Man probeert even lekker op onze pup in te trappen!

Hier staan verhalen gemaakt voor en door Stafford en Pitbull liefhebbers
Forumregels
Chleo
Beheerder
Beheerder

Re: Man probeert even lekker op onze pup in te trappen!

Berichtdoor Chleo » 02 Mar 2012, 12:30

[quote="DT013"][quote="Chleo"]@DT

Dat wil dus zeggen met jouw woorden, dat stel jij loopt in het bos met je hond.

Er zijn zat mensen die graag in het bos wandelen, maar niet van honden houden of er misschien bang voor zijn.

Jij bent dus eigenlijk met hoe jij het verwoord zo egocentrisch als wat, want dan moeten die mensen ook maar uit het bos blijven omdat jouw hond zonodig iedereen wilt begroeten?[/quote]

Nee die mogen daar ook komen wandelen..maar het gaat er over als we in een bos lopen waar honden los mogen en vervolgens loopt mijn hond naar iemand toen "niet agressief ofzo" gewoon blij..deze persoon niet gelijk mijn hond hoeft uit te schelden of te trappen. Dat zei ik net ook in mijn vorige bericht.

Als dat iemand doet word ik ook pist...en krijgen ze exact het zelfde terug naar wat ze tegen mijn hond doen. Ik houd niet van kinderen..dus als een klein kind te dicht bij mij in de buurt komt en doet blij..snauw ik die toch ook niet af..ik loop gewoon door.[/quote]

Mensen die bang zijn kunnen uit angst reacties geven die je niet aanstaan, maar het is aan jou als baas dat jouw hond mensen gewoon negeert en voorbij loopt.

Ik houd mijn honden ook netjes bij als ik langs mensen afloop, terwijl ze ook liever ff gedag zeggen tegen mensen.

Jij alleen als baasje zijnde bent verantwoordelijk voor de actie-reactie van mensen als jou hond op vreemden afgaat.

We hebben nou eenmaal geen platen op onze kop met "bang voor honden" of "hou niet van honden", dus van tevoren kan jij niet oordelen en daarom heb je je hond bij je te houden cq onder appel en zorgen dat ze voorbij lopende mensen negeren.
Chleo 01-10-2010

Caesar 24-01-2014

Brasco 23-07-2010 / 02-12-2013, out of our life, but not out of our heart.

Luna&Java

Berichtdoor Luna&Java » 02 Mar 2012, 12:32

Persoonlijk vind ik loslopende hondjes prima. Hondjes regelen het zelf maar. :engel

Nee onzin.

Ik kan me idd goed voorstellen voor mensen die bang zijn of kinderen naast zich hebben lopen dat het frustrerend kan zijn. Hier ook aanlijnen of kortbij houden wanneer mensen naderen in bijvoorbeeld bos.

DT013

Berichtdoor DT013 » 02 Mar 2012, 12:33

[quote="Chleo"][quote="DT013"][quote="Chleo"]@DT

Dat wil dus zeggen met jouw woorden, dat stel jij loopt in het bos met je hond.

Er zijn zat mensen die graag in het bos wandelen, maar niet van honden houden of er misschien bang voor zijn.

Jij bent dus eigenlijk met hoe jij het verwoord zo egocentrisch als wat, want dan moeten die mensen ook maar uit het bos blijven omdat jouw hond zonodig iedereen wilt begroeten?[/quote]

Nee die mogen daar ook komen wandelen..maar het gaat er over als we in een bos lopen waar honden los mogen en vervolgens loopt mijn hond naar iemand toen "niet agressief ofzo" gewoon blij..deze persoon niet gelijk mijn hond hoeft uit te schelden of te trappen. Dat zei ik net ook in mijn vorige bericht.

Als dat iemand doet word ik ook pist...en krijgen ze exact het zelfde terug naar wat ze tegen mijn hond doen. Ik houd niet van kinderen..dus als een klein kind te dicht bij mij in de buurt komt en doet blij..snauw ik die toch ook niet af..ik loop gewoon door.[/quote]

Mensen die bang zijn kunnen uit angst reacties geven die je niet aanstaan, maar het is aan jou als baas dat jouw hond mensen gewoon negeert en voorbij loopt.

