Extract 1 "A complete history of fighting dogs" Mike Homan;

Deze sectie is voor historische foto's en artikelen.
Forumregels
liberty

Re: Extract 1 "A complete history of fighting dogs" Mike Hom

Berichtdoor liberty » 09 Okt 2010, 20:51

ja ok dat bedoelde ik , omdat alle info die ik terug lees over deze hond er altijd in beschreven staat dat hij uiterst agressief was naar soortgenoten en daarom lastig te fokken was.

Indy

Berichtdoor Indy » 09 Okt 2010, 20:51

[quote="Stefan"][quote="Indy"][quote="liberty"]@ stefan , heb jij dan ook nog meer foto's van de old cordoba fighting dog , ik kan op heel internet maar twee vinden.

Als je het over een echte vechthond hebt geloof dat deze uitgestorven is omdat ze niet konden fokken met de dieren omdat ze elkaar te lijf gingen[/quote]

Er is zeer zeker WEL gefokt met de cordoba fighting dog, hij is de basis van de Dogo Argentino.[/quote]

En de basis van de cordoba fighting dog is de Bull Terrier lees ik hier http://en.wikipedia.org/wiki/Cordoba_Fighting_Dog

En de basis van de Bull Terrier is weer de Staffordshire Bull Terrier.[/quote]

Klopt, alleen voor dat stukje van Mastiff moet Spaanse voor staan. :knipoog

Indy

Berichtdoor Indy » 09 Okt 2010, 20:54

[quote="liberty"]ja ok dat bedoelde ik , omdat alle info die ik terug lees over deze hond er altijd in beschreven staat dat hij uiterst agressief was naar soortgenoten en daarom lastig te fokken was.[/quote]

Dat zal ongetwijfeld lastig zijn geweest, zelfs nu bij de werk Dogo zit het vecht instinct nog erg hoog.

liberty

Berichtdoor liberty » 09 Okt 2010, 20:58

je hebt dus twee stromingen in de dogo?

ik las dat er gezinsvriendelijke eigenschappen aan toegevoegd waren?Maar hondagressie zit er nog wel in dus?

Tamara & Dana
Forumfladder
Forumfladder

Berichtdoor Tamara & Dana » 09 Okt 2010, 21:04

Een andere hond behoord niet tot het gezin.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v146/RoxyStaff/Hummer/DSC_5430-1.jpg[/img]

Who cares if you disagree, you are not me...

Indy

Berichtdoor Indy » 09 Okt 2010, 21:14

[quote="liberty"]je hebt dus twee stromingen in de dogo?

ik las dat er gezinsvriendelijke eigenschappen aan toegevoegd waren?Maar hondagressie zit er nog wel in dus?[/quote]

Ja, er zijn 2 stromingen bij de Dogo, Show Dogo's en werk Dogo's.

Voor mij is er maar één Dogo en al die andere zijn niets meer dan grote witte honden. :D

De dogo moest naast een jacht hond een gezinshond zijn dus dankzij een aantal rassen is het er op die manier ingebracht.

Een Dogo die mensagressief is heb je tijdens de jacht niets aan en hoord wat mij betreft in de grond thuis.

Ja een Dogo gaat geen uitdaging uit de weg.

Bij mijn honden werkt het zo, alles wat kleiner is nemen ze niet serieus,tenzij ze willen knokken, alles wat even groot of groter is moet zich of over geven of er word geknokt.

Uiteraard zijn niet alle Dogo's hetzelfde en zal de één moeilijker zijn als de ander.

Voor de jacht is het gewenst dat ze elkaar negeren en samenwerken maar ook dat gaat weleens mis.

liberty

Berichtdoor liberty » 09 Okt 2010, 21:26

Valerie

Berichtdoor Valerie » 10 Okt 2010, 13:35

Ik heb het hele boek gelezen en het is een aanrader :cool Er staat ook een erg leuke sbt in :D

Terug naar “Historie”