Dog Training Center (DTS Schiedam)

Voor ervaringen met hondenscholen.
Forumregels
markousa
Rookie Staff
Rookie Staff

Re: Dog Training Center (DTS Schiedam)

Berichtdoor markousa » 22 Feb 2012, 21:04

Sky31082011 hier:

Hij krijgt gewoon royal canin, vanaf het begin wat we van de fokker mee hebben gekregen al ??

hij krijgt precies wat hij mag krijgen voor zijn leeftijd..(volgens de zak van royal canin) misschien zelfs iets minder ?

Dus zou niet weten hoe .. hihi

maar hij heeft een flinke mams indd.. dus misschien ligt het daaraan ;)

mary-jane
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor mary-jane » 22 Feb 2012, 21:28

[quote="markousa"]Sky31082011 hier:

Hij krijgt gewoon royal canin, vanaf het begin wat we van de fokker mee hebben gekregen al ??

hij krijgt precies wat hij mag krijgen voor zijn leeftijd..(volgens de zak van royal canin) misschien zelfs iets minder ?

Dus zou niet weten hoe .. hihi

maar hij heeft een flinke mams indd.. dus misschien ligt het daaraan ;)[/quote]

Ik neem aan de puppy brok? Zo ja over stappe op volwasse variant. Zitten minder toevoegingen in die

Groei zo snel laten gaan.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y31/16v/received_m_mid137647757374251372bc997d0a86a69_0_zps018615a3.jpeg[/img]

[color=#0080FF][b][u]http://www.neytiri-amstaffs.com[/u][/b][/color]

markousa
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor markousa » 23 Feb 2012, 08:00

Yup hij groeit zeker snel, mar hou er wel rekening mee dat hij een gebroken poot heeft gehad. hij moest 6weken bench zitten dus hij sliep VEEL meer dan normaal! Had ook begrepen dat ze meer groeien als ze slapen?

E zen papa en mama waren ook niet klein

markousa
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor markousa » 23 Feb 2012, 08:05

Btw dts is zeker aan te raden voor mensen uit de omgeving rotterdam! En er lopen veel mooie soort genoten rond.

tijdens de puppy cursus op zaterdag trainen ook de oudere honden, kan je gelijk zien dat je nog moet genieten dat die van jouw nog klein is. Voor je het weet zijn ze groot :zoo

mary-jane
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor mary-jane » 23 Feb 2012, 09:33

ook ik heb getraind en ook les gegeven bij DTS in het begin vond ik het er erg leuk

maar naarmate ik er langer trainde ging ik steeds meer dingen zien die mij niet aanstonde.

ik zal ook dts niet als hondenschool aanprijzen.

ik train nu bij kc voorne putte in spijkenisse (waar ook best wat staffie's lopen)

train daar met mijn oudste teef in de GGb (het volledige uur ook nog alles los) en moet zeggen dat ik er erg tevreden

over ben. super goede uitleg en aandacht voor iedereen, en dat is per hond/baas combi steeds verschillend.

alles wordt je hond op een positieve manier bij gebracht. penne banden en slipkettingen worden hier dus ook niet gebruikt.

ik geloofde eerst ook dat een staff een harde aanpak nodig had, maar het tegen deel bewijst en ze leren nog sneller

dan toen bij dts.

nog een belangrijk punt vind ik dat ik merk dat mijn honden bij de KC vereniging veel relaxer zijn dat bij dts

daar waren ze meer opgefokt dus vind trainen met verschillende rassen vele malen beter.

maar ja zoveel mensen zoveel wensen en een ieder moet trainen waar die zich fijn bij voelt.

ik heb schijt aan wat mensen denken van mijn honden op de vereniging maar gelukkig is dat al weer over omdat ze weten dat mijn teef beter luisterd dan menig andere hond bij mij in de les.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y31/16v/received_m_mid137647757374251372bc997d0a86a69_0_zps018615a3.jpeg[/img]

[color=#0080FF][b][u]http://www.neytiri-amstaffs.com[/u][/b][/color]

deezet

Berichtdoor deezet » 23 Feb 2012, 12:28

Tja, elk zijn mening en ervaringen. DTS is voor mij het dichtste bij en ik denk ook dat e.e.a. aan de trainer kan liggen. Tot nu toe nog geen slechte ervaringen, maar ook nog niet lang bij DTS zeg ik meteen.

In elk geval werd DTS door mijn dierenarts wel aanbevolen.

Ervaringen met spelen met andere rassen krijgt ze ook op straat. Als ik bij DTS ben kom ik voor de training en ga ik weer naar huis. Spelen is dan weinig tijd voor.

Sky31082011

Berichtdoor Sky31082011 » 23 Feb 2012, 12:59

[quote="deezet"]Tja, elk zijn mening en ervaringen. DTS is voor mij het dichtste bij en ik denk ook dat e.e.a. aan de trainer kan liggen. Tot nu toe nog geen slechte ervaringen, maar ook nog niet lang bij DTS zeg ik meteen.

In elk geval werd DTS door mijn dierenarts wel aanbevolen.

