Vooroordelen...

Hier staan verhalen gemaakt voor en door Stafford en Pitbull liefhebbers
Forumregels
Robin/Oscaaar
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Re: Vooroordelen...

Berichtdoor Robin/Oscaaar » 24 Sep 2012, 17:56

[quote="DT013"][quote="Luna&Java"]
Bij mij in de straat woont een cattle dog..die hond loopt altijd los en geeft geen kick, ook niet bij een kat of een haas. Er zijn dus zeker wel honden die zo zijn afgetraind dat ze nergens op reageren en dus zo baas gericht zijn.

[/quote]
[/quote]

Even ter info :loep

Australische Cattledogs zijn gekweekt met 1 van de voornaamste criteria zijnde het negeren van andere honden, katten enz om zo hun werk zo goed mogelijk te doen
[img]http://i1259.photobucket.com/albums/ii546/RobainRR/DSC_0132-1.jpg[/img]

Robin/Oscaaar
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor Robin/Oscaaar » 24 Sep 2012, 17:58

[quote="Inge en Bono"]Waarom maak je je er druk om, vraag ik me af :knipoog Het maakt mij niet uit wanneer mensen onze honden eng, gevaarlijk (of in geval van Liz; lelijk :D ) vinden :D We hebben ze voor onszelf. De mensen die de rassen wel kunnen waarderen of die de andere kant wel zien na ervaring met onze draken, daar geniet ik dan wel weer van. Maar de negatieve ideeën van andere mensen trek ik me niks van aan hoor :knipoog[/quote]

Groot gelijk eigenlijk! Denk dat het is omdat men hondje me nauw aan het hart ligt dat ik deze opmerkingen beetje persoonlijk opneem... :oops:

Proberen niet meer te doen dus...
[img]http://i1259.photobucket.com/albums/ii546/RobainRR/DSC_0132-1.jpg[/img]

mar
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor mar » 24 Sep 2012, 18:20

[quote="Robin/Oscaaar"][quote="DT013"][quote="Luna&Java"]
Bij mij in de straat woont een cattle dog..die hond loopt altijd los en geeft geen kick, ook niet bij een kat of een haas. Er zijn dus zeker wel honden die zo zijn afgetraind dat ze nergens op reageren en dus zo baas gericht zijn.

[/quote]
[/quote]

Australische Cattledogs zijn gekweekt met 1 van de voornaamste criteria zijnde het negeren van andere honden, katten enz om zo hun werk zo goed mogelijk te doen[/quote]

Idd. Een cattledog is een heeeeel ander soort hond dan een staff (fantastische hond trouwens!)
[img]http://i985.photobucket.com/albums/ae332/mariannedekker/horus.png[/img]

Luna&Java

Berichtdoor Luna&Java » 24 Sep 2012, 18:55

[quote="Robin/Oscaaar"][quote="DT013"][quote="Luna&Java"]

[/quote]
[/quote]

Australische Cattledogs zijn gekweekt met 1 van de voornaamste criteria zijnde het negeren van andere honden, katten enz om zo hun werk zo goed mogelijk te doen[/quote]

Wil je aub ff op je manier van quoten letten, want die domme praat wat mijn text lijktte zijn, is niet door mij gepost.

Babs

Berichtdoor Babs » 24 Sep 2012, 19:49

ik wil toch ook even mijn frustraties hier kwijt :(

Sinds 3 maanden hebben wij dus Max in huis. Een reutje Amstaff van 1 jaar en 3 maanden oud.

Ik heb het in begin heel moeilijk met Max gehad in de zin dat het echt tussen hem en mij 'uitvechten' was wie de baas was. Hier zijn de nodige blauwe plekken en schrammen aan te pas gekomen.

Sinds 1,5 maand kent hij wel ongeveer zijn plaats tegenover mij. Alhoewel hij deze week weer zijn kuren krijgt en mij terug begint uit te dagen.

Nu ja dit is mentaal wel een opdracht voor mij om mij boven hem te zetten... en dan krijg ik van alle kanten te horen:

'Sanne let nu toch eens op met Max, die hond gaat je nog eens lelijk bijten'..'Waarom kies je voor zo een agressief ras?'...'Zijt maar voorzichtig met Max'.. Het valt me wel op dat dit wordt gezegd door mensen die weinig of niets van honden kennen.

En deze uitspraken maken het helemaal moeilijk vind ik. Tegenover een hond mag je absoluut niet onzeker doen, zeker als je een bepaalde positie wil afdwingen. Maar mijn omgeving geeft dan zo van die onzekere opmerkingen waar ik gewoon zot van wordt. :boo

Max is een herplaatser, ik ken hem nog altijd niet super goed (dat vraagt tijd denk ik)..maar ik zie hem supergraag. En ik wil hem een kans geven bij ons open te bloeien. Maar grr mensen die dan zo een opmerkingen maken...

