weer een verhaal over agressie pitbull/stafford tegen baas

Hier staan verhalen gemaakt voor en door Stafford en Pitbull liefhebbers
Forumregels
Cey

Re: weer een verhaal over agressie pitbull/stafford tegen ba

Berichtdoor Cey » 30 Jul 2013, 12:51

[quote="Mascha"][quote="Cey"]Bij IPO is het bijten ook meer spel, daar wordt de link gelegd met het bijten op de mouw in tegenstelling tot KNPV waar ook op manscherpte getraind wordt.

Dus een hond die IPO doet hoeft zeker niet manscherp te zijn.[/quote]

klopt, maar dan nog ben ik het volledig eens met ella. en ik weet dat zij het kan weten[/quote]

Oh, maar ben het ook met jullie eens :knipoog :cool.

Emmentaljuusto
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor Emmentaljuusto » 30 Jul 2013, 17:39

[quote="Deentjes"]
dat een sbt een beest is en een roofdier is een feit, maar daartussen ligt nog wel een wereld van verschil.

ik denk dat van zodra we het normaal vinden dat een sbt knapt bij teveel pijn of stress er een groot probleem is.

waarom dat niet hoort is mi vrij helder gezien hun historie[/quote]

Dat vind ik ook zo gek niet wanneer je een ras gaat selecteren op uiterlijk. Dan gaan er helaas karaktereigenschappen verloren omdat er niet op geselecteerd wordt.

Emmentaljuusto

Berichtdoor Emmentaljuusto » 30 Jul 2013, 17:50

[quote="robmarley89"][quote="Funky"][quote="ilona&kira"]

Tegenwoordig word er op onze clubdag pakwerk gedaan met AST's met FCI stambomen dus tja.....je krijgt iedere hond manscherp als je maar je best doet :nut[/quote]

Manscherpte in relatie stellen tot pakwerk? Hmmm.... Is er aangetoond dat er AST's zijn die daar manscherp door werden?[/quote]

Ik vind ook dat pakwerk opzich helemaal niks hoeft te zeggen over manscherpte...[/quote]

Mee eens. Kijk naar al die herders die buiten het trainingsveld sociaal zijn en totaal niet de neiging hebben te bijten.

Zoals al gezegd is, het probleem ligt hem bij de mensen die zelf gaan lopen knoeien met zo'n mouw.

Met een geschikte hond van welk ras dan ook, wanneer er op de juiste manier getraind wordt maak je er geen hond gevaarlijker mee.

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 30 Jul 2013, 23:09

[quote="ella46"]
Ik denk dat heel veel amstaffs niet geschikt zijn om echt pak te werken. Wat leuk in een mouw zwieren misschien, maar dat slaat nergens op. Erg maar waar, denk dat er genoeg beesten zijn die onder zich uit pissen wanneer ze eens echte frontale dreiging krijgen en juist die honden zouden niet op de arm mogen.

Maar nee, dan laten we de dreiging weg, zodat hij toch nog leuk kan bijten. Appèl is ook meestal ver te zoeken.

Ik vind dat de amstaff club het pakwerken mag toestaan en goedkeurig mag geven wanneer iemand een examen af wil leggen, maar ga dit niet promoten op een clubdag waar jan en alleman het leuk vinden uitzien en een mouwtje kopen om in de tuin/grasveldje/speeltuin te gaan klooien met honden die er meestal niet geschikt voor zijn. :frust[/quote]

Je hebt een punt. En bij mij rijst ook wel enigszins de vraag waarom men pakwerk op een clubdag zou moeten promoten. Er zijn zoveel sporten die je zou kunnen promoten, waarom juist dit?

Waar ik dan wel benieuwd naar ben is; hoe wordt het georganiseerd op de clubdag, is dat onder deskundige begeleiding?
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

ilona&kira
Necstaff
Necstaff

Berichtdoor ilona&kira » 31 Jul 2013, 07:20

[quote="Funky"][quote="ella46"]
Ik denk dat heel veel amstaffs niet geschikt zijn om echt pak te werken. Wat leuk in een mouw zwieren misschien, maar dat slaat nergens op. Erg maar waar, denk dat er genoeg beesten zijn die onder zich uit pissen wanneer ze eens echte frontale dreiging krijgen en juist die honden zouden niet op de arm mogen.

Maar nee, dan laten we de dreiging weg, zodat hij toch nog leuk kan bijten. Appèl is ook meestal ver te zoeken.

