vrijdag met mn vriendin haar herplaatser ophalen!!!

Hier staan verhalen gemaakt voor en door Stafford en Pitbull liefhebbers
Forumregels
rexiej

vrijdag met mn vriendin haar herplaatser ophalen!!!

Berichtdoor rexiej » 18 Jan 2012, 09:55

Mijn vriendin Berit heeft zaterdag 7 jan helaas heel plotseling haar engelse bullx in moeten laten slapen http://www.staffordforum.nl/viewtopic.php?f=26&t=72248&p=1181493&hilit=rex+heeft+veel+te+vroeg+afscheid+moeten+nemen#p1181493

nu gaat ze volgende maand lekker in haar eigen app wonen en is ze meteen op zoek gegaan naar een nieuw maatje in haar leven. dus hebben we na wat zoekwerk op internet met zn 2tjes afgelopen vrijdag een rondje nederlandse asiels gedaan. Bij deze rit (en eigenlijk al voor we vertrokken :hihi ) heeft toen een hele gave lieve amerikaanse bulldog haar hartje helemaal gestolen!

Marco is een hond die nu al voor de 2e x in het asiel zit. hij zit er nu al weer een jaar en in dit afgelopen jaar is er voor hem niet 1 iemand serieus komen kijken :( wat voor Berit de keuze ook al een stuk makkelijker maakte. Wie gaat deze hond anders wel meenemen en hoe lang moet dat dan nog duren.

Ze is gisteren zelf opnieuw op bezoek geweest om even alleen met hem te kunnen spelen en te polsen hoe zn karaktertje verder in elkaar steekt. dus ik kreeg gister avond het telefoontje of ik het leuk vind om hem vrijdag mee te gaan halen :egyptian heb er echt super veel zin in.

hier de beschrijving van Marco die ivm met de klanken en betekenis na een lijstje namen straks Paco gaat heten :cool

Stichting.Dierentehuis.Zeist.e.o. 16597

Naam: Marco

Rasgroep: Waak- en verdediginshonden/erfhonden

Ras: Amerikaanse bulldog

Leeftijd: Volwassen

Geslacht: Reu

Kleur: gestroomd/ wit

Kan bij andere honden: Onbekend

Kan bij Katten: Onbekend

Kan bij kleine kinderen: Nee

Kan bij grote kinderen: Onbekend

Kan alleen thuis zijn: Ja

Kan mee in de auto: Ja

Omschrijving:

Marco zit alweer een tijdje in ons dierentehuis en heeft het niet meer zo naar zijn zin.

Marco mocht laatst lekker los op het terrein bij ons lopen, maar tot onze verbazing durfde hij zonder riem niet zijn kennel uit te komen. Dit baart ons grote zorgen, als een hond de kennel als zijn veiligste plek ziet.

Marco is met spoed op zoek naar een baas die lekker met hem op avontuur gaat, die voldoende ervaring heeft om hem over zijn onzekerheid heen te helpen en van knuffelen houdt.

Marco is een gecastreerde reu van 4 jaar oud, hij is in huis rustig maar kan buiten behoorlijk dollen en dan is hij ook erg sterk. Zijn nieuwe eigenaar moet dus wel stevig in zijn schoenen staan.

Grappig detail van Marco is dat hij soms behoorlijk last heeft van een ochtendhumeur, dan moet je hem gewoon even de tijd geven om wakker te worden, dit is dan ook de reden dat wij hem niet bij kleine kinderen plaatsen. Niets menselijks is hem vreemd zou je bijna zeggen.

Marco is wisselend naar andere honden.

[img]http://94.100.121.22/1461900001-1461950000/1461900201-1461900300/1461900216_6_cfqg.jpeg[/img]

[img]http://94.100.119.229/1461900001-1461950000/1461900201-1461900300/1461900219_6_DZui.jpeg[/img]

Chantal101
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: vrijdag met mn vriendin haar herplaatser ophalen!!!

Berichtdoor Chantal101 » 18 Jan 2012, 10:37

ooooh wat leukk!!! Heel veel plezier en succes met de nieuwe aanwinst :D
[img]http://i45.tinypic.com/30c4l8j.jpg[/img]

Dark_angel_marjo
Nannystaff
Nannystaff

Berichtdoor Dark_angel_marjo » 18 Jan 2012, 10:56

Veel plezier met paco :cool
[img]http://i30.photobucket.com/albums/c314/dark_angel_marjo/osTysonulla1-2.jpg[/img]

Envy
Happy Staff
Happy Staff

Berichtdoor Envy » 18 Jan 2012, 13:11

Allereerst, wat een mooie reu zeg, en hartstikke super dat jouw vriendin hem een nieuw thuis wil geven!!!

Puur goedbedoelde tip, "verwacht" aub niet dat jullie honden straks leuk met elkaar kunnen spelen.

