Vooroordelen...

Hier staan verhalen gemaakt voor en door Stafford en Pitbull liefhebbers
Forumregels
Robin/Oscaaar
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Vooroordelen...

Berichtdoor Robin/Oscaaar » 23 Sep 2012, 20:21

Wil hier even een verhaal delen met jullie, omdat het me toch ongelofelijk dwarszit...

Dus,

gisterenochtend ben ik met mijn SBTpup van 9 maanden aan het wandelen in mijn thuisstad, een bekende badstad aan de Belgische kust.

Voor me loopt er een gezin van ongeveer 7 leden met een franse bulldog die trok aan de leiband alsof zijn leven ervan afhing.

Wanneer ik dichter kom merken de kinderen mij en mijn hondje (die trouwens mooi en rustig naast me liep) op.

Ze beginnen heel enthousiast geluidjes te maken en mijn hondje te complimenteren dat het zo een mooi hondje was. Ik blij natuurlijk :)

Tot ik de vader passeerde die met zijn franse bulldog aan het wandelen was. Hij geeft een opmerking in de trend van; "pas op mama en kinderen, het is een pitbull!!!".

Het hele gezin begon direct te roepen dat ze moesten opletten voor mijn hond...

Kan je je dit tafereel voorstellen?? :gek

Wanneer gaan mensen toch een stoppen met al deze vooroordelen en een keertje voor hun eigen deur vagen vraag ik me dan af
[img]http://i1259.photobucket.com/albums/ii546/RobainRR/DSC_0132-1.jpg[/img]

Chantal101
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Vooroordelen...

Berichtdoor Chantal101 » 23 Sep 2012, 20:25

nou dat gaat niet gebeuren, zolang die mensen met die gedachten in hun kop blijven zitten.

in mijn vorige woonplaats had ik hier ook constant last van, hier niet meer. ligt ook beetje aan de mentaliteit van de mensen in eeen bepaalde stad/wijk of regio denk ik
[img]http://i45.tinypic.com/30c4l8j.jpg[/img]

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 23 Sep 2012, 20:25

Daar stoppen ze nooit mee :roll:

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 23 Sep 2012, 20:40

Waarom maak je je er druk om, vraag ik me af :knipoog Het maakt mij niet uit wanneer mensen onze honden eng, gevaarlijk (of in geval van Liz; lelijk :D ) vinden :D We hebben ze voor onszelf. De mensen die de rassen wel kunnen waarderen of die de andere kant wel zien na ervaring met onze draken, daar geniet ik dan wel weer van. Maar de negatieve ideeën van andere mensen trek ik me niks van aan hoor :knipoog
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

Lizzyplace
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lizzyplace » 23 Sep 2012, 20:48

Wen er maar aan en trek je het niet aan.

Met een SBT of Amstaff zal je regelmatig dit soort (pitbull)opmerkingen krijgen.

Vele mensen hebben vooroordelen mbt pitbulls, ik verwacht niet dat dit ooit zal verdwijnen.
[img]http://www.lizzyplace.nl/attachments/Image/Lizzyplace_banner.jpg[/img]

Sky31082011

Berichtdoor Sky31082011 » 23 Sep 2012, 20:51

ben er al aan gewent dit soort opmerkingen..

zal nooit anders worden ben ik bang

de honden zijn op die manier de wereld in gebracht door gruwelijke mensen en helaas is dat het enige wat de wereld dan nog voor zich houdt.

Dat het de beste huisgenoten zijn die je maar kan bedenken dat gaat er bij niemand meer in helaas :(

ebbie
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor ebbie » 23 Sep 2012, 20:53

Ach,...het boeit mij niet en kan er eigenlijk alleen maar om lachen, tijdens onze vakantie waren we op een klein waddeneiland op het strand, chels aan de lijn zittend naast mij op het strand, loopt een nuffige dame voorbij, type Libelle muts met twee kinderen, schat 6 en 9 of zo,.....kinderen kijken gewoon naar het dier, waarop de moeder sist " die honden vertrouw ik voor geen meter" moordenaars zijn het!"

Tsja, mens is nu eenmaal niet wijzer, zielig voor de kinderen want die krijgen in de opvoeding al iets kroms mee....

Thats live....moest er wel om lachen, kortzichtige muts.....
Carpe diém......

mandy-vb

Berichtdoor mandy-vb » 23 Sep 2012, 20:55

Ik heb liever dat ze bang van hem zijn en daardoor hun hond uit de buurt houden dan dat ze niet bang zijn en hun hond "gezellig" met hem laten spelen.

Er zullen altijd mensen zijn die bang van het ras zijn. Geniet van de mensen die er wel voor openstaan om het te leren/ervaren.

wimke

Berichtdoor wimke » 23 Sep 2012, 20:59

Nee stoppen.dat zal niet gebeuren

Maar geef vooral de schuld aan de media. Want als een labrador iemand bijt daar schrijft geen krant over maar als een staffie. Rottie of een putbil iemand bijt dan zijn het opeens verschrikkelijke honden daar walg ik van en daarbij gaat het vooral over de opvoeding ik ken ook mensen die hun hond opfokken en ruig doen met hun hon d en dat keur ik dan ook af... Ik krijg veel liefde van mijn hond en die krijgdie ook van mij

MvdB
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor MvdB » 23 Sep 2012, 22:10

[quote="Inge en Bono"]Waarom maak je je er druk om, vraag ik me af :knipoog Het maakt mij niet uit wanneer mensen onze honden eng, gevaarlijk (of in geval van Liz; lelijk :D ) vinden :D We hebben ze voor onszelf. De mensen die de rassen wel kunnen waarderen of die de andere kant wel zien na ervaring met onze draken, daar geniet ik dan wel weer van. Maar de negatieve ideeën van andere mensen trek ik me niks van aan hoor :knipoog[/quote]

Ik vind jouw Liz alles behalve lelijk :luve !
[img]http://i46.tinypic.com/2dt39qd.jpg[/img]

[color=#800080]"Properly trained, a man can be a dog's best friend."[/color]

Terug naar “Stafford en Pitbull Stories”