurlijk . hup weer lekkers in mijn mond ...en zo nog een paar keer :idee ohhhhhhhhhhhhh hier = rennen naar het vrouwtje !!!!!!!! YES !...
Bekaf wordt je daarvan zeg .. ik vond het wel goed zo .. tenslotten ben ik nog maar 8 weken :engel . Ik ben in slaap gevallen .
Ik sliep in de auto terug naar huis en thuis schommelde ik direct naar mijn bench en ben er verder alleen maar uit geweest om de plassen en een beetje te wandelen. Tijdens het wandelen nog wel een paar keer 'zit' en 'hier' gedaan , maar meer kon ik niet opbrengen

Ps Het vrouwtje is van opwinding helemaal vergeten foto's te maken ,
maar volgende week zal ze het doen zei ze .

Red angel Yana

Berichtdoor Red angel Yana » 24 Mar 2007, 22:11

24 maart 2007

Oei oei oei..vanochtend verslapen :oops: ..en dat liet Ivar merken ook! Om half 9 jankte hij; "kom er uit baasjes!! ik wil eten! spelen! wandelen!!". Dus wij er meteen uit de de hondjes meegenomen..weer netjes alles in het gras gedaan! :D

Ivar pakt hij alles wat los en vast zit..aan alles moet even geknaagt worden..niks wordt gespaard..zelfs mijn dochter niet..als mijn dochter haar vingertje uitsteekt en blij "puppie" roept, komt Ivar er meteen aan om har vingertjes te likken.."hey..dat smaakt naar koekjes" dus vervolgens bijt hij er zachtjes in..waarop mijn dochter snel haar handje terug trekt..en met een gekke bek hard "oeeeeeeeh" roept. :hihi

Vandaag ook "kraamvisite" gehad..een goede vriend van ons kan geen genoeg van Ivar krijgen en is opeens kind aan huis..om lekker met Ivar te spelen..die alle extra aandacht geweldig vind! :knipoog

Op dit moment ligt de kleine heerlijk op de borst van de grote baas te slapen..en ik wurm me er zo even gezellig tussen..om met mijn gezicht in zijn vacht..die heerlijke geur weer op te schuiven..

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Jaimy, Yana, Butcher en Ivar! :zwaai

Red angel Yana

Berichtdoor Red angel Yana » 26 Mar 2007, 09:23

25 maart 2007..zondag.

Vandaag hadden we twee verjaardagen...Dus Ivar mee in het poezenreismandje, waar hij "nog" prima in past..onderweg braaf geslapen :D

Daar aangekomen werden wij helemaal vergeten...alsof we lucht waren :ig alle aandacht ging natuurlijk naar Ivar :hihi Hij ging van schoot naar schoot..daar een kusje..daar een aaitje..en nog lekkerder..stoer wild spelen met de mannen in de kamer :D

Hup naar de volgende verjaardag..daar natuurlijk het zelfde liedje :roll: Ivar werd wel moe van al die aandacht..want opeens waren we hem kwijt..na even zoeken vond ik hem slapend achter de bank..."aaaah..even rust" moest hij gedacht hebben toen hij er ging liggen..

Ivar lijkt ons trouwens wel te herkennen tussen al die vreemde mensen..hij gaat telkens bij ons zitten...en rent achter ons aan..hij reageerd ook al goed op zijn naam :goe dan komt hij er blij aangerend en laat ze dan lekker op zijn rugje kroelen.

(hij zit op dit op moment aan mijn veters te trekken...zijn favoriete spel als ik hier zit :hihi poeh..wat zit er al een kracht in dat kleine ding zeg!)

De zinderlijkheids-training gaat ookal beter..maar je moet er wel veel opletten..zo'n kleintje poept en piest veel meer als een volwassen staff :weenie Maar het is iedere keer weer feest als hij netjes alles buiten doet..wat voel ik me dan trots :D

Morgen ga ik hem ook "zit" leren... :goe

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Jaimy, Yana, Butcher en Ivar!

