Man probeert even lekker op onze pup in te trappen!

Hier staan verhalen gemaakt voor en door Stafford en Pitbull liefhebbers
Forumregels
Lizatje

Re: Man probeert even lekker op onze pup in te trappen!

Berichtdoor Lizatje » 01 Mar 2012, 18:26

Ontzettend bedankt voor jullie tips. Daar gaan we zeker wat mee doen.

In het begin heb ik de mensen er ook wel op aan gesproken, maar soms kreeg ik dan commentaar (zoals: je laat je hond geen puppy zijn!). In principe probeer ik daar niks van aan te trekken maar ik voel me dan toch vervelend. Wat dat betreft kunnen wij dus misschien inderdaad eerst aan de lange lijn oefenen. :)

piwy87
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor piwy87 » 01 Mar 2012, 19:25

Jeetje wat een kl***zak!

Ik zou ook wit heet worden..

Bentley was als pup ook over enthausiast naar mensen toe, gelukkig vond iedereen dat bij mij wel leuk!! Je hoeft honden en puppies niet leuk te vinden maar houd je poten thuis :gek

Dat enthausiaste wordt wel minder naar mate ze ouder worden maar het is en blijft een vrolijke stafford :hihi
Groetjes, Sandy

[img]http://i1180.photobucket.com/albums/x414/Piwy87/bentley.jpg[/img]

mary-jane
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor mary-jane » 01 Mar 2012, 19:49

[quote="johnenmarian"]Niet iedereen is er van gediend dat een hond hem begroet. Ook al is het losloop gebied , je dient je hond wel onder appel te hebben. Dat het nog een pup is , daar kunnen anderen niets aan doen natuurlijk. Beter is het hem dan pas los te laten lopen als je zeker weet dat er niemand is. Nog beter is het om je pup aangelijnd te houden totdat hij wel onder appel staat.[/quote]

x2
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y31/16v/received_m_mid137647757374251372bc997d0a86a69_0_zps018615a3.jpeg[/img]

[color=#0080FF][b][u]http://www.neytiri-amstaffs.com[/u][/b][/color]

miruske

Berichtdoor miruske » 01 Mar 2012, 21:14

Maar dat is het dus juist: omdat andere mensen je hond aanhalen en koekjes geven belonen ze het weglopen van jou naar een voorbijganger. Deze meneer is duidelijk niet goed in zijn hoofd en ik had hem eens even een flinke rotschop verkocht maar feit blijft dat jou hond bij jou moet blijven. Veel oefenen en er maar vanuit gaan dat je niet zoveel van deze mensen zult treffen. Gelukkig vergeten puppies snel en gaan snel weer over naar hun zorgeloze leventjes!

Milo
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor Milo » 01 Mar 2012, 22:33

ik heb het ook een keer meegemaakt maar bij mij was het een vrouw die aankwam lopen met haar maltezer,(aan de riem, mijna was ook aangelijnd) milo snuffelde aan de maltezer en toen begon ze milo ineens te schoppen :hum Ik kon alleen niks zeggen ik stond stil en was in shock zoiets doe je toch niet :boo
[img]http://imageshack.us/scaled/thumb/132/evkj.jpg[/img]

miruske

Berichtdoor miruske » 01 Mar 2012, 23:55

[quote="Milo"]ik heb het ook een keer meegemaakt maar bij mij was het een vrouw die aankwam lopen met haar maltezer,(aan de riem, mijna was ook aangelijnd) milo snuffelde aan de maltezer en toen begon ze milo ineens te schoppen :hum Ik kon alleen niks zeggen ik stond stil en was in shock zoiets doe je toch niet :boo[/quote]

Echt waar? Oh die vloog ik aan!! Echt dat zou bij mij op politiewerk uitlopen maar dat gaat bij mij echt niet getolereerd worden!!!

thijs

Berichtdoor thijs » 02 Mar 2012, 00:02

1 , niemand hoort een hond te schoppen!

2. Niemand hoort last van jou hond te hebben als ie losloopt

3. Je komt er zelf nog wel achter hoe irritant niet luisterende los lopende honden zijn

Martijn
Forumterrorist
Forumterrorist

Berichtdoor Martijn » 02 Mar 2012, 09:24

niet een beetje logisch als iemand bang is van honden dat hij zichzelf probeert te beschermen??

ook in een gebied waar loslopen is toegestaan is het niet de bedoeling dat je hond andere mensen lastig valt.

komt jou hond lekker loslopend een hondagressieve hond tegen kan het ook zijn dat jou hond nog een ander vormpje krijgt, dan viel het schoppen nog mee.

zorg gewoon dat je je hond bij je houdt als er andere mensen aanwezig zijn en als die niet luistert, moet je hem niet loslaten krijg je zulk soort dingen ook niet.

keur niet goed dat die vent je hond schopt, maar het is wel je eigen schuld.
[img]http://i98.photobucket.com/albums/l258/Cheeco_2006/heertjuh_zps0d12d5de.jpg[/img]

When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.

Rob

Berichtdoor Rob » 02 Mar 2012, 09:35

[quote="Martijn"]niet een beetje logisch als iemand bang is van honden dat hij zichzelf probeert te beschermen??

ook in een gebied waar loslopen is toegestaan is het niet de bedoeling dat je hond andere mensen lastig valt.

komt jou hond lekker loslopend een hondagressieve hond tegen kan het ook zijn dat jou hond nog een ander vormpje krijgt, dan viel het schoppen nog mee.

zorg gewoon dat je je hond bij je houdt als er andere mensen aanwezig zijn en als die niet luistert, moet je hem niet loslaten krijg je zulk soort dingen ook niet.

keur niet goed dat die vent je hond schopt, maar het is wel je eigen schuld.[/quote]

X2

Ik wil geen overlast van andere honden, tenzij ik ze zelf aanhaal. Een vreemde hond hoeft ook niet tegen mij aan te springen, dus wil ik dit van mijn eigen honden naar vreemden toe ook niet.

DT013

Berichtdoor DT013 » 02 Mar 2012, 11:52

Ik heb ook zoiets meegemaakt in het bos bij ons in de buurt.

Mijn hond was toen 5 maanden ongeveer en liep naar een vrouw toen met 2 loslopende honden..waarop mijn hond reageerd die ging erop af en die vrouw zei als je je hond niet bij houd trap ik hem...waarop ik zei probeer het 1x en dan mag je een vrouw zijn maar ik maak jou kapot.

En dat meen ik ook..ook voor de mensen die hier interresant lopen te doen over hoe irritant het is als een hond los loopt..Als mijn hond los loopt en waag 1x een vinger uit te steken naar mijn hond en dan steek ik een paar vuisten uit naar jullie! Je kunt de hond gewoon negeren en doorlopen..de hond gaan dan vanzelf weg..

Terug naar “Stafford en Pitbull Stories”