Ik vind dat de amstaff club het pakwerken mag toestaan en goedkeurig mag geven wanneer iemand een examen af wil leggen, maar ga dit niet promoten op een clubdag waar jan en alleman het leuk vinden uitzien en een mouwtje kopen om in de tuin/grasveldje/speeltuin te gaan klooien met honden die er meestal niet geschikt voor zijn. :frust[/quote]

Je hebt een punt. En bij mij rijst ook wel enigszins de vraag waarom men pakwerk op een clubdag zou moeten promoten. Er zijn zoveel sporten die je zou kunnen promoten, waarom juist dit?

Waar ik dan wel benieuwd naar ben is; hoe wordt het georganiseerd op de clubdag, is dat onder deskundige begeleiding?[/quote]

Er word op de clubdag wel een heel breed scala aan sporten laten zien hoor, tis niet alleen pakwerk.

Ik heb geen idee hoe dit tot stand is gekomen, en in hoeverre het professioneel met deze honden word aangepakt.

Het is alleen erg opvallend dat een vereniging die voorheen altijd erg voorzichtig was met het promoten van pakwerk daar nu juist de nadruk op legt tijdens een dergelijk evenement.
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a199/ilonapeters/3588ec3d-fbbe-4cee-9626-ef8c48c892c2.jpg[/img]

Mascha
Forumbabe 2007
Forumbabe 2007

Berichtdoor Mascha » 31 Jul 2013, 08:32

[quote="ilona&kira"]
Er word op de clubdag wel een heel breed scala aan sporten laten zien hoor, tis niet alleen pakwerk.

Ik heb geen idee hoe dit tot stand is gekomen, en in hoeverre het professioneel met deze honden word aangepakt.

Het is alleen erg opvallend dat een vereniging die voorheen altijd erg voorzichtig was met het promoten van pakwerk daar nu juist de nadruk op legt tijdens een dergelijk evenement.[/quote]

inderdaad erg bijzonder. ik vind het juist leuk als een RV sporten promoot die niet alleen met onze rassen gedaan worden of een hoog coolheidsgehalte hebben. zo van: dit kan ook allemaal! behendigheid, frisbee, treibball etc
[img]http://i.imgur.com/W9eWwci.jpg[/img]

ella46
Barbiestaff
Barbiestaff

Berichtdoor ella46 » 31 Jul 2013, 10:02

[quote="Mascha"][quote="ilona&kira"]

Het is alleen erg opvallend dat een vereniging die voorheen altijd erg voorzichtig was met het promoten van pakwerk daar nu juist de nadruk op legt tijdens een dergelijk evenement.[/quote]

inderdaad erg bijzonder. ik vind het juist leuk als een RV sporten promoot die niet alleen met onze rassen gedaan worden of een hoog coolheidsgehalte hebben. zo van: dit kan ook allemaal! behendigheid, frisbee, treibball etc[/quote]

Ik werd ooit eens uitgekotst door de club omdat ik met IPO bezig was met mijn Amstaff. Maakt mij niet uit hoor, ik weet wat ik thuis heb liggen en wat ik wel en niet met dat dier kan en heb echt geen rasvereniging nodig om te doen wat ik wil. Ik heb smakelijk gelachen om mijn hond die manscherp genoemd werd door mensen die hem nog nooit IRL gezien hebben.

Vreemd dat de neuzen dan zo snel de andere kant op staan.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v73/ellaversa/Onderschrift-1.jpg[/img]

Vollgesunde, leistungsfähige Tiere, von harter Verfassung, scharfen Sinnen und festem Wesen, arbeitsfreudig, dazu aber auch körperlich und seelisch zur Arbeit geeignet.

Mascha
Forumbabe 2007
Forumbabe 2007

Berichtdoor Mascha » 31 Jul 2013, 10:03

[quote="ella46"][quote="Mascha"][quote="ilona&kira"]

inderdaad erg bijzonder. ik vind het juist leuk als een RV sporten promoot die niet alleen met onze rassen gedaan worden of een hoog coolheidsgehalte hebben. zo van: dit kan ook allemaal! behendigheid, frisbee, treibball etc[/quote]

Ik werd ooit eens uitgekotst door de club omdat ik met IPO bezig was met mijn Amstaff. Maakt mij niet uit hoor, ik weet wat ik thuis heb liggen en wat ik wel en niet met dat dier kan en heb echt geen rasvereniging nodig om te doen wat ik wil. Ik heb smakelijk gelachen om mijn hond die manscherp genoemd werd door mensen die hem nog nooit IRL gezien hebben.

Vreemd dat de neuzen dan zo snel de andere kant op staan.[/quote]

dat kan ik mij nog herinneren inderdaad. heel apart
[img]http://i.imgur.com/W9eWwci.jpg[/img]

Terug naar “Stafford en Pitbull Stories”