Dog Training Center (DTS Schiedam)

Voor ervaringen met hondenscholen.
Forumregels
mary-jane
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Dog Training Center (DTS Schiedam)

Berichtdoor mary-jane » 19 Mar 2012, 22:34

@staffortoby

Ik kan me niet herinneren dat ik jou een halve slip heb aangeraden. Ben daar zelf geen voorstander van bij een pup.

Maar fijn dat je je plekkie heb gevonden. Heb ik gelukkig ook en les geven doe ik nooit meer niet mijn ding.

Succes met het herstel van je vent.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y31/16v/received_m_mid137647757374251372bc997d0a86a69_0_zps018615a3.jpeg[/img]

[color=#0080FF][b][u]http://www.neytiri-amstaffs.com[/u][/b][/color]

mary-jane
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor mary-jane » 20 Mar 2012, 10:10

[quote="Liek"][quote="mary-jane"]@staffortoby

Ik kan me niet herinneren dat ik jou een halve slip heb aangeraden. Ben daar zelf geen voorstander van bij een pup.

Maar fijn dat je je plekkie heb gevonden. Heb ik gelukkig ook en les geven doe ik nooit meer niet mijn ding.

Succes met het herstel van je vent.[/quote]

Dat was ook nádat jij weg was Mary![/quote]

Ohw kon me al niet meer herinneren dat ze bij mij met een halve slip liep.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y31/16v/received_m_mid137647757374251372bc997d0a86a69_0_zps018615a3.jpeg[/img]

deezet

Berichtdoor deezet » 20 Mar 2012, 19:26

Gut, wat leuk, al die oude bekenden onder elkaar.

Ik denk dat er inderdaad best betere hondenscholen zullen zijn, in de opinie van sommigen natuurlijk zeker, gezien het feit dat ieder zijn eigen perceptie heeft.

Wat mij wel opvalt, is dat er een tendens is heel veel te verwachten van een cursus, terwijl ik denk dat de cursus een hulpmiddel is, waarna je vooral zélf veel tijd en energie aan je hond moet besteden om een band te krijgen en tegelijk je hond onder controle.

Overigens grommen Staffords helemaal niet als ze spelen, tenzij ze zijn aangelijnd, is mijn ervaring inmiddels. Ik heb gelezen dat een eigenschap van dit ras juist is, dat ze vaak juist weinig of helemaal geen geluid maken bij spelen en ook niet bij vechten. Dat maakt het belangrijk dat je je hond goed leert kennen en dat gaat niet slechts 1x per week op een hondencursus. Nergens.

Voorlopig ben ik tevreden met DTS en ik zie toch ook veel honden bezig met diverse oefeningen, anders dan af, zit en volg. Deze zaken zijn echter wel elementair en zijn dus belangrijk voor je hond om als vanzelfsprekend te kunnen en dat zal best tijd kosten.

Envy
Happy Staff
Happy Staff

Berichtdoor Envy » 20 Mar 2012, 19:38

[quote="deezet"]

Overigens grommen Staffords helemaal niet als ze spelen, tenzij ze zijn aangelijnd, is mijn ervaring inmiddels. Ik heb gelezen dat een eigenschap van dit ras juist is, dat ze vaak juist weinig of helemaal geen geluid maken bij spelen en ook niet bij vechten. Dat maakt het belangrijk dat je je hond goed leert kennen en dat gaat niet slechts 1x per week op een hondencursus. Nergens.
[/quote]

Even offtopic,

maar als je hier langs de tuin loopt als mn honden met elkaar aan het spelen zijn zou je denken dat ze elkaar afmaken,

het geluid is niet te missen :zoo

Het gaat dan ook nog eens van kwaad tot erger of juist naar helemaal stil om vervolgens weer los te gaan op elkaar,

en toch blijven ze elkaar lief vinden :engel :knipoog

Met of zonder geluid spelen; de lichaamstaal is voor mij belangrijker dan geluid,

er is veel uit de houding en beweging vd hond af te lezen en dat heeft volgens mij niets met spelen en wel of niet grommen te maken.
Only sheep need a leader

mar
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor mar » 20 Mar 2012, 19:41

[quote="Envy"][quote="deezet"]

[/quote]

Even offtopic,

maar als je hier langs de tuin loopt als mn honden met elkaar aan het spelen zijn zou je denken dat ze elkaar afmaken,

het geluid is niet te missen :zoo

Het gaat dan ook nog eens van kwaad tot erger of juist naar helemaal stil om vervolgens weer los te gaan op elkaar,

en toch blijven ze elkaar lief vinden :engel :knipoog

Met of zonder geluid spelen; de lichaamstaal is voor mij belangrijker dan geluid,

er is veel uit de houding en beweging vd hond af te lezen en dat heeft volgens mij niets met spelen en wel of niet grommen te maken.[/quote]

x2

die van mij maken ontzettend veel herrie als ze spelen. Wij breken het binnen altijd af omdat we de televisie niet eens kunnen verstaan als ze bezig zijn
[img]http://i985.photobucket.com/albums/ae332/mariannedekker/horus.png[/img]

mary-jane
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor mary-jane » 20 Mar 2012, 19:57

[quote="deezet"]Gut, wat leuk, al die oude bekenden onder elkaar.

