Vooroordelen...

Hier staan verhalen gemaakt voor en door Stafford en Pitbull liefhebbers
Forumregels
rinaldo
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Vooroordelen...

Berichtdoor rinaldo » 18 Jun 2013, 07:47

Hier zeggen ze altijd : Wat een prachtige hond ! Euh... wat voor een ras is het ?

En als je zegt; een American Stafford, dan hebben ze er nog nooit van gehoord...
[img]http://www3.picturepush.com/photo/a/13518131/640/13518131.jpg[/img]

Criminalmindz

Berichtdoor Criminalmindz » 18 Jun 2013, 08:07

Hier wel , 't is allemaal ooh een stafford wat leuk dit dat.

Cey

Berichtdoor Cey » 18 Jun 2013, 12:19

Het is vooral de media die de Pitbull een slechte naam geeft. Mensen denken door de geweldige media dat Pitbulls gevaarlijke mensenkillers zijn met een kaakklem en er geen ras is die zooo agressief is als de Pitbull.

Ik heb wel eens iemand ontmoet die maar niet op kon houden over die gevaarlijke Pitbulls in de maatschappij. Ik heb haar toen een foto laten zien van Jay. Haar reactie was; 'oh, wat een mooie schattige hond! 'wat is dat er voor er voor eentje?'. Ik zei voor de grap dat het een Labrador x Sharpei was. Ze geloofde mij meteen en gaf mij complimenten met zo'n geslaagde kruising :D.

Haha, klagen over een ras waarvan je niet eens weet hoe ze eruit zien, laat staan hoe het karakter is. Pure onwetendheid, gevoed door media.

Dat mensen bang zijn vanwege hun hond, vind ik dan weer niet zo vreemd. Vaak zijn Staffies niet sociaal naar andere honden.

Wat ik dan wel weer grappig vind, zijn van die mensen die mij helemaal vies aankijken van, pffffff weer zo'n tokkenhond.. Vervolgens ver in de berm gaan staan en vervolgens hun hond degene is die als een 'tokkenhond' te keer gaat, terwijl Jay netjes zonder agressie passeert :bleble.

Met dit ras zullen we altijd denk ik te kampen hebben van vooroordelen. Soms vind ik het ook niet leuk maar ik moet zeggen dat het went...

Criminalmindz

Berichtdoor Criminalmindz » 18 Jun 2013, 13:37

Het went zeker, alleen sommige mensen kicken weer op die manier hoe ze worden aangekeken.

Juist díe mensen veroorzaken de vooroordelen enz.

Cey

Berichtdoor Cey » 18 Jun 2013, 13:50

[quote="Criminalmindz"]Het went zeker, alleen sommige mensen kicken weer op die manier hoe ze worden aangekeken.

Juist díe mensen veroorzaken de vooroordelen enz.[/quote]

Dat ook inderdaad. Ik erger mij rot aan die types...

Criminalmindz

Berichtdoor Criminalmindz » 18 Jun 2013, 13:54

Jup en dat zijn inderdaad veelal de stereotype stafford eigenaars, ookal val ik daar zelf ook onder.

Marwin

Berichtdoor Marwin » 18 Jun 2013, 15:21

[quote="Criminalmindz"]Jup en dat zijn inderdaad veelal de stereotype stafford eigenaars, ookal val ik daar zelf ook onder.[/quote]

Hahahaha, dit noemt men zelfspot!!

Zonder kidding, iedereen mag er uit zien hoe die er uit ziet! Het boeit mij niet welk type mensen met een stafford loopt. Het boeit

mij wel hoe ze een stafford vervolgens opvoeden. Ik zie liever een aso lopen die zijn stafford goed opvoed en onder controle heeft, dan een chique persoon die niet weet hoe die zijn stafford moet opvoeden!!

Marwin

Berichtdoor Marwin » 18 Jun 2013, 15:23

[quote]Hhahahaah zijn zus Ziva net zo !!!!

Moet wel zeggen dat als mensen haar zien vinden ze dr helemaal geweldig, gaan haar aaien enz, en dan vragen ze, wat is het voor een hond eigenlijk ? Dan zeg ik, een grote teckel !! Dan staan ze mij aan te kijken, zo van huh....? Daarna nee hoor het is een staffie, ohhh echt waar? Jaaaaaaaaaa, lief he !!!!![/quote]

Die vader van Sky en Ziva, die was pas erg!!! Sky vertoont precies hetzelfde gedrag, alleen is die nu nog een stukje kleiner.

Gelukkig zijn er nu al mensen die, wanneer ze het gedrag van Sky zien, zelfstandig vragen of ik hem alsjeblieft bij hun uit de buurt

wil houden!! :t

Criminalmindz

Berichtdoor Criminalmindz » 18 Jun 2013, 17:01

Precies Marwin, ik zie er niet altijd al te vriendelijk uit, maar heb wel een schatje van een hond.

Én daarbij een hele leuke dochter die ik ook in mijn voordeel kan inzetten, door bijvoorbeeld met de kinderwagen te lopen én de hond.

Dan vinden mensen mij in 1x schattig :t :t

Marwin

Berichtdoor Marwin » 18 Jun 2013, 17:33

Schattig zijn zit niet aan de buitenkant. Er zijn genoeg mensen die er schattig uitzien maar je

flashen bij het leven!! Schattig zijn zit van binnen, en moet blijken door het gedrag wat je vertoont.

Zolang je dat mag weten, weet je dat een vooroordeel een subjectief begrip vanuit onwetendheid is!

Terug naar “Stafford en Pitbull Stories”