.

Ideeën,suggesties,opmerkingen worden hier besproken.
Forumregels
JPot
Rookie Staff
Rookie Staff

Re: .

Berichtdoor JPot » 05 Aug 2013, 13:45

[quote="Criminalmindz"]Dat is totaal niet waar, ik heb een eigen mening en een eigen kijk op bepaalde dingen.

En ik iemand die niets doet met wat anderen zeggen?

Ga toch weg man, als er iemand is die het afgelopen jaar veel geleerd heeft en veel dingen heeft aangenomen van andere mensen, dan ben ik het wel.

Doe er potverdrie alles aan om nóg meer bij te leren hier en dan krijg je zulke antwoorden.[/quote]

Leren is luisteren, dingen aannemen, controleren en vergelijken. In de communicatie gaat het vaak fout dat men niet luistert en alleen maar zijn eigen verhaal wil doen. Het is niet meer dan normaal en gewoon iets menselijks. Maar in een jaar kan je veel leren alleen leer je het juiste? zijn het de juiste raadgevers/leermeesters? Zijn er nog meer visies en waarop zijn deze gebaseerd? Vergelijk en leer en neem niet alles klakkeloos aan voor waarheid, durf critisch te zijn. Vaak zie je dan dat wat nu het meest logisch leek en goed leek over een tijdje misschien toch net iets anders in elkaar te steken.

Iedereen kan iedere dag nog bij leren, hoeveel kennis men ook heeft een andere visie en gezonde discussie kan tot nieuwe inzichten leiden, maar sta er wel voor open en gedraag je niet als een goeroe die alle wijsheid in pacht heeft omdat je in een jaar tijd wat geleerd hebt. Wat wellicht veel verder gaat dan in hoeverre mijn kennis toereikend is.

Ook hoef je als moderator niet overal op te reageren, doe je ding als moderator, lees mee en als het geen nuttige onderbouwde bijdrage is, reageer dan niet.

ilona&kira
Necstaff
Necstaff

Berichtdoor ilona&kira » 05 Aug 2013, 13:55

Misschien nog maar een keer ten overvloede; leren doe je niet op een forum....
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a199/ilonapeters/3588ec3d-fbbe-4cee-9626-ef8c48c892c2.jpg[/img]

JPot
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor JPot » 05 Aug 2013, 14:00

[quote="ilona&kira"]Misschien nog maar een keer ten overvloede; leren doe je niet op een forum....[/quote]

Vast staand feit inderdaad, zeker als van menigeen de kennis ver te kort schiet en de visies kortzichtig zijn.

robmarley89
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor robmarley89 » 05 Aug 2013, 14:36

[quote="JPot"][quote="ilona&kira"]Misschien nog maar een keer ten overvloede; leren doe je niet op een forum....[/quote]

Vast staand feit inderdaad, zeker als van menigeen de kennis ver te kort schiet en de visies kortzichtig zijn.[/quote]

Ben ik niet mee eens, veel mensen zullen perfect de mogelijkheid hebben om, uit zichzelf, veel te leren en informatie op te doen van een forum (en zijn ook perfect in staat om goede informatie te filteren van de minder goede informatie of verkeerde informatie).

Dat sommige mensen inderdaad beter gebaat zijn bij het echt leren in "real life" (ervaringen opdoen, "ervaren" mensen bezig zien en mee spreken of discusciëren, zelf veel oefenen en doen) ben ik wel mee akkoord. Maar niet iedereen over dezelfde kam scheren :knipoog
[img]http://i1294.photobucket.com/albums/b614/robmarley89/5ce1c802-093c-4751-b64a-74d3d252476c_zpsnxtwhj8c.jpg[/img]

[b][i][size=150][color=#00BF00]Nothings perman[/color][color=#FFFF00]ent in life... All[/color] [color=#FF0000]except for change[/color][/size][/i][/b]

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 05 Aug 2013, 14:38

[quote="havanna"]ik doel ook niet zomaar op jou persoonlijk hoor Crimi. dat jouw moderatorschap wat vroeg op je kerfstok :D gekomen is, heeft op zich weinig te maken met wat ik bedoel met overreglementering.

maar in ditzelfde topic wordt bijna letterlijk om een forumpolitie geschreeuwd, en dat geeft me kippevel. doet me denken aan de Amerikaanse burgers die de NSA-prakijken schaapachtig toejuichen terwijl in essentie hun vrijemeningsuiting en recht op eigen persoonlijkheid compleet weggestript wordt (heb het over de actuele afluister- en big brother- praktijken bij gewone burgers in de VS voor de duidelijkheid) en waarbij "de veiligheid van het volk" en "de strijd tegen het terrorisme" schaamteloos als vrijspraakrede worden gebruikt.

sorry, even op dreef. ben in verlof...

dat bedoel ik met massahysterie; omdat er nu toevallig wat hete hangijzers zoals "nieuwe RAD", "bijtincidenten", "broodfok" enz. actueel zijn op het forum, zien sommige mensen plots hun kans om "meer blauw op het internet" te gaan schreeuwen. vind dat een vies kantje aan de mens, dat willen hersenspoelen en alles willen voorkauwen voor een ander omdat zij zich moreel gezien beter voelen dan een ander en hun wil dus wet moet zijn.