Ervaringen met spelen met andere rassen krijgt ze ook op straat. Als ik bij DTS ben kom ik voor de training en ga ik weer naar huis. Spelen is dan weinig tijd voor.[/quote]

Wij precies zo !

zelf nog geen slechte ervaringen gehad en al een hoop geleerd in de tijd dat we er nu zitten.. (eind volgende maand als het goed is examen)

in het begin vond ik het ook niks dat er alleen maar dit soort rassen bij elkaar waren maarna een bezoekje beviel het toch wel.. en wat je zegt, andere rassen ziet hij op straat al genoeg..

en lijkt mij wel dat slipketting of wat dan ook aan jezelf is of je dat wel of niet doet..

zoiets kan niemand je verplichten vind ik..

patriciadiesel
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor patriciadiesel » 23 Feb 2012, 17:56

ieder zn eigen mening :D

ik loop nu vanaf vorig jaar bij dts en bijna mn examen voor 3e diploma dus voor mij niks anders :D

diesel kan idd hier buiten kennismaken met andere rassen,

zn grootste vrienden zijn een boxer,rottweiler en paar labradoors...

zelfde met senna als we de tijd ervoor hebben gaan we ook met haar trainen bij dts..

ben prima tespreken over dts,

:zwaai
[img]http://94.100.118.139/1305700001-1305750000/1305700101-1305700200/1305700199_16_8iuX.jpeg[/img][img]http://94.100.121.251/1299750001-1299800000/1299758201-1299758300/1299758283_16_Lu2y.jpeg[/img]

peet

Berichtdoor peet » 09 Mar 2012, 21:01

[quote="mary-jane"]ook ik heb getraind en ook les gegeven bij DTS in het begin vond ik het er erg leuk

maar naarmate ik er langer trainde ging ik steeds meer dingen zien die mij niet aanstonde.

ik zal ook dts niet als hondenschool aanprijzen.

ik train nu bij kc voorne putte in spijkenisse (waar ook best wat staffie's lopen)

train daar met mijn oudste teef in de GGb (het volledige uur ook nog alles los) en moet zeggen dat ik er erg tevreden

over ben. super goede uitleg en aandacht voor iedereen, en dat is per hond/baas combi steeds verschillend. hallo ik train er ook al ze hebben er veel aan gedaan iedereb die nu les geeft heeft een diploma en mary je ben weg gestuurt vanwege de roddels niets meer je wou graag terug en wat de prik banden betreft je eigen auto hangt er vol mee stop er mee niet nodig dat dts het goet doet is wel duidelijk 200 leden mogen niet klagen dus hier word weer niet alles verteld gr

alles wordt je hond op een positieve manier bij gebracht. penne banden en slipkettingen worden hier dus ook niet gebruikt.

ik geloofde eerst ook dat een staff een harde aanpak nodig had, maar het tegen deel bewijst en ze leren nog sneller

dan toen bij dts.

nog een belangrijk punt vind ik dat ik merk dat mijn honden bij de KC vereniging veel relaxer zijn dat bij dts

daar waren ze meer opgefokt dus vind trainen met verschillende rassen vele malen beter.

maar ja zoveel mensen zoveel wensen en een ieder moet trainen waar die zich fijn bij voelt.

ik heb schijt aan wat mensen denken van mijn honden op de vereniging maar gelukkig is dat al weer over omdat ze weten dat mijn teef beter luisterd dan menig andere hond bij mij in de les.[/quote]

StaffordToby

Berichtdoor StaffordToby » 19 Mar 2012, 20:36

[quote="Liek"]Wij hebben ook bij dts getraind toen Noa nog pup was, maar als we het over konden doen, hadden we meteen ergens anders begonnen. We dachten toen dat het juist goed was, om een school speciaal voor staffords te nemen. Maar nu vind ik het juist goed als ze als pup meteen meer andere rassen zien. Bij dts was het spelen als pup niet begeleid toen, dus je mocht zelf zonder instructeur de puppen laten spelen met elkaar, er was geen tekst en uitleg dus leerde je er weinig van. En het speelveld was ook niet altijd beschikbaar omdat er dan herders trainden. Staffies spelen ongeveer allemaal hetzelfde grommen enz.. Terwijl andere rassen weer heel anders spelen, is niet verkeerd dat je pup dat ook ervaard.

Waar ik nu train met Banzai valt op dat het juist op een heel positieve manier wordt gedaan, dus niet de hond laten vliegen als hij trekt, maar op een leuke manier zijn aandacht terug krijgen. Ook het snoepje voor het volgen niet voor zijn neus houden zodat je in je rug breekt, je knieen scheef gaan staan en in je vingers gehapt wordt... Maar het snoepje hoog bij je borst houden zodat je rechtop kan lopen en hij niet gaat springen. Ook is het wel fijn om te zien dat er ook getraind kan worden zonder al die prikbanden en slipkettingen e.d.

Ook was het toen bij dts erg rommelig, steeds andere instructeur en nieuwe instroom met puppen die dan weer meer aandacht kregen. Hierdoor was Mick 2 maanden verder nog steeds de begindingen aan het doen. Verder als zit, volg, kom en af is hij niet gekomen. Het was voornamelijk deze commando's doen, verder weinig toegevoegde theorie, niks over lichaamstaal e.d.

Ik denk dat er best mensen zullen zijn die veel baat zullen hebben bij dts, als ze bijv nergens anders terecht kunnen vanwege vooroordelen over het ras e.d. Maar persoonlijk vind ik dat met een pup, ik beter ergens anders kan trainen, tussen ook andere rassen en op een plek waar alles op een positieve en speelse manier wordt gedaan.[/quote]

Ben het helemaal met je eens... Hoewel ik wel vond dat Toby en Noa lekker samen konden spelen, maar het was inderdaad heel eentonig. Ik heb met Toby wel de puppycursus afgemaakt, maar ben daarna gaan trainen bij de hondenschool van de Dierenbescherming.. Ik wist niet wat me overkwam wat je nog meer voor leuke oefeningen kon doen ipv de eeuwige zit, af en hond-hondgewenning door slalom te lopen door de andere honden :) Toby is daar ook veel beter gaan luisteren en gelijk de halve slip er weer afgehaald die me daar al na 5 maanden werd aangeraden.. Echt niet meer nodig omdat onze band veel beter en sterker is geworden omdat we beiden meer genoten van de trainingen... Waar train jij nu met Banzai dan? Ben wel benieuwd...

Terug naar “Hondenscholen”