Dit omdat je in eerdere topics stelde dat Rex met andere honden moet kunnen spelen,

(de context is me even ontschoten dus hang me er niet aan op)

en omdat bij de omschrijving van deze kanjer staat dat ie wisselend is met andere honden.

Dit in combi met jouw nog opgroeiende hond en het ongetwijfeld positieve dat jouw Rex nog met andere honden kan spelen,

kan het maken dat ze zonder aanwijsbare reden in 1x op elkaar klappen, of desnoods na een paar keer, maar kans is naar mijn bescheiden mening erg aanwezig.

Uiteraard moeten jullie het helemaal zelf ervaren en wil ik geen jammerlijk iets op je topic zetten want het is een geweldige hond die ze gaat halen, maar voor mijn gevoel wil ik graag deze kanttekening meegeven voor in de toekomst.

Gewoon puur zodat je het in elk geval van iemand een keertje meegekregen hebt en je niet ongewaarschuwd de situatie instapt.

Verder uiteraard heel veel plezier met zn allen, vrijdag gaat zeker een topdag worden, geniet ervan en verwen de mooie man maar lekker!!!
Only sheep need a leader

MvdB
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor MvdB » 18 Jan 2012, 13:55

mooie hond :D Fijn dat ie een nieuw huisje krijgt :cool
[img]http://i46.tinypic.com/2dt39qd.jpg[/img]

[color=#800080]"Properly trained, a man can be a dog's best friend."[/color]

Chleo
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Chleo » 27 Jan 2012, 22:27

[quote="Envy"]Puur goedbedoelde tip, "verwacht" aub niet dat jullie honden straks leuk met elkaar kunnen spelen.

Dit omdat je in eerdere topics stelde dat Rex met andere honden moet kunnen spelen,

(de context is me even ontschoten dus hang me er niet aan op)

en omdat bij de omschrijving van deze kanjer staat dat ie wisselend is met andere honden.

Dit in combi met jouw nog opgroeiende hond en het ongetwijfeld positieve dat jouw Rex nog met andere honden kan spelen,

kan het maken dat ze zonder aanwijsbare reden in 1x op elkaar klappen, of desnoods na een paar keer, maar kans is naar mijn bescheiden mening erg aanwezig.

Uiteraard moeten jullie het helemaal zelf ervaren en wil ik geen jammerlijk iets op je topic zetten want het is een geweldige hond die ze gaat halen, maar voor mijn gevoel wil ik graag deze kanttekening meegeven voor in de toekomst.

Gewoon puur zodat je het in elk geval van iemand een keertje meegekregen hebt en je niet ongewaarschuwd de situatie instapt.
[/quote]

Zeker een leuke reu, maar denk idd wel dat het goed van Petra is om deze kanttekening mee te geven.

Petra weet ook uit welke situatie ik mijn Brasco heb opgehaald (zit hier ook dankzij haar! en nog een schat van een meid), maar ook al zijn ze lief en leuk voor elkaar kan het idd ineens fout gaan.

Zoals mijn eigen 2 met elkaar omgaan gaat het over het algemeen super en ook ik was zoals sommige in het begin naief soms met denken van "ach ze zijn zo lief voor elkaar", gebeurt mij niet..

Tot ik het 2 maanden terug ook ineens een keer mis had. Chleo (mijn jongste van 15 maanden) klapte ineens op brasco (de herplaatser) wanwege iets op de vloer en hingen ook ff kort in elkaar. Wij hebben gelukkig op klein gaatje in binnenlip bij Brasco geen verdere schade aan de honden gehad, maar geloof me dat je ook die foto's die iemand hier ooit eerder heeft geplaatst van 2 vechtende honden jou niet kunnen overkomen.

Ik hoop zeker voor jullie dat het allemaal goed gaat en dat ze fijn kunnen spelen, maar zou je wel adviseren met 2 van zulke sterke honden toch altijd een break stick om je heen te hebben.

Denk dat de meeste hier wel zullen zeggen dat je nooit, nooit moet zeggen, maar zoals ik al zei: hoop voor jullie dat ze wel lekker samen kunnen, maar houd de seintjes goed in de gaten, want je mist het voor je het weet.

Ik hoop in elk geval ook voor je vriendin dat het de leegte een beetje opvult. (ikzelf zou persoonlijk niet zo snel dan een nieuwe nemen, maar gevoelsmatig zit iedereen daarmee anders in elkaar voor het verwerken etc. en hoop dat Marco nog heel wat jaartjes mag genieten van de liefde en van een warm huisje bij je vriendin!)
Chleo 01-10-2010

Caesar 24-01-2014

Brasco 23-07-2010 / 02-12-2013, out of our life, but not out of our heart.

StaffordOpvang

Berichtdoor StaffordOpvang » 27 Jan 2012, 22:39

:cool

Terug naar “Stafford en Pitbull Stories”