Vooroordelen...

Hier staan verhalen gemaakt voor en door Stafford en Pitbull liefhebbers
Forumregels
Babs

Re: Vooroordelen...

Berichtdoor Babs » 27 Sep 2012, 07:05

Gisterenavond was ik met Max nog over het straat aan het wandelen. En ik zag in de verte een pincher aankomen met een trui'tje aan.

Ik dacht.. yes een moment om Max weer een hond te leren negeren... niet dus :roll: Die mevrouw nadert me ook en zegt plots: 'oei dat is wel een grote hond' en hups ze gaat met haar Pincher plots naar de overkant van het straat! Mijn oefening dus verprutst :boo

Of ook mensen die mij passeren met een kleinere hond en dan zeggen: ' je hebt hem toch goed vast he'.. dus herkenbaar :)

nathalie1603
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor nathalie1603 » 27 Sep 2012, 07:13

Ik ga met mijn kleine hondjes ook lekker aan de overkant lopen als er iemand met grotere honden aan komt. :engel

Die van mij geven ook niet op als er iets moest zijn het zijn net kleine staffords alleen niet zo sterk.

maula
Chatstaff
Chatstaff

Berichtdoor maula » 27 Sep 2012, 07:15

[quote="Babs"]ik wil toch ook even mijn frustraties hier kwijt :(

Sinds 3 maanden hebben wij dus Max in huis. Een reutje Amstaff van 1 jaar en 3 maanden oud.

Ik heb het in begin heel moeilijk met Max gehad in de zin dat het echt tussen hem en mij 'uitvechten' was wie de baas was. Hier zijn de nodige blauwe plekken en schrammen aan te pas gekomen.

Sinds 1,5 maand kent hij wel ongeveer zijn plaats tegenover mij. Alhoewel hij deze week weer zijn kuren krijgt en mij terug begint uit te dagen.

Nu ja dit is mentaal wel een opdracht voor mij om mij boven hem te zetten... en dan krijg ik van alle kanten te horen:

'Sanne let nu toch eens op met Max, die hond gaat je nog eens lelijk bijten'..'Waarom kies je voor zo een agressief ras?'...'Zijt maar voorzichtig met Max'.. Het valt me wel op dat dit wordt gezegd door mensen die weinig of niets van honden kennen.

En deze uitspraken maken het helemaal moeilijk vind ik. Tegenover een hond mag je absoluut niet onzeker doen, zeker als je een bepaalde positie wil afdwingen. Maar mijn omgeving geeft dan zo van die onzekere opmerkingen waar ik gewoon zot van wordt. :boo

Max is een herplaatser, ik ken hem nog altijd niet super goed (dat vraagt tijd denk ik)..maar ik zie hem supergraag. En ik wil hem een kans geven bij ons open te bloeien. Maar grr mensen die dan zo een opmerkingen maken...

Enfin ik doe hem voor geen geld van de wereld weg hoor! Tenzij er misschien echt een super erg incident zou gebeuren. Maar als dit zijn doel was dan had hij dat al gedaan. En tis nog zo een schatke[/quote]

als ik jou verhaal zo lees, is misschien hulp zoeken voor je hond en jou geen slecht idee......voordat de voorspellingen van je omgeving waar worden....
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y67/maula/2011/OnderschriftWINNAARnew.jpg[/img]

Luna&Java

Berichtdoor Luna&Java » 27 Sep 2012, 07:51

Idd Maula. Klink wel beetje stafford-oneigen dat baasje dmv dominantie respect moet afdwingen bij de hond.

maula
Chatstaff
Chatstaff

Berichtdoor maula » 27 Sep 2012, 11:56

[quote="Luna&Java"]Idd Maula. Klink wel beetje stafford-oneigen dat baasje dmv dominantie respect moet afdwingen bij de hond.[/quote]

ja als ik dat verhaal lees dan denk ik dat die omgeving best nog eens gelijk kunnen krijgen met hun adviezen....

