Algemeen hondentrainingscentrum Rotterdam (Rotterdam)

Voor ervaringen met hondenscholen.
Forumregels
deedee-lauman
Donateur

Algemeen hondentrainingscentrum Rotterdam (Rotterdam)

Berichtdoor deedee-lauman » 11 Sep 2011, 21:46

Wij hebben met Kiki alle cursussen bij Chantal gelopen. En met beide honden een aantal privé lessen gevolgd of af en toe een losse les mee getraind. Ik heb er met plezier getraind. Het is een kleine honden school met Chantal als eigenaar en trainster en een aantal mensen die helpen bij grote groepen. Chantal is wat ik zoek in een trainster duidelijk, kortdaad en consequent. Tijdens de training wordt er veel aandacht besteed aan de lichaamstaal en houding van honden zowel naar andere honden als naar de baas en daar krijg je duidelijk uitleg bij. Er wordt op een leuke manier getraind en dingen aangeleerd met clicker en koekjes, maar ook gecorrigeerd. De lat ligt hoog voor baas en hond. En ik denk dat je daarom alleen bij Chantal aan het juiste adres bent als je zelf ook meer uit je hond wilt halen als af,zit en blijf.

Een nadeel van Chantal vind ik dat ze een groot fan van brokken is en dat dit ook duidelijk naar voren komt in de training. Er wordt getraind met voer en alleen met koekjes of iets lekkers bij moeilijke onderdelen. Dat is een insteek waar ik me in kan vinden iets lekkers om de moeilijke dingen aan te pakken. Maar brokken heb ik regelmatig discussie met haar over gehad. Ik trainde met gedroogd vlees en gebruikte de brokken als het “lekkers”

Chantal is voor mij iemand die buiten het boekje durft te kijken en net dat stapje verder zet. En daarnaast kan ik haar nu nog bellen als er problemen zijn, mag ik langskomen en kijkt ze er naar. Vaak zonder extra kosten. Ik weet dat haar cursussen duur zijn. Maar die “nazorg” vind ik toch ook wel fijn.

[url]http://www.hondenschoolrotterdam.nl[/url]
[img]http://lh3.ggpht.com/_rbGlblsBid4/TLpAuLLgwjI/AAAAAAAAF3g/lgOQTmjTwtw/onderschriftgaea%26kiki.jpg[/img]

Terug naar “Hondenscholen”