Mieke en Joop

Berichtdoor Mieke en Joop » 26 Mar 2007, 12:36

Zondag 25 -3--07

Vandaag ben ik naar een plek geweest met allemaal bomen .... Wauw zo leuk. Mensen noemen dat een bos. Ik ben met de auto gegaan en een heleboel mensen en Buddy.
Zoon bos is geweldig zeg ... Allemaal stokken en blaadjes en weet ik veel , zoooooooooveel om te ontdekken. Ik was lekker met Buddy aan het rennen en spelen en plots zag ik hele groote beesten aan komen lopen . Het waren geen honden , maar iets veeeeeeel groters en er zaten mensen op :weenie Ze liepen langs ons en ik wilde wel eens weten wat dat nou was.
Het vrouwtje pakte me op en liep ernaartoe : "wil je paardje kijken ? "vroeg ze, dus ik neem aan dat dat een paard is .. Ik mocht even snuffelen en het mens boven op dat paard aaide me lekker. Ik vond dat paard wel leuk en heb hem dat laten merken door hem eens lekker te likken .Even neussie neussie en daarna liepen we weer door en heb ik Buddy weer opgezocht.
Het kleine mensje ging even door de knieen en ik zag mijn kans schoon .
Even een aanloop en ................ hup op haar rug en eens lekker aan dr haar getrokken :hihi :hihi . Eum .... vond ze niet zo leuk geloof ik .... Ik wel ! :D
Dr oor was ook erg leuk , maar dat kindje vond er echt nix aan , ze begon te huilen :roll: .... ik wilde haar een kusje geven om te zeggen ik het niet zo bedoeld had , maar dat wilde ze niet en ze begon meteen te gillen :zoo . Nou ik weg natuurlijk , ben maar lekker op een stok gaan kauwen .
Na een poosje zijn we weer naar de auto gegaan en weer naar huis .
Buddy ging ook naar huis en ik ben in op de bank lekker tegen die nieuwe mens aan gaan slapen .
Hij rook vaag naar het vrouwtje dus ik denk dat het familie is .
Als ik moet plassen loop ik tegenwoordig maar naar de achter deur want dat is waar de baas of het vrouwtje me steeds heen brengen als ik wat moet doen , het vrouwtje wordt dan helemaal vrolijk. Ik doe het dus goed ! :goe

Verder heb ik vandaag niet veel gedaan , die boswandeling was toch wel heeeeeeeeeeeel vermoeiend.

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Mieke en Joop

Berichtdoor Mieke en Joop » 26 Mar 2007, 21:04

Maandag 26-3-07

Nou ik was vandaag nog steeds aan het bijkomen van gister in het bos, ik heb de hele ochtend geslapen.
S 'middags ben ik de tuin maar eens gaan verkennen.... Er stond iets in de tuin met allemaal lappen eraan ..... YESSSSSSSSSSSS trekken !!!!!!!!!.... FOEI!!!! ... chips , mocht weer niet :nut .... YESSSSSSSSS lekker graven naast de Hortentia ...... FOEI!!! moch OOK al niet... jeetje pfffffffffffffff...
De baas begon te vegen ... prachtig ... lekker bezem trekken .... effe luisteren .... geen foei ..YES! het mocht :D .Dat was een geweldig spelletje , het vrouwtje kwam ook in de tuin zitten en heeft heel erg gelachen, want ik bleef natuurlijk vasthouden en de baas tilde me zo van de grond en ik bleef hangen :hihi :hihi Goed he????? :engel . Dat zijn nog eens leuke dingen .
Na het eten ben ik lekker met mijn beer gaan stoeien , is wel makkelijk want die doet nix terug grijnzzz.
Daarna was ik echt wel moe en wilde eens lekker in mijn bench gaan liggen ... ja mis poes :nut Nala lag heerlijk ... IN MIJN BENCH :boo :boo :boo
Waar haalde ze het lef vandaan . Ik natuurlijk even vertelt hoe ik daar over dacht . Ga er uit zei ik .. madam reageerde niet eens :boo :boo
Pisnijdig was ik ... Ik heb maar hulp aan het vrouwtje gevraagd , maar die snapte me natuurlijk weer niet en tilde me op de bank . Nou ja , dan maar lekker tussen de kussens gekropen , das ook goed .
Maar toch vindt ik het geen stijl, een kat in MIJN bench DUH! :tss

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Red angel Yana

Berichtdoor Red angel Yana » 27 Mar 2007, 12:23

26 maart 2007, maandag.

