weer een verhaal over agressie pitbull/stafford tegen baas

Hier staan verhalen gemaakt voor en door Stafford en Pitbull liefhebbers
Forumregels
Marwin

weer een verhaal over agressie pitbull/stafford tegen baas

Berichtdoor Marwin » 28 Jul 2013, 11:36

Hallo,

Sinds we Sky hebben (rednose pitbull) en nu ook amber (75% american stafford, 25% american bulldog) hebben we al diverse

verhalen gehoord van mensen die we tegenkomen over pitbulls die hun baas aanvallen.

De buurvrouw bijvoorbeeld: Die had het er over dat 2 bazen van een american staffordshire een trouwe stafford hadden en dat ze

op het laatst, vlak voordat ze dood gingen hun baas met ernstige verwondingen in het ziekenhuis hebben gebeten.

Vandaag een stel wat vertelde dat hun buurman aangevallen is door zijn pitbull en met ernstige verwondingen in het ziekenhuis ligt.

Wat moet ik nou met dit soort verhalen? Horen jullie dit ook vaker? Ons tegen antwoord is dan namelijk altijd dat ze waarschijnlijk mishandeld zijn, maar die mensen zeggen dan, nee ze kregen een tik in hun kop, waren altijd lieve honden tot op de dag dat ze hun baasje wouden doden!

Zijn dit onzin verhalen? Wij voeden onze honden met vertrouwen en respect op (de rangorde is wel duidelijk en consequent zijn in de opvoeding aanwezig) Maar knuffelen en liefde geven is een must. Ik kan mij niet voorstellen dat onze honden ons dit ooit aan doen.

Ik hoor graag jullie mening over dit soort verhalen!!! Ik heb namelijk deze honden gekocht vanwege hun vertrouwen en liefde voor de mens.!!!

Groeten Marwin

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: weer een verhaal over agressie pitbull/stafford tegen ba

Berichtdoor Funky » 28 Jul 2013, 12:14

Het zijn verhalen, je hoort zoveel verhalen. Ga maar eens in het aloude kringetje zitten met 10 man, vertel een verhaal en laat dat doorvertellen. Wat een verhaal is het geworden bij de 10e man :D

Wel denk is dat men reëel moet kijken naar de enorme opmars van mensen die zonder enige knowhow fokken, en daarbij onverantwoorde selecties kunnen maken/kruisingen fokken. Dat gaat uiteindelijk ten koste van de specifieke rastypische eigenschappen.
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

sveta
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor sveta » 28 Jul 2013, 12:17

Als het ras zuiver is zou er nooit en te nimmer mens agressie in mogen zitten.

Mishandeling of niet mens agressie hoort niet thuis bij een staff / pit.

Alleen door de vele kruisingen man scherpe hond en hond agressieve hond bijv. Kan je

niet meer op het betrouwbare karakter afgaan en dus krijg je onbetrouwbare

honden.
[img]http://i1320.photobucket.com/albums/u521/3sveta0/b9e63da3-d02c-459d-bb3a-cea4f9dfd08b_zps2fcfdda5.jpg[/img]

[b][color=#BF00BF] "R.I.P Luna & Easy" Voor altijd in mijn hart, bedankt voor alles. [/color][/b]

MvdB
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor MvdB » 28 Jul 2013, 12:54

Ik las toevallig vandaag op een ander forum het verhaal van een meisje dat met haar hond een baasje en zijn staffordpup tegen kwamen tijdens het wandelen. De hondjes begonnen vrolijk te spelen en het hondje van het meisje liet zich op zn rug vallen, waarop de eigenaar van de stafford het pupje hard met de riem begon te slaan. Toen dat meisje verontwaardigd vroeg waarom..zei hij 'Omdat je staffords hard aan moet pakken en hij mag niet zo zorgen dat jouw hondje op zn rug gaat liggen..dan is ie te dominant'.. en hij vervolgde met 'je moet wel met die riem slaan, nooit met je handen, anders gaat ie naar je handen bijten'...

En zo krijg je dus staffords die agressief worden naar mensen..