Enfin ik doe hem voor geen geld van de wereld weg hoor! Tenzij er misschien echt een super erg incident zou gebeuren. Maar als dit zijn doel was dan had hij dat al gedaan. En tis nog zo een schatke

Jasmien1008

Berichtdoor Jasmien1008 » 26 Sep 2012, 14:06

Als ik bij mij in de buurt ga wandelen kent bijna niemand met welk ras ik wandel :D

Dan zeggen ze van:

' wat een mooie hond, welk ras is het?'

'Een amerikaanse stafford^^'

'ahjaa^^' (op een manier dat duidelijk wordt dat ze het ras niet kennen)

Als je dan in drukkere steden komt kennen ze het weer wel.

Jasmien1008

Berichtdoor Jasmien1008 » 26 Sep 2012, 14:10

[quote="Babs"]ik wil toch ook even mijn frustraties hier kwijt :(

Sinds 3 maanden hebben wij dus Max in huis. Een reutje Amstaff van 1 jaar en 3 maanden oud.

Ik heb het in begin heel moeilijk met Max gehad in de zin dat het echt tussen hem en mij 'uitvechten' was wie de baas was. Hier zijn de nodige blauwe plekken en schrammen aan te pas gekomen.

Sinds 1,5 maand kent hij wel ongeveer zijn plaats tegenover mij. Alhoewel hij deze week weer zijn kuren krijgt en mij terug begint uit te dagen.

Nu ja dit is mentaal wel een opdracht voor mij om mij boven hem te zetten... en dan krijg ik van alle kanten te horen:

'Sanne let nu toch eens op met Max, die hond gaat je nog eens lelijk bijten'..'Waarom kies je voor zo een agressief ras?'...'Zijt maar voorzichtig met Max'.. Het valt me wel op dat dit wordt gezegd door mensen die weinig of niets van honden kennen.

En deze uitspraken maken het helemaal moeilijk vind ik. Tegenover een hond mag je absoluut niet onzeker doen, zeker als je een bepaalde positie wil afdwingen. Maar mijn omgeving geeft dan zo van die onzekere opmerkingen waar ik gewoon zot van wordt. :boo

Max is een herplaatser, ik ken hem nog altijd niet super goed (dat vraagt tijd denk ik)..maar ik zie hem supergraag. En ik wil hem een kans geven bij ons open te bloeien. Maar grr mensen die dan zo een opmerkingen maken...

Enfin ik doe hem voor geen geld van de wereld weg hoor! Tenzij er misschien echt een super erg incident zou gebeuren. Maar als dit zijn doel was dan had hij dat al gedaan. En tis nog zo een schatke[/quote]

Je kan hen confronteren met wat er zou gebeuren als je naar hen zou luisteren :)

bv: vragen: Wil je dat ik hem weg doe? --> dan zeggen ze meestal al 'nee dat bedoel ik niet'

Zeggen ze 'ja' kan je zeggen dat hij bij iemand anders/asiel niet lang te leven zal hebben. 'dat wil je toch ook niet?' --> 'nee natuurlijk niet' en dan zwijgen ze wel :D

Ik heb niet veel ervaring met staffs, en ik heb alleen een jonge herplaatser. Maar ik weet wel dat zoiets geduld vraagt en dat jij op de goede weg bent.

Binnen een jaar zullen de mensen wel wat anders kijken als ze zien dat jou staff alles voor jou zou doen :)

Remco & Sabine
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Remco & Sabine » 26 Sep 2012, 15:00

[quote="Babs"]ik wil toch ook even mijn frustraties hier kwijt :(

Enfin ik doe hem voor geen geld van de wereld weg hoor! Tenzij er misschien echt een super erg incident zou gebeuren. Maar als dit zijn doel was dan had hij dat al gedaan. En tis nog zo een schatke[/quote]

Ik ken dat soort vragen/opmerkingen en snauwen...