Oeeeh...wat een heerlijk weertje was het toch vandaag..Dus de hele dag balkondeur open..honden op hun kleedje in de zon..ik ben er ook even tussen gaan liggen..wat worden hun vachten dan lekker warm zeg.. :D

Toen belde Ivar's Fanclub weer eens..of we zin hadden om lekker te gaan wandelen met de hondjes erbij natuurlijk.."Zekerss!" hup..riempjes om..en daar gingen we...Ivar netjes gepoept en geplast buiten...*troste wij* :lac

Ivar vond het heerlijk buiten..lekker rennen..en Butcher en Yana proberen bij te houden...(dat lukt nog niet echt met die mini pootjes) Al die nieuwe dingen onderzoeken..takjes..blaadjes..vogels..allemaal super interssant en soms nog een beetje eng..dan komt hij snel naar ons toe gelopen..en verstopt hij zich achter onze benen :hihi

s'avonds zijn we nog even lekker met de hondjes op het veld gaan zitten..wat waren er veel honden...Alle hondjes speelde met elkaar en er kwam ook een herderpup bij..Ivar ging met hem spelen..en opeens werd Ivar een echte reu.Grommen..blaffen..bijten..maar niet op die lieve pup manier..maar echt op een manier dat hij gemeen was tegen die arme herderpup...Ik pakte Ivar op..maar waarschijnlijk had hij niet door dat ik het was... hij ging door met het dolle grommen..dus hup..rug op de grond en hand de borst...FOEI!!!! Hij lag meteen stil en keek me eens aan..Daarna was het weer goed...tja..soms onderschat je de stafford toch tegenover andere honden...dus altijd blijven opletten.. :ig

Dan komt het favoriete gedeelte van de dag...dat hij lekker op de borst van de grote baas mag bijkomen... :D

Groetjes Jaimy, Yana, Butcher en Evil-Ivar :hihi :hihi

Mieke en Joop

Berichtdoor Mieke en Joop » 28 Mar 2007, 11:50

Dinsdag 27-3-07

Vandaag neem ik zelf het woord eens . Het lijkt me ook leuk om te vertellen hoe ik er zelf t.o. sta.
Eigenlijk kan ik dat in 1 zin doen :knipoog : Mijn leven is nu compleet .
Ik heb meerdere honden gehad , maar dit is het helemaal.
Ik ben zo verschikkelijk blij met onze Joop en ben zo gek op hem dat het af en toe pijn doet. Ik kan soms spontaan janken als hij zo lekker bij me ligt te kroelen, van geluk natuurlijk :D . Wat een muts he? :nut
En dan mijn man ( Dirk), dat is een verhaal apart ... Die wilde dus helemaal geen hond.. Wat moet ik met zoon puienzeiker, zei hij vaak genoeg .
Maar ik gaf niet op :hihi .
En nu?????? ..... Nu is de boot aan :lac Zodra hij thuis komt dan roept hij al : waar is mijn hondje , waar issie dan ????.. nou Joop stormd dan op hem af natuurlijk .. en dan is het het komende half uur , stoeien , kroelen , spelen enz enz .... dan eindelijk komt Dirk eens naar mij toe en krijg ik een kus . :lac :lac Mooi he?
Ik laat dat beest nooit uit hoor .. zei hij voordat we hem hadden .En moet je nu zien ... Ik maak aanstalten om te gaan lopen met Joop .... Ohhh blijf jij maar lekker zitten hoor , dat doe ik wel .. zegt hij dan ..... :hihi
Als Joop een ongelukje in huis heeft ( Dirk is echt overal vies van ) dan loop Dirk naar hem toe en zegt ... heb je een plasje gedaan ? , dat mag toch niet ? .. waarop Joop hem vol adoratie aankijkt en vol overgave zijn handen likt :weenie ... Dan pakt Dirk een stuk keukenrol ... ja je gelooft het nooit ... en hij maakt het schoon :gek :lac :lac
Tijdens zijn werk ( hij is koerier voor selectvracht) komt hij even "om koffie " , deed hij anders niet zo vaak, en weet niet hoe snel hij Joop moet roepen voor een heerlijke stoeipartij.
Met andere woorden Dirk is totaal om wat betreft honden !!!!!

