Walk on The Moor

Hier staan verhalen gemaakt voor en door Stafford en Pitbull liefhebbers
Forumregels
Frank

Walk on The Moor

Berichtdoor Frank » 27 Mei 2007, 18:30

Dit verhaal heeft ook al in het vorige SBTCN clubblad gestaan. Bij deze hier voor de verzameling. Heb er net weer een bijna af voor het volgende blad, en zal snel(zet maar geen datum neer :oops: ) een nieuwe voor het forum klaarmaken.

Walk on the Moor
Het was een vreemde morgen toen ik van de weg in het magische moeras stapte wat wij kennen als “the Moor”. De lucht hing over het landschap als een dikke deken, het was doodstil. Geen enkel “Moor” schepsel, zelfs de gebruikelijke zangvogels die altijd aanwezig zijn op “de Moor”, leek thuis te zijn.

Ik begon mijn wandeling op een van de vele wegen die “the Moor” kent, en op deze weg kwam een vreemd uitziende man mij tegemoet lopen. Aan de zijde van de man liep een schitterende brindle hond van ongeveer 16 kilo. De hond zag er net zo krachtig uit als dat hij mooi was. Toen de man dichter naderde kon ik het niet helpen dat ik moest denken aan de oude “Laurel en Hardy” films die ik al zo vaak in de herhaling had gezien. Toen onze blikken elkaar kruisten zei ik de man een beleefd “goedemorgen”, en een “morgen” was zijn reactie hierop. Dat is een mooie hond daar aan uw zijde zei ik tegen de man, en hij zei “hij is een goed exemplaar voor zijn type”. Ik kon de gedachte niet van me afzetten dat ik deze man al eens ergens eerder had gezien. Ik wilde hem ook niet meteen vragen waar ik hem eerder had gezien, voor het geval zijn reactie ervoor zou zorgen dat ik me een echte “Charlie” zou voelen.

De man begon te vertellen van de “Nieuwe Wereld” en de mogelijkheden die daar waren voor een “gokker”. Ik moet bekennen dat ik een beetje verward raakte van dit gesprek, bevonden we ons wel in dezelfde eeuw? Hij sprak over “the game” en hoe het in ons land zijn einde naderde door een wet van ongeveer 50 jaar geleden. Deze wet had een enorme impact op de manier van leven en maakte het hem bijna onmogelijk om zijn brood nog te verdienen. Ik stond verstijfd en verward te luisteren naar deze man, was hij soms ontsnapt uit een inrichting? Was hij aan de medicijnen of drugs? Of was hij gewoon helemaal de kluts kwijt? Ik besloot dat ik vandaag beter niet op “the Moor” kon komen en liep terug naar de weg. De man en zijn hond liepen met me op tijdens deze korte wandeling. Hij ging door met zijn verhaal en hij zei dat hij voelde dat zijn hond een date met het lot had. Er zou volgens hem nog lang na hun dood over hem en zijn hond gesproken worden. Ik was meer dan een beetje bezorgd door de man zijn verwarde verhalen, en was blij toen we eindelijk we weg weer bereikten.

Ik zei de man goedendag en wenste hem geluk met zijn toekomstige plannen “wat ze ook mogen zijn”. De laatste woorden die ik de man hoorde zeggen waren: “Kom op “PILOT” we moeten een boot halen!

Deze laatste woorden maakten me sprakeloos!!!!!!

Historische uitleg:
De hond Charlie Lloyd’s Pilot was geboren rond 1878. Hij werd door een man genaamd “Cockney”Charlie Lloyd naar Amerika geëxporteerd op zijn laatste trip van Engeland naar Amerika. Pilot was gefokt door John Holden van “the Red Lion Inn” aan Park Street in Walsall, Engeland. De honden uit de lijn van Pilot wogen gemiddeld tussen de 16 en 16,5 kg. Pilot werd een Amerikaanse legende nadat hij een gevecht won van de hond genaamd Louis Krieger Crib voor $ 1000,- in 1881. Dit bedrag was een record in die tijd en stond gelijk aan een klein fortuin.

Ik heb een korte uitleg aan dit verhaal toegevoegd voor de mensen die de historie van Charlie en Pilot niet kennen.
Frank van Elden (Gamestaff)

Tamara & Dana
Forumfladder
Forumfladder

Berichtdoor Tamara & Dana » 27 Mei 2007, 18:33

Na lang wachten heb je ook wat! :goe
[img]http://img.photobucket.com/albums/v146/RoxyStaff/Hummer/DSC_5430-1.jpg[/img]

Who cares if you disagree, you are not me...

Frank

Berichtdoor Frank » 27 Mei 2007, 18:53

Tamara & Dana schreef:Na lang wachten heb je ook wat! :goe
Maar nog niet voor degenen die het Stafford blad ook hebben ;)

Maar wordt ook aan gewerkt.

Tamara & Dana
Forumfladder
Forumfladder

Berichtdoor Tamara & Dana » 27 Mei 2007, 19:31

Frank schreef:Maar nog niet voor degenen die het Stafford blad ook hebben ;)

Maar wordt ook aan gewerkt.

Die heb ik gewoon :oops:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v146/RoxyStaff/Hummer/DSC_5430-1.jpg[/img]

Who cares if you disagree, you are not me...

banzai

Berichtdoor banzai » 27 Mei 2007, 21:43

mooi verhaal :goe :goe

Terug naar “Stafford en Pitbull Stories”