verder een tof forum hoor hier :oops: :D[/quote]

Ik vind dit allemaal lichtelijk doordravend klinken havanna, ik kan me regelmatig vinden in je posts, maar de vergelijkingen die je nu trekt vind ik echt kant noch wal raken. Vind jij het een vies kantje van iemand als deze zijn grenzen aangeeft? Brr, daar ga ik nou van gruwelen eerlijk gezegd. :roll:
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Tamara & Dana
Forumfladder
Forumfladder

Berichtdoor Tamara & Dana » 05 Aug 2013, 14:50

[quote="frankieK"]Persoonlijk vind ik het de betutteling ten top indien er geen posten over keeps en pre keeps op dit forum mogen. Keeps en pre keeps zijn niets meer niets minder dan schema's om je hond in topconditie te zetten. Een trainingsschema wat een goed stafford aan zou moeten kunnen.

Dat dit refereert aan historie??? pfffffffff als er een hondje los loopt dan moeten we historie in ene niet vergeten.

Moet dhr. HF Mills ook niet van het forum geband worden, evenals zijn sport activiteit bannen van staffordtimes, sportingdogs holland etc...?????

Meest frapante aan het starten van dit topic vind ik wel een foto geplaatst in het topic wat vind ik mooi. Foto geplaatst door forumbeheerder met de opmerking van topicstartster dat het een mooie hond is zonder enig overdrijving.

Persoonlijk denk ik dat de foto mogelijk laat zien dat de hond in meer gedaan heeft dan alleen op de bank liggen en rondje om de kerk wat uitlaten betreft. Moeten we dit soort foto's ook weren/bannen?

[quote="Funky"][quote="Stefan"]Dit vind ik ook erg mooi.

Reu:

Ch. Rapparee Renegade

[img]http://www.staffordsonline.com/wp-content/uploads/2013/03/UK-Rapparee-Renegade-Ch.jpg[/img]

Teef:

Rapparee Lady Luck

[img]http://www.staffordsonline.com/wp-content/uploads/2013/03/UK-Rapparee-Lady-Luck.jpg[/img][/quote]

Jaaaaaa, ik ook, wederom geen overdrijvingen![/quote]

Maar goed het is ik zei de gek maar. Laten we van dit forum in iedergeval geen oude vrouwen breiclubje maken. Links naar in historie opgedane kennis zou gewoon moeten kunnen ongeacht hoe die kennis is opgedaan.[/quote]

x2 en voor de liefhebbers ook nog een :cool
[img]http://img.photobucket.com/albums/v146/RoxyStaff/Hummer/DSC_5430-1.jpg[/img]

Who cares if you disagree, you are not me...

Criminalmindz

Berichtdoor Criminalmindz » 05 Aug 2013, 14:55

Leren doe je niet op een forum?

Sorry, maar wat heb jij hier dan te zoeken?

Of wat is jouw doel om hier rond te hangen? Lekker praten over hondjes?

Forum is om je meningen/ervaringen te delen en kennis uit te wisselen en daarvan kun je LEREN!

Chantal_Senna
Moderator
Moderator

Berichtdoor Chantal_Senna » 05 Aug 2013, 15:03

[quote="Criminalmindz"]Leren doe je niet op een forum?

Sorry, maar wat heb jij hier dan te zoeken?

Of wat is jouw doel om hier rond te hangen? Lekker praten over hondjes?

Forum is om je meningen/ervaringen te delen en kennis uit te wisselen en daarvan kun je LEREN![/quote]

Ik ga me toch hierbij aansluiten. Ik denk dat je wel degelijk dingen kunt leren op een forum.

Toen ik hier kwam wist ik toch beduidend veel minder dan wat ik nu allemaal weet.

En nee, ik weet nog steeds niet alles, niemand weet alles.

Maar in de tijd dat ik hier kom heb ik hier veel geleerd.

Ik kom hier dan ook om gezellig over de hondjes te praten. En om te leren.
[img]http://i1226.photobucket.com/albums/ee408/EsmeeRichelleCeline/SennaSky_zpsbe26a9e2.jpg[/img]

DT013

Berichtdoor DT013 » 05 Aug 2013, 15:05

uiteindelijk bepaal je alsnog zelf wat en hoe je doet met je hond, ik vind echt heel veel dingen overdreven..ik pak er een paar uit waarvan ik denk, 'nou die kan weleens gelijk hebben' de rest is allemaal leuk en aardig maar kunnen waarschijnlijk hun eigen hond niet eens onder controle houden..

MvdB
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor MvdB » 05 Aug 2013, 15:06

[quote="ilona&kira"]Misschien nog maar een keer ten overvloede; leren doe je niet op een forum....[/quote]

Misschien niet ALLEEN van een forum, maar ik denk dat hier vaak genoeg tussen alle bullsh*t ook leerzame stukken te vinden zijn hoor :), of in ieder geval tekst die aanzet tot denken, lezen en leren..
[img]http://i46.tinypic.com/2dt39qd.jpg[/img]

[color=#800080]"Properly trained, a man can be a dog's best friend."[/color]

Terug naar “Ideeën,suggesties en opmerkingen”