Ik zelf was al om :lac maar geniet met volle teugen zowel van Joop als van Dirk ...... wat ik al zei : Mijn leven is compleet :D :D :D

Mieke en Joop

Berichtdoor Mieke en Joop » 28 Mar 2007, 12:10

Dinsdag 27-3-07

Hallooooooooooooooooooooooooo daar ben ik weer.
Ik heb vandaag de hele dag in de tuin gespeeld .
Wat een dag , lekker gespeeld met het vrouwtje .
Ze had een nieuw speeltje voor me , geweldig , er zat iets lekkers in en ik ben uren bezig geweest om het eruit te peuteren.
S 'middags kwam er visite , en die had ook wat leuks bij hem . Allemaal tennisballen !!!!!!!!! Jippieeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Hij ging ook gelijk met me spelen . Hij gooide de bal weg en ik ging hem halen , maar ik hield het langer vol dan hij :hihi :hihi .
Ik kwam er ook achter dat je lekker kunt kauwen op zoon bal en dat je er stukjes vanaf kan peuteren , dus ook daat ben ik lekker mee bezig geweest.
De zon scheen de hele dag en vandaag ben ik voor de verandering maar eens niet in mijn bench gaan slapen , maar lekker in de zon .
Je weet maar nooit misschien kleur ik nog een beetje bij. :knipoog
Ik heb tussen door ook nog het gras gemaait , met wortel en al dan weet je tenminste zeker dat het niet meer terugkomt he?
S'avonds had ik het wel gehad , en ben uitgeteld tegen mijn beer in slaap gevallen ...... dat was een heerlijke dag .

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Red angel Yana

Berichtdoor Red angel Yana » 29 Mar 2007, 11:14

Afgelopen dagen is Ivar zo gegroeit en vooruit gegaan in zijn uitwikkeling tot een moedige, trouwe stafford. De kat , Yana, Butcher en wij worden keer op keer uitgetest..tot nu toe heeft hij alleen de kat nog maar flink onder de duim :hihi

Plassen en poepen gebeurd bijna allemaal maar buiten (met hele enkele ongelukjes) en hij kan vreten als een uitgehongerde beer die net uit zijn winterslaap komt :zoo (plus de brokken van Yana en Butch als ik niet oplet) Maar hij is natuurlijk ook super hard aan het groeien..dus dat mag ook wel :knipoog

Ook zo leuk...als je hem roept..komt hij als een dolle stier de hoek om gesjeest..om vervolgens een mega sprong te maken en met zijn bek tegen de voorkant van de bank te belanden :lac en dan net doen of er niks aan de hand is..... :hihi

Hij en mijn dochter zijn ook de beste maatjes..ookal vind Ivar haar leuker als andersom.. :hihi Dat kleine bijtding denkt soms dat Djanique ook een puppie is waar je lekker in kunt bijten :nut dus ze mogen om de beurt hun "bench" uit...om wondjes en traantjes te voorkomen.. :knipoog

Ik heb ook al wat inschrijfformulieren aangevraagd om aan shows te kunnen meedoen..dus nu al druk aan het oefenen om hem neer te zetten..dat gaat al best..zolang hij niet in een speelbui is.. :hihi

Groetjes Jaimy, Yana, Butcher en Ivar...

~*~*~ Mieke...heel veel sterkte met het verlies van je jonge moeder ~*~*~

Terug naar “Stafford en Pitbull Stories”