*owja zal er weer bij zeggen dat ik mijn mening geef op het geschreven verhaal zonder eigenaar of hond te kennen....*
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y67/maula/2011/OnderschriftWINNAARnew.jpg[/img]

Babs

Berichtdoor Babs » 27 Sep 2012, 17:00

[quote="maula"][quote="Luna&Java"]Idd Maula. Klink wel beetje stafford-oneigen dat baasje dmv dominantie respect moet afdwingen bij de hond.[/quote]

ja als ik dat verhaal lees dan denk ik dat die omgeving best nog eens gelijk kunnen krijgen met hun adviezen....

*owja zal er weer bij zeggen dat ik mijn mening geef op het geschreven verhaal zonder eigenaar of hond te kennen....*[/quote]

Hier wil ik toch op reageren want ik heb nooit gezegd dat ik mijn positie op een dominante manier af dwing!

Het is Max die naar mij in het begin dominant reageerde. Ik heb me er altijd rustig bij proberen te houden terwijl hij tegen me op sprong, mij in mijn armen 'beet', ...

Dus ik denk dat dit een communicatie misverstand is... Ik heb 'uitvechten' dan ook tussen haakjes gezet omdat je het niet letterlijk moet opvatten he! :)

Ik heb enkel gezegd dat ik als eigenaar zeker in mijn schoenen moet staan en dat is toch zo.. of niet?

maula
Chatstaff
Chatstaff

Berichtdoor maula » 27 Sep 2012, 17:38

[quote="Babs"][quote="maula"][quote="Luna&Java"]Idd Maula. Klink wel beetje stafford-oneigen dat baasje dmv dominantie respect moet afdwingen bij de hond.[/quote]

*owja zal er weer bij zeggen dat ik mijn mening geef op het geschreven verhaal zonder eigenaar of hond te kennen....*[/quote]

Hier wil ik toch op reageren want ik heb nooit gezegd dat ik mijn positie op een dominante manier af dwing!

Het is Max die naar mij in het begin dominant reageerde. Ik heb me er altijd rustig bij proberen te houden terwijl hij tegen me op sprong, mij in mijn armen 'beet', ...

Dus ik denk dat dit een communicatie misverstand is... Ik heb 'uitvechten' dan ook tussen haakjes gezet omdat je het niet letterlijk moet opvatten he! :)

Ik heb enkel gezegd dat ik als eigenaar zeker in mijn schoenen moet staan en dat is toch zo.. of niet?[/quote]

dan zal ik vast je verhaal verkeerd begrijpen.....

Babs

Berichtdoor Babs » 27 Sep 2012, 17:42

nee ik zal me verkeerd uitgedrukt hebben , niet de eerste keer dat er bij mij een communicatie misverstand ontstaat.

Maar je hebt wel gelijk dat ik binnenkort aan iemand hulp zal vragen voor bepaalde zaken. Gewoon om er zeker van te zijn dat ik het op de juiste manier aan pak.

Maar dominant zijn dat zit niet in mijn aard :)

Ik wilde bedoelen dat zo een opmerkingen van mensen me soms wel eens onzeker durven maken.

Robin/Oscaaar
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor Robin/Oscaaar » 27 Sep 2012, 21:36

[quote="Luna&Java"]

Wil je aub ff op je manier van quoten letten, want die domme praat wat mijn text lijktte zijn, is niet door mij gepost.[/quote]

Ok, zal ik doen :)
[img]http://i1259.photobucket.com/albums/ii546/RobainRR/DSC_0132-1.jpg[/img]

simanus

Berichtdoor simanus » 27 Sep 2012, 23:29

Mijn SBT is nu tien maanden, woon ook in België en ken het goed genoeg, heb mijn pup ook al meerdere keren verbaal moeten verdedigen. Niets van aantrekken.

Terug naar “Stafford en Pitbull Stories”