Mijn hond heeft al eens...

Hier staan verhalen gemaakt voor en door Stafford en Pitbull liefhebbers
Forumregels
Gwendolyn
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Mijn hond heeft al eens...

Berichtdoor Gwendolyn » 10 Nov 2015, 15:47

... Een heldendaad verricht!

Je leest vaak ongelooflijke verhalen over honden die op de 1 of andere manier een heldendaad verrichten. Blaffen wanneer er ergens brand is, bij het baasje blijven wanneer deze een toeval of iets dergelijks krijgt, een inbreker wegjagen, en noem maar op.

Mij leek het daarom leuk om te zien of er hier honden op het forum zitten (of een hond die inmiddels overleden is) die al ooit eens zo'n heldendaad verricht hebben! Of uit hun normale gedragspatroon zijn gestapt toen er wat bijzonders gebeurde en daarbij iedereen verrast hebben :knipoog

Het forum is wat stilletjes, maar ik hoop dat er mensen zijn die zo'n verhalen hebben en we ze hier allemaal kunnen verzamelen zodat er ook weer wat meer interactie komt!
[img]http://i1077.photobucket.com/albums/w477/GwendolynL/383c3e37-30ee-48f6-9efc-271da8eeefb6_zps94052486.jpg[/img]

ebbie
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Mijn hond heeft al eens...

Berichtdoor ebbie » 11 Nov 2015, 15:15

Jaaaa, Chels heeft onlangs 1 van mijn kreeften gered!

Midden in de nacht, uur of 2, Chels slaapt op een kussen in onze slaapkamer staat Chels op en staat boven aan de trap te grommen en blaffen.

De wijze hoe het klonk vond ik vreemd, dit was niet het "boze toontje" maar was helemaal raar.

Op mijn "Chels klaar!!" reageerde ze niet, bleef boven aan de trap naar beneden kijken.

Mijn slaapdronken man reageerde met de visite van onze jarig buurjongen zal iets te luidruchtig vertrekken...en draaide zich weer om?!

Chels kwam weer naar mij toe en draaide zich "buik grommend" weer om naar de trap, dus ik mijn bed uit, naar beneden gegaan met de hond (de held?!) achter mij aan, sta op de laatste trede, doe het licht aan en zie tot mijn grote verbazing 1 van mijn rode rivierkreeften door de woonkamer wandelen?! Chels laten zitten, (voor er een kreeft aan haar neus zou hangen) ik beest gepakt en weer in het aquarium gedaan. Chels geroepen en haar even gekroeld, en verteld hoe braaf ze was.

Zonder haar vastberaden gegrom en rare gedrag had de kreeft ergens onder gegaan en had ik hem uitgedroogd na enige tijd terug gevonden.

Knap dat ze het dier over het laminaat hoorde trippelen,...

Ja, heden staan er beelden op mijn aquarium zodat houdini dit niet nog een keer kan doen.
Carpe diém......

Nick's Mate
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Nick's Mate » 11 Nov 2015, 20:23

Ik liep vorig jaar mijn dagelijkse ronde door de staatsbossen bij mij in de buurt met mijn Staffordshire Bullterrier Fleur. Ze was wat aan het rondstruinen, nooit verder bij me weg dan een meter of 50. Het is sinds een paar jaar ook het domein van mountainbikers dus pak ik altijd de paden waar geen fietsers komen, ze mogen alleen op de door bordjes aangegeven paden.

Afijn, ik liep lekker te wandelen af en toe even kijken waar Fleurtje was en zo nu en dan even in gedachten verzonken.

Plotseling kreeg ik een duw en een grote bek van zo'n mountainbiker dat ik aan de kant moest gaan. Ik riep dat hij daar niet mocht fietsen, dat er voor hun een aparte route is. Die vent gooide zijn fiets neer en kwam al scheldend en vloekend op mij af.

Waar ik me mee bemoeide en hij regelde zelf wel waar hij reed. Zijn ogen spoten vuur en almaar dreigend kwam hij op me aflopen.

Ineens als een duveltje uit een doosje stond Fleur naast me. En een heel andere Fleur dan het allemansvriendje dat ik zo goed kende!

Die vent schreeuwde of ik het alleen niet af kon en voor dat hondje was hij echt niet bang.