Jammer dat mensen niet in zien dat het zulke gevoelige honden zijn, die je helemaal niet zo fysiek hoeft toe te takelen..en zeker niet om zoiets..

Dus ik denk dat enige vorm van agressie die er in staffords/pitbulls zou zitten vaak ook door onkunde van een eigenaar word opgeroepen..

Het zouden dan inderdaad van nature mensvriendelijke honden zijn..maar goed, gecombineerd met een achterlijke gladiool als eigenaar kan je alsnog een monster creeeren..
[img]http://i46.tinypic.com/2dt39qd.jpg[/img]

[color=#800080]"Properly trained, a man can be a dog's best friend."[/color]

robmarley89
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor robmarley89 » 28 Jul 2013, 13:09

Neem zo verhalen maar meteen met een korreltje zout. Vaak beginnen die verhalen met een hond... of een "één of ander ras"(herder, dobberman, noem maar op)... heeft zich tegen zijn eigenaar gekeerd. En wanneer het verhaaltje voor de 5x door verteld word is de kans al groot dat de hond/één of ander ras al vervangen is geweest door pitbull/stafford.

Zo verhaaltjes zijn vaak sensatieverhaaltjes van en voor mensen die nog niet het verschil kennen tussen een deense dogg een chiawauwa en een pitbull.

Ik zeg niet dat zo dingen niet gebeurd. Ik zeg alleen dat je voor de details niet te veel geloof moet hechten aan het verhaal dat verteld wordt... Zelf in de echte media kennen ze vaak het verschil niet tussen de verschillende rassen.

En dan nog inderdaad de onderliggende omstandigheden waar niemand ook maar iets vanaf weet, en wat toch zeker ook niet onbelangrijk is bij zo verhalen.
[img]http://i1294.photobucket.com/albums/b614/robmarley89/5ce1c802-093c-4751-b64a-74d3d252476c_zpsnxtwhj8c.jpg[/img]

[b][i][size=150][color=#00BF00]Nothings perman[/color][color=#FFFF00]ent in life... All[/color] [color=#FF0000]except for change[/color][/size][/i][/b]

Criminalmindz

Berichtdoor Criminalmindz » 28 Jul 2013, 13:14

En het is sowieso geen raszuivere pit.

Als die raszuiver zou zijn, zou het nooit en te nimmer opkomen om de baas te grijpen, bij normaal opvoeden.

irwi
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor irwi » 28 Jul 2013, 13:37

Zijn toch vele raszuivere pitbulls die maneaters cq manbiters zijn.

robmarley89

Berichtdoor robmarley89 » 28 Jul 2013, 13:39

[quote="Criminalmindz"]En het is sowieso geen raszuivere pit.

Als die raszuiver zou zijn, zou het nooit en te nimmer opkomen om de baas te grijpen, bij normaal opvoeden.[/quote]

Een raszuivere stafford normaal ook niet.
[img]http://i1294.photobucket.com/albums/b614/robmarley89/5ce1c802-093c-4751-b64a-74d3d252476c_zpsnxtwhj8c.jpg[/img]

[b][i][size=150][color=#00BF00]Nothings perman[/color][color=#FFFF00]ent in life... All[/color] [color=#FF0000]except for change[/color][/size][/i][/b]

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 28 Jul 2013, 14:23

Veel van de Pitbull weet ik niet, maar ik heb me laten vertellen door kenners, dat er manscherpte bestaat in sommige lijnen. En dan kom je imo toch weer op een scherp gecontroleerd fok en houd beleid.
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 28 Jul 2013, 14:32

[quote="Funky"]Veel van de Pitbull weet ik niet, maar ik heb me laten vertellen door kenners, dat er manscherpte bestaat in sommige lijnen. En dan kom je imo toch weer op een scherp gecontroleerd fok en houd beleid.[/quote]
Is toch wonderbaarlijk dat het toch elke keer weer terugkomt op die onderwerpen hè? Je zou bijna gaan denken dat er toch eens iets mee gedaan zou moeten worden.....

Terug naar “Stafford en Pitbull Stories”