Ik denk dat er inderdaad best betere hondenscholen zullen zijn, in de opinie van sommigen natuurlijk zeker, gezien het feit dat ieder zijn eigen perceptie heeft.

Wat mij wel opvalt, is dat er een tendens is heel veel te verwachten van een cursus, terwijl ik denk dat de cursus een hulpmiddel is, waarna je vooral zélf veel tijd en energie aan je hond moet besteden om een band te krijgen en tegelijk je hond onder controle.

[color=#FF0000]Overigens grommen Staffords helemaal niet als ze spelen, tenzij ze zijn aangelijnd, is mijn ervaring inmiddels. Ik heb gelezen dat een eigenschap van dit ras juist is, dat ze vaak juist weinig of helemaal geen geluid maken bij spelen en ook niet bij vechten[/color]. Dat maakt het belangrijk dat je je hond goed leert kennen en dat gaat niet slechts 1x per week op een hondencursus. Nergens.

Voorlopig ben ik tevreden met DTS en ik zie toch ook veel honden bezig met diverse oefeningen, anders dan af, zit en volg. Deze zaken zijn echter wel elementair en zijn dus belangrijk voor je hond om als vanzelfsprekend te kunnen en dat zal best tijd kosten.[/quote]

als mijn 3 staffs aan het spellen zijn denken de omstanders dat ze elkaar vermoorden zoveel herrie komt eraf

als mijn honden onderling wel eens aan de knok gaan dan is dit een serieus kabaal. ik heb nog nooit een staf gezien die geen geluid maakt tijdens spel of een gevecht.

en inderdaad buiten je ene uurtje training gaat er buiten cursus ook een heleboel tijd in zitten

echter kwam ik bij DTS met mijn oudste teef geen reet verder en waar ik nu train ben ik in een half jaar 3 niveaus verder.

enig wat ik daar steeds weer deed was herhalen en nog eens herhalen van steeds het zelfde en me benen uit me reet lopen ipv UITDAGENDE oefeningen doen.

deezet

Berichtdoor deezet » 21 Mar 2012, 00:12

Als Nikki speelt met andere honden hoor ik haar niet. Laatst met een Engelse Bull van een maand ouder: geen geluid, behalve gehijg dan. Ook niet van de Bull. Inderdaad heb ik wel andere Staffs horen grommen en grauwen, maar alleen aangelijnd. Op het strand met een andere Staff: geen misbaar.

Blijkbaar heb ik compleet andere ervaringen ten opzichte van andere mensen.

Grappig.

In elk geval werd er nu eens geen commentaar gegeven op de hondenschool van mijn keuze. Dat was zo fel in sommige posts, je zou bijna denken dat er soms iets anders achtersteekt, nietwaar? Als ik onverhoopt niet tevreden ben, zal ik de mensen aanspreken die daarvan de oorzaak zijn en die daar wat aan kunnen veranderen.

Net zoals trouwens eerder door sommige mensen op dit forum gereageerd werd op waar ik mijn hond vandaan heb. Intussen heb ik een gezonde, sterke en door iedereen bewonderde hond omdat ze zo mooi is, in tegenstelling tot wat ik veel om me heen zie, bij honden (Staffs maar ook van diverse rassen) die zwak ziek of misselijk zijn mét stamboom en poeha. Gewoon te ver doorgefokt maar dan onder toezicht, van een raad die niets onderneemt als er iets mis blijkt te zijn. En in het buitenland is wel degelijk controle door de overheid heb ik inmiddels uitgevonden, al zullen misstanden helaas overal blijven bestaan, ook in Nederland.

Als ergens geld mee verdiend kan worden, zullen er altijd mensen zijn die dat op een verkeerde manier doen. Als iets geld kost, zullen er altijd mensen zijn die ergens ontevreden over zijn.

mary-jane
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor mary-jane » 21 Mar 2012, 06:58

[quote="deezet"]Als Nikki speelt met andere honden hoor ik haar niet. Laatst met een Engelse Bull van een maand ouder: geen geluid, behalve gehijg dan. Ook niet van de Bull. Inderdaad heb ik wel andere Staffs horen grommen en grauwen, maar alleen aangelijnd. Op het strand met een andere Staff: geen misbaar.

Blijkbaar heb ik compleet andere ervaringen ten opzichte van andere mensen.

Grappig.

[color=#FF0000]In elk geval werd er nu eens geen commentaar gegeven op de hondenschool van mijn keuze. Dat was zo fel in sommige posts[/color],

[color=#0000FF]zo fel vind ik de reacties niet hoor, is volgens mij gewoon een mening[/color]

[color=#FF0000]je zou bijna denken dat er soms iets anders achtersteekt, nietwaar? Als ik onverhoopt niet tevreden ben[/color],

zal ik de mensen aanspreken die daarvan de oorzaak zijn en die daar wat aan kunnen veranderen.