Waar Fleur normaliter altijd tegen de mensen op staat te springen om aandacht, bleef ze nou doodstil staan met haar staart recht omhoog die vent strak aankijkend. Die lulhannes bleef maar schelden en bedreigingen uiten waarop Fleur heel rustig haast statig op die vent afliep en op zo'n anderhalve meter afstand van hem bleef staan hem steeds aankijkend. Geen gegrom, geen geblaf, niks van dat alles, alleen strak aankijken. Ik stond als aan de grond genageld, zo kende ik mijn hond niet, dit had ik echt nooit verwacht van haar.

Die vent had inmiddels wel door dat hij niks moest proberen en liep achterwaarts richting zijn fietsje en ging er als een haas vandoor alsmaar roepend:"Ik kom die nog wel es n keer teegn zunder dien hondje en den zain we wel wat er den gebeurt"!

Toen die vent er vandoor ging wilde mijn Fleurtje er graag nog even achteraan, toch maar bij me geroepen.

Al met al had het hele gedoe niet meer dan 3 minuten geduurd. Echter het optreden/ingrijpen van mijn hond heeft diepe indruk op me gemaakt en eveneens op die vent, dat bleek wel!

Zit er in zo'n klein hondekoppie blijkbaar toch nog iets van een soort beschermingsdrang. Wat me ook verbaasde is het feit dat zij haast instinctief handelend optrad, dit had ik zeker nooit verwacht maar dus toch!

En heel trots natuurlijk op m'n staffordje Fleur die zich zo beschermend heeft opgesteld, al had het natuurlijk anders kunnen aflopen.

D i e s e l
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor D i e s e l » 13 Nov 2015, 08:53

Diesel 8 maanden amstaff.

Ik laat Diesel altijd volgens een vaste ronde uit bij ons door het park. Langs de slootkant is een heel donker stuk, waar s'avonds eigenlijk nooit iemand komt. Ik loop in het donkere gedeelte langs de sloot en zie op een meter of 50 lichten schijnen. Opeens schijnen deze lichten op mij en op Diesel. Ik zie dat Diesel dit maar raar vind en zijn houding veranderd. Ik loop gewoon door richting het licht en dichterbij gekomen zie ik agenten die iets aan het zoeken zijn in de bosjes. Diesel loopt gewoon rustig mee. Wanneer we langs de agenten lopen (metertje of 3) valt Diesel ineens uit en wil de agent grijpen. Heb hem gelukkig kort aangelijnd en trek hem vlug mee.

Dit gedrag kende ik helemaal niet van Diesel. Het is echt een allemansvriend, en hij heeft nog nooit een grom laten horen.

Zo zie je dat in een bepaalde vreemde situatie een hond heel anders kan reageren dan verwacht.

Wel een veilig gevoel dat hij er staat als het nodig is.

Gwendolyn
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor Gwendolyn » 13 Nov 2015, 19:47

Moest wel lachen om de kreeftenheldin :hihi gelukkig dat Chelsea zo alert was!

@Nick's Mate, wat een aso mountainbiker was dat... Als ik het zo lees denk ik dat je blij mag zijn dat Fleur zo gereageerd heeft, ook al lijkt het me best schrikken als je deze kant van haar nog nooit eerder gezien had of niet wist dat ze dat in haar had.

@D i e s e l, dat is inderdaad een geruststelling voor als je weer in het donker gaat wandelen en het geen agenten zijn die je tegenkomt :knipoog
[img]http://i1077.photobucket.com/albums/w477/GwendolynL/383c3e37-30ee-48f6-9efc-271da8eeefb6_zps94052486.jpg[/img]

bastet
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor bastet » 19 Nov 2015, 22:52

Hier heeft Atlas onder het wandelen eens een egeltje gevonden, zat in de berm langs een autobaan. Daarbij had het beestje ook nog last van wat schurft. Ik vervolgens mijn tas maar leeg gekieperd om dat prikkelding in te vervoeren.

Na behandeling weer in een veilig gebied los gelaten.

Verder heeft Atlas ook eens iemand weggejaagd uit onze tuin.

Er was bij ons in de buurt een overval gepleegd en 4 mannen waren op de vlucht, maar die raakte met de auto uit de bocht en vluchten te voet verder, een kwam via akkers onze tuin in, maar bij het zien van Atlas besloot hij toch maar een andere route te kiezen gelukkig.
[img]http://img443.imageshack.us/img443/8261/atlassignature2.jpg[/img]

Terug naar “Stafford en Pitbull Stories”