Ik houd mijn honden ook netjes bij als ik langs mensen afloop, terwijl ze ook liever ff gedag zeggen tegen mensen.

Jij alleen als baasje zijnde bent verantwoordelijk voor de actie-reactie van mensen als jou hond op vreemden afgaat.

We hebben nou eenmaal geen platen op onze kop met "bang voor honden" of "hou niet van honden", dus van tevoren kan jij niet oordelen en daarom heb je je hond bij je te houden cq onder appel en zorgen dat ze voorbij lopende mensen negeren.[/quote]

Nou dat vind jij dan..ieder heb zn eigen mening gelukkig..ik zie het anders en handel op mijn manier..

In een bos weet je dat je honden kan tegen kan komen..ook niet slim met een witte broek het bos in te gaan waar ik loop..kans dat je poten er tegenaan krijgt is groot...pas op gevaar!!!!!!!

Rob

Berichtdoor Rob » 02 Mar 2012, 12:34

[quote="DT013"][quote="Rob"][quote="DT013"]Ik heb ook zoiets meegemaakt in het bos bij ons in de buurt.

Mijn hond was toen 5 maanden ongeveer en liep naar een vrouw toen met 2 loslopende honden..waarop mijn hond reageerd die ging erop af en die vrouw zei als je je hond niet bij houd trap ik hem...waarop ik zei probeer het 1x en dan mag je een vrouw zijn maar ik maak jou kapot.

En dat meen ik ook..ook voor de mensen die hier interresant lopen te doen over hoe irritant het is als een hond los loopt..Als mijn hond los loopt en waag 1x een vinger uit te steken naar mijn hond en dan steek ik een paar vuisten uit naar jullie! Je kunt de hond gewoon negeren en doorlopen..de hond gaan dan vanzelf weg..[/quote]

Ik zou waarschijnlijk hetzelfde reageren als die vrouw, alleen zou ik het eerst fatsoenlijk aan je vragen of je je hond bij je wilt houden.

Liever een goed geplaatste trap van mij (geen doodsschop) dan een knok partij met mijn honden.[/quote]

Waarom?? Haar honden liepen ook los..en als jou honden niet met andere honden overweg kunnen wat zoek je dan in een losloopzone?????? Ben ik nou serieus de enige die dat zo ziet![/quote]

Mijn honden lopen ook wel los in een losloop gebied, maar lijn ze aan als ik vreemde honden zie. Ze kunnen best met andere honden in een losloop gebied lopen maar worden wel graag met rust gelaten. Losloop gebied is geen vrijheid blijheid, en gelden ook regels. Beetje rekening met elkaar houden. Als ik andere loslopende honden aan zie komen, lijn ik ze aan of sla een ander pad in, geen zin in gezeik met mensen zoals jij. Loop daar ook voor mijn plezier.

DT013

Berichtdoor DT013 » 02 Mar 2012, 12:40

[quote="frankieK"][quote="DT013"]Ben ik nou serieus de enige die dat zo ziet![/quote]

Als je nou echt de enige bent die het zo ziet dan zegt dat toch genoeg.[/quote]

Achja..gelukkig komt er toch niemand uit Tilburg dus geen last van..

Rob

Berichtdoor Rob » 02 Mar 2012, 12:44

Van de site van het staatsbosbeheer:

Ook op plaatsen waar honden mogen loslopen geldt dat de dieren wel onder appèl moeten blijven.

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 02 Mar 2012, 12:46

@DT: ik moet eerlijk toegeven dat ik voorheen ook zo dacht zoals jij hoor. Maar na een aantal ervaringen verder ben ik er achter gekomen dat het soms ook belangrijk is om je mening bij te schaven.

Zoals andere mensen aangeven hier, ben ik er ook absoluut niet blij mee als honden op mijn hond afkomen. Als ik honden aan zie komen, lijn ik de mijne aan. Als ik kan sla ik zoals Rob een ander pad in, om conflicten te voorkomen. Ook al weet ik dat die van mij niet acuut in gevechtstoestand gaat. Hij vind het vaak wel gezellig, maar vaak is niet altijd. Ik heb nu al zoooo vaak gehad, (in dit verhaal was mijn hond aangelijnd) dat mensen dachten hun hond onder controle te hebben maar dit echt niet hadden. Dan komen die honden tof doen bij mij, en die mensen denken werkelijk dat ik voor de sier de hond aangelijnd houdt.