[color=#0000FF]iets achter steekt nee hoor, als ik niet te spreken ben over de les methode of de manier waarop dingen aangeleerd worden bij de hond

is dat toch mijn menig.

ik heb er ook wel eens wat van gezegt maar ik zag geen verandering. misschien is dat gebeurt nadat ik weg was maar dat weet ik niet

en zal ik nooit weten.

maar gelukkig heeft ieder zijn meningen en jij bent door het dole van die honden school en ik niet en daar kan niemand iets aan veranderen[/color]

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Mick » 21 Mar 2012, 14:30

[quote="deezet"]Gut, wat leuk, al die oude bekenden onder elkaar.

Voorlopig ben ik tevreden met DTS en ik zie toch ook veel honden bezig met diverse oefeningen, anders dan af, zit en volg. Deze zaken zijn echter wel elementair en zijn dus belangrijk voor je hond om als vanzelfsprekend te kunnen en dat zal best tijd kosten.[/quote]

Het is idd leuk om elkaar ook buiten het forum te kennen :D Toevallig ook nog allemaal mensen die elkaar kennen van DTS :knipoog

Die zijn er zeker! Maar of dat de scholen zijn waar jij en ik ons thuis voelen is een ander verhaal! Ik vind het heel terecht dat mensen veel van een cursus verwachten, zeker mensen die niet eerder een hond hebben gehad, hebben erg veel baat bij een goede school die behalve de commandos je ook wat leert over de hondentaal, voeding enz enz. Zo'n cursus dient als ondersteuning cq kennis verrijken en toepassen in werkelijkheid. Zelfs nu we een twee staff in huis hebben en we nu bij de 3e "school" zijn begonnen, leren we nieuwe dingen die ik bij de eerdere 2 niet had gehad. De gedacht was dat we met de cursus de band tussen hond en baas beter zouden krijgen, maar nu blijkt dat er ook nog dingen zijn waar we zelf niet aan hebben gedacht of een veel makkelijker betere methode voor is.

Hoelang heb je je hondje? Want een staff die geen geluid maakt tijdens het spelen, zou ik niet laten spelen met andere honden. Het geluid, je kunt eigenlijk beter zeggen het kabaal! wat ze maken is juist goed. Aan de hand daarvan kun je bepalen of het spelen is of vechten. Ik vind het juist erg belangrijk dat je dat vrij vroeg mee maakt, zodat je later zelf ook het onderscheid kunt maken of je iets kunt laten gaan of moet afkappen. Als jou ervaring is dat ze geen geluid maken, vraag ik me af, nee weet ik dat je ervaring dan nog ruim te kort komt. Nu moet ik wel zeggen dat als ze met een ander ras spelen het vaak vrij stil blijft maar een staf die met een staf speelt en geen geluid maken, zou ik direct afkappen, want het omslagpunt zal je dan niet kunnen horen en je ben dan te laat met corrigeren of afkappen.

Ik wil DTS helemaal niet afkraken, waarom zou ik?? Ik heb geen school en ook geen belang erbij. Maar ik heb daar 2,5 halve maand getraind en was niet bepaald tevreden. Als je zo goed als elke week precies hetzelfde doet, verveelt me dat. De commandos af,zit en volg had ik er bij mijn laatste pup binnen 1-2 weken in, daar heb je geen 3 maanden voor nodig, althans met de juiste aanpak :knipoog

Wellicht zijn ze na ons vertrek (en vele met ons) wel tot inzagen gekomen dat er wel iets moest veranderen, want zoals het toen ging was een aanfluiting. Hopelijk hebben ze wat gedaan met het commentaar en heb jij daar nu profeit van :engel
[color=#0000BF][i]Even a blind squirrel finds a nut once in a while[/i][/color]

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Mick » 21 Mar 2012, 14:41

[quote="deezet"]
Net zoals trouwens eerder door sommige mensen op dit forum gereageerd werd op waar ik mijn hond vandaan heb. Intussen heb ik een gezonde, sterke en door iedereen bewonderde hond omdat ze zo mooi is, in tegenstelling tot wat ik veel om me heen zie, bij honden (Staffs maar ook van diverse rassen) die zwak ziek of misselijk zijn mét stamboom en poeha. Gewoon te ver doorgefokt maar dan onder toezicht, van een raad die niets onderneemt als er iets mis blijkt te zijn. En in het buitenland is wel degelijk controle door de overheid heb ik inmiddels uitgevonden, al zullen misstanden helaas overal blijven bestaan, ook in Nederland.
[/quote]

Eigenlijk hoort deze reactie niet in dit topic, maar ik kan het ff niet laten.

Wees jij maar lekker trots op het instand houden van broodfok :k Dit geeft eigenlijk wel aan in hoeverre jij begaan bent met dieren :t

Er zijn meer dan genoeg honden die gezond zijn met en zonder papiertje, die op verantwoorde wijze zijn gefokt. Maar nee jij houd dus blijkbaar liever de broodfok in stand.

Weet je ik :k op mensen zoals jij! Vooral maar niet verder kijken als je neus lang is en voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, wagelijk!
[color=#0000BF][i]Even a blind squirrel finds a nut once in a while[/i][/color]

Terug naar “Hondenscholen”