Hondenscholen omgeving Rotterdam

Voor ervaringen met hondenscholen.
Forumregels
Yvon-Zuma

Re: Hondenscholen omgeving Rotterdam

Berichtdoor Yvon-Zuma » 20 Sep 2012, 09:24

wij zijn met Zuma naar de staffordschool in Pernis geweest , niet als pup want ze was al 1,5 toen ze bij ons kwam wonen

t is wel fijn daar , maar ook zij maken voorkeuren zo mag je er niet komen met n staffie zonder stamboom of kruising

ik snap t aan de ene kant wel maar toch

daarom gaan wij straks ook in schiedam , woon er toch dus ben er zo :) vriendin van me gaat er nu ook heen met haar pup

maar weet niet of het mee of tegenvalt ,

maar het is toch altijd persoonlijk hoe het bevalt dus als het mij wel bevalt maar jou niet zal jij sneller negatieve reactie geven dan ik .

dus je komt er achter door het zelf mee te maken

Ik ben nog helemaal blanco want heb nog nooit n pup gehad of cursus gedaan :)

mar
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor mar » 20 Sep 2012, 10:22

Ik train bij drie hondenscholen, waarvan twee in Rotterdam. De puppycursus en verdere gehoorzaamheid (SHH met allebei en GGB en GG1 met mijn teef) heb ik gedaan bij de VOP: http://www.usv-vop.nl. Is mij erg goed bevallen. Er trainen vrij veel staffords en er wordt ook niet anders naar je gekeken als je met je staffie komt trainen. Ze geven les op maandag- en woensdagavond. Flyball en behendigheid train ik bij HSV De Oase: http://www.hsvdeoase.nl. Hele leuke vereniging met een heel goede sfeer. Daar zijn de lessen op woensdagavond en zondag. Zitten beiden in Beverwaard, vlak langs de snelweg.

Weet je al wat je verder wilt gaan doen met je hond? Ik wilde echt de sport in, dan is het handig om gerichte gehoorzaamheid te gaan doen ipv een simpele opvoedingscursus. Bij een opvoedingscursus (zoals bij bijvoorbeeld de dierenbescherming gegeven wordt) worden de dingen heel anders aangeleerd dan bij de 'echte' G&G (gedrag en gehoorzaamheid), dat is onhandig als je later mee door wilt. Een staff kan wel een beetje uitdaging gebruiken, want ze pikken dingen snel op en kunnen op een veld van puppies lekker gaan zitten klieren als ze zich vervelen. Als je later echt wilt doortrainen met je hond, zou ik persoonlijk eerder gaan 'trainen' dan gaan 'opvoeden', al van pups af aan, en een hondenschool zoeken die daar een beetje bij past. Als je traint, voedt je vanzelf ook op zeg maar (want ook de opvoedingsoefeningen komen aan bod)

edit: oh trouwens, door ongediplomeerd zou ik me niet per se laten afschrikken. Ik ben zelf gediplomeerd kynologisch instructeur en ik kan je vertellen dat die opleiding echt geen garantie biedt voor een goede instructeur. Ik vond het allemaal maar een beetje kneuterig, haha. Ik denk dat ervaring en kennis van honden en hondengedrag belangrijker is dan een papiertje. De gehoorzaamheidstrainers bij de VOP en De Oase zijn overigens wel gediplomeerd.
[img]http://i985.photobucket.com/albums/ae332/mariannedekker/horus.png[/img]

patriciadiesel
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor patriciadiesel » 20 Sep 2012, 19:49

hoi hoi

Ik train al vanaf vorig jaar mei bij DTS met onze diesel,we hebben saampjes al 3 diploma`s behaald daar :) en sinds kort train ik met onze senna,

ongediplomeerd maakt niet veel uit,meer de ervaring wat staffies betreft dat wij daar trainen,

dus k zou gewoon eens gaan kijken bij hondenscholen,en daaruit je keuze maken,iedereen kan wel iets zeggen maar tis beter als je gewoon gaat kijken :) en het zelf beleeft,je hebt ng eff de tijd dus doen zou k zeggen,

nouuuuuuu successsss :zwaai
[img]http://94.100.118.139/1305700001-1305750000/1305700101-1305700200/1305700199_16_8iuX.jpeg[/img][img]http://94.100.121.251/1299750001-1299800000/1299758201-1299758300/1299758283_16_Lu2y.jpeg[/img]

markay
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor markay » 21 Sep 2012, 20:18

Hoe kom je erbij dat de instructeurs bij DTS ongediplomeerd zijn, dat zijn ze nl wel.

Groetjes Annemiek

markay
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor markay » 21 Sep 2012, 22:04

DTS is een gezellige hondenschool met gediplomeerde instructeurs en tientallen jaren ervaring. Begin dit jaar heeft DTS een enquete onder de leden gehouden en op een paar verbeterpuntjes na zijn de mensen die bij DTS trainen erg tevreden en hebben we hoge cijfers gekregen.

Ook worden honden niet over een kam geschoren, iedere hond en baas wordt begeleid op een manier die voor hun het beste werkt. Ik zou zeggen, kom gewoon een keer sfeer proeven en vorm dan je mening. Ik hoop je binnenkort een x te zien!

Groetjes, Annemiek

markay
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor markay » 22 Sep 2012, 15:02

Jammer dat je er zo over denkt. Ik heb je schijnbaar misgelopen, maar ik weet ook niet wie je bent en hoe jij en je hond eruit zien. Er komen wekelijks nieuwe mensen kijken dus Had me even aangesproken en ik had je het een en ander kunnenvertellen. Ik kan helaas niet ruiken wie er nieuw is en of mensen meer info willen, dan zul je toch iemand aan moeten spreken........

Hemmus

Berichtdoor Hemmus » 27 Sep 2012, 07:28

[quote="Drake"]De jongen en het meisje met de bodywarmers! En we hadden geen hond.

We stonden eerst bij de groep van Jan op afstand te kijken. En toen kwamen we richten jouw groep.

Na afloop was iedereen druk, zoals ik al eerder omschreef, dus dan wil je niet onbeleefd doen. Althans... zo ben ik.

Maar goed, dit is slechts mijn ervaring en wou het effe gedeeld hebben.[/quote]

Jammer dat je je genegeerd voelde.

Als jullie effies wat langer in de kantine waren gebleven en niet weer gelijk naar buiten waren gelopen, dan had je aan mij nog wat vraagjes kunnen stellen. Ik was net onderweg naar jullie.

Ik heb jullie in eerste instantie naar Jan toegebracht en later liep ik op het veld foto's te maken.

En het is voor de instructeurs altijd erg druk tussen de lessen door. Mensen die er trainen hebben ook allerlei vraagjes.

Hoop dat je een hondenschool vind waar je je beter voelt.

Terug naar “Hondenscholen”