Wel balen voor de ts dat geschop. Moet toegeven dat ik ook een keer een hond weg geschopt heb. Maar dit had wel echt de reden dat die hond die van mij wou domineren.

Toska

Berichtdoor Toska » 02 Mar 2012, 12:52

Ik maakte ook altijd die fout,toen Tosca pup was dat ik haar los liet lopen,zelden een nare reactie.

Hier is het toch een beetje gebruikelijk op het losloopveldje dat pups los lopen,zo leren we ze niet achter fietsers,trimmers

aanrennen.

Alles is hier aangeleerd zonder looplijn.

kwam er een hond aan die niet van dat puppen gedrag gediend,dan hielden we ze even bij ons.

Ik kom nu genoeg mensen tegen,die hun honden niet onder controle hebben,of dat er dingentjes voorvallen,ga me nooit

afreageren op de hond,ik vind een pup schoppen over de top.

Chleo
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Chleo » 02 Mar 2012, 13:03

[quote="DT013"][quote="Chleo"][quote="DT013"]

We hebben nou eenmaal geen platen op onze kop met "bang voor honden" of "hou niet van honden", dus van tevoren kan jij niet oordelen en daarom heb je je hond bij je te houden cq onder appel en zorgen dat ze voorbij lopende mensen negeren.[/quote]

Nou dat vind jij dan..ieder heb zn eigen mening gelukkig..ik zie het anders en handel op mijn manier..

In een bos weet je dat je honden kan tegen kan komen..ook niet slim met een witte broek het bos in te gaan waar ik loop..kans dat je poten er tegenaan krijgt is groot...pas op gevaar!!!!!!![/quote]

Ook hier laat je het er aardig vanaf stralen dat jij toch eigenlijk van mening bent dat mensen zich maar moeten aanpassen aan jou..

Mag voor jou toch hopen dat je hond niet een keer op een aangelijnde hond af zal stormen die aangelijnd is een bosgebied loopt en niet gecharmeerd is van andere honden.

Ben ik blij dat ik in Eindhoven woon, daar houden ze nog wel redelijk rekening met elkaar.

En kan je hier ook zeggen: heb ik mijn hond aangelijnd en der stormt een hond op af en de baas haalt zijn hond niet terug, krijgt ie van mij ook een schuppie onder zijn kont.

Ik ben er niet van gediend dat andere honden mijn hond lastig vallen en geef liever de ander zijn hond een schop onder zijn kont ipv een hap van mijn honden
Chleo 01-10-2010

Caesar 24-01-2014

Brasco 23-07-2010 / 02-12-2013, out of our life, but not out of our heart.

Rob

Berichtdoor Rob » 02 Mar 2012, 13:16

[quote="Toska"]Ik maakte ook altijd die fout,toen Tosca pup was dat ik haar los liet lopen,zelden een nare reactie.

Hier is het toch een beetje gebruikelijk op het losloopveldje dat pups los lopen,zo leren we ze niet achter fietsers,trimmers

aanrennen.

Alles is hier aangeleerd zonder looplijn.

kwam er een hond aan die niet van dat puppen gedrag gediend,dan hielden we ze even bij ons.

Ik kom nu genoeg mensen tegen,die hun honden niet onder controle hebben,of dat er dingentjes voorvallen,ga me nooit

afreageren op de hond,ik vind een pup schoppen over de top.[/quote]

Ben ik echt geen puppen schopper, maar als ik hier in de wijk loop met 2 aangelijnde honden, en komt een loslopende pup aan, loop ik de andere kant op. Het baasje krijgt zijn pup niet terug geroepen/ of vertikt dit op mijn vriendlijke verzoek. Pup gaat achter ons aan, dan heb ik toch echt maar 1 oplossing en dat is mijn voet. (aangezien Kiki echt niet met puppen kan)

Dit is ook echt wel voorgekomen hier, nogmaals geen doodsschop, maar genoeg om de pup af te schrikken.

Terug naar “Stafford en Pitbull Stories”