Dog Training Center (DTS Schiedam)

Voor ervaringen met hondenscholen.
Forumregels
jampz
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Dog Training Center (DTS Schiedam)

Berichtdoor jampz » 23 Nov 2013, 12:14

[quote="daniellevanuden"][quote="Liek"][quote="StaffordToby"]Ben het helemaal met je eens... Hoewel ik wel vond dat Toby en Noa lekker samen konden spelen, maar het was inderdaad heel eentonig. Ik heb met Toby wel de puppycursus afgemaakt, maar ben daarna gaan trainen bij de hondenschool van de Dierenbescherming.. Ik wist niet wat me overkwam wat je nog meer voor leuke oefeningen kon doen ipv de eeuwige zit, af en hond-hondgewenning door slalom te lopen door de andere honden :) Toby is daar ook veel beter gaan luisteren en gelijk de halve slip er weer afgehaald die me daar al na 5 maanden werd aangeraden.. Echt niet meer nodig omdat onze band veel beter en sterker is geworden omdat we beiden meer genoten van de trainingen... Waar train jij nu met Banzai dan? Ben wel benieuwd...[/quote]
Ja Noa en Tobi konden zeker leuk spelen! Als het veld beschikbaar was dan.. En staffies spelen toch anders onderling dan een staf met een ander ras. Vind het ook wel fijn om op cursus meteen wat over andere rassen te leren en hun lichaamstaal of typische rasdingetjes. Wel knap dat je de cursus nog hebt afgemaakt!

Fijn dat je daarna een plek hebt gevonden waar jullie het allebei leuk vonden en jullie band sterker is geworden! Ik denk ook dat door een positieve benadering de band sterker wordt en de hond beter luistert. En gelukkig bleek dan ook dat die halve slip niet nodig was. En dat al bij een pup van 5 maanden :( Mensen zeggen wel eens, dat je er zelf wel of niet voor kan kiezen, wel of geen slip. Maar als je net nieuw bent met honden en je gaat naar een school/cursus om te leren, dan ga je er toch vanuit dat als ze iets aanraden, dat ook klopt en dat ze weten wat goed is. Maar gelukkig ben je op een andere plek terechtgekomen wat jullie goed heeft gedaan :cool

Ik train met Banzai nu bij hondenschool Fred Riet in dordrecht. Bevalt me nog steeds súper. Heb de puppencursus gedaan, de puppenplus en 14 april start ik met eg.

Ben jij nog blijven trainen todat Tobi zijn kruisbanden bijna scheurden? Of was je al gestopt?[/quote]

Wat toevallig :) wij trainen ook bij Fred Riet en starten 13 april met de cursus Sociale Huishond :)[/quote]

Wij gaan januari beginnen met de eg bij fred riet. Ondertussen is het overgenomen maar hoe was jullie ervaring verder?

We hebben daar de opstart cursus afgerond en moet zeggen dat de laatste les echt leuk was. Ben het er alleen met bepaalde dingen niet eens geweest en netjes gezegt daar en extra uitleg gekregen.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
[img]http://i949.photobucket.com/albums/ad333/Jamila_Draaisma/Mobile%20Uploads/Naamloos-1-2_zps4f1135b2.jpg[/img]

Riekky
Rookie Staff
Rookie Staff

Re: Dog Training Center (DTS Schiedam)

Berichtdoor Riekky » 21 Jan 2014, 20:24

Hoi,

Heb me bij DTS aangemeld om op 5 feb te starten met de welpentraining.

Na het lezen van een aantal berichten vroeg ik me heel even af of ik er wel goed aan deed, maar heb besloten om samen met Lexi er toch heen te gaan.

Mocht ik of mijn hond er niet naar onze zin hebben, dan zullen we opzoek gaan naar een andere school.

Terug naar “Hondenscholen”