Ik woon in een dorp waar de meeste mensen christen en jehova zijn. Niks mis mee, ieder zijn ding.. Maar als ik zulke mensen tegen het lijf loop met Daddy dan moet je die blikken eens

zien. Soms loop ik over het uitlaatveld (aanlijnplicht) om Daddy te leren andere honden te negeren, enige manier om het goed te kunnen oefenen, dan staat er meestal een clubje huisvrouwen met hun bastaardjes, jackies, labjes en teckels met elkaar te kletsen, uit de verte zien ze me al aankomen, alle hondjes worden strakker aangelijnd en ze gaan allemaal netjes

voor me aan de kant. Ik zeg altijd vriendelijk gedag maar denk maar niet dat ze wat terug zeggen, ze roddelen over me terwijl ik het kan horen. Laatst zei iemand dat ze niet snapte wat

ik met [size=150]zo'n[/size] hond op het uitlaatveld deed.... Ik zeg: "mevrouw, [size=150]zo'n[/size] hond moet toch ook kakken?" Heb me er soms wel eens druk om gemaakt toen Daddy nog een pup was, baalde ervan dat mensen zo'n vooroordeel hadden, nu lach ik erom en vind ik het alleen maar prachtig.
[img]http://img40.imageshack.us/img40/6239/achtergrond2onderschrif.jpg[/img]

mandy-vb

Berichtdoor mandy-vb » 26 Sep 2012, 15:52

[quote="Remco & Sabine"]
Ik ken dat soort vragen/opmerkingen en snauwen...

Ik woon in een dorp waar de meeste mensen christen en jehova zijn. Niks mis mee, ieder zijn ding.. Maar als ik zulke mensen tegen het lijf loop met Daddy dan moet je die blikken eens

zien. Soms loop ik over het uitlaatveld (aanlijnplicht) om Daddy te leren andere honden te negeren, enige manier om het goed te kunnen oefenen, dan staat er meestal een clubje huisvrouwen met hun bastaardjes, jackies, labjes en teckels met elkaar te kletsen, uit de verte zien ze me al aankomen, alle hondjes worden strakker aangelijnd en ze gaan allemaal netjes

voor me aan de kant. Ik zeg altijd vriendelijk gedag maar denk maar niet dat ze wat terug zeggen, ze roddelen over me terwijl ik het kan horen. Laatst zei iemand dat ze niet snapte wat

ik met [size=150]zo'n[/size] hond op het uitlaatveld deed.... Ik zeg: "mevrouw, [size=150]zo'n[/size] hond moet toch ook kakken?" Heb me er soms wel eens druk om gemaakt toen Daddy nog een pup was, baalde ervan dat mensen zo'n vooroordeel hadden, nu lach ik erom en vind ik het alleen maar prachtig.[/quote]

Herkenbaar hoor Sabine.

Ik liep laatst met Buddha zegt een man, oei jongedame hou je hem wel goed vast. Ik zo huh? hoezo? Hij zo ja die hond trekt je zo omver als hij wil hoor. Je bent maar een klein meisje en die hond is toch erg sterk. Stel je voor dat hij een andere hond ziet, dat hou je nooit hoor zegt ie. Ik zo, nou meneer mn paard weegt 600 kg en die heeft me ook nog nooit omver getrokken dus maakt u zich maar niet druk om deze 26 kg, die mocht willen dat ie me mee op wandelen kon nemen.

Nou zegt ie, ik zou toch maar goed uitkijken want voor je het weet...

Ja meneer voor je het weet geeft dit kleine meisje je een stomp op je smoel dacht ik bij mezelf.

My god he, ik weet echt wel zeker dat ik mn eigen hond aan kan.

sveta
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor sveta » 26 Sep 2012, 19:49

Zeer herkenbaar.

Mijn eerste 2 honden waren beide Am staff en met twee tegelijk zijn de oordelen nog groter.

Heb nu een am staff en herder kruising, scheelt veel een ander ras erbij.

Nu kan ik er alleen om lachen als ik mensen zie die ineens zomaar verdwijnen (hahaha). Letterlijk een hele grote boog om je heen gaan, snel zenuwachtig honden aanlijnen. Ik ben ze dankbaar, scheelt mij weer anticiperen.

Wat zijn de meeste kortzichtig, nog geen maand geleden wou iedereen de kleine aaien nu 5,5 maand brr wat een eng monster, die je dood wil likken.

Vind het geweldig van mensen die onbevooroordeeld kennis willen maken met deze honden.

Vandaag tot mijn verbazing een hele oude vrouw vond haar geweldig, dit maakt een hoop goed en eerlijk gezegd maak ik me hier niet druk om wat een ander vind. Ik weet hoe ze zijn en dat telt.
[img]http://i1320.photobucket.com/albums/u521/3sveta0/b9e63da3-d02c-459d-bb3a-cea4f9dfd08b_zps2fcfdda5.jpg[/img]

[b][color=#BF00BF] "R.I.P Luna & Easy" Voor altijd in mijn hart, bedankt voor alles. [/color][/b]

Terug naar “Stafford en Pitbull Stories”