plastic of houten breakstick?

Benches, halsbanden, hondenmanden en alles wat met verzorging te maken heeft kan je hier kwijt. Vragen over het uiterlijk van je hond? Of van de staff in het algemeen stel ze hier.
Forumregels
marizzzkah
Rookie Staff
Rookie Staff

Re: plastic of houten breakstick?

Berichtdoor marizzzkah » 01 Dec 2013, 22:40

[quote="Shoki"]Je moet de breakstick ook niet tussen de tanden duwen maar zover mogelijk naar achter bij het kaakgewricht tussen het tandvlees.En dan de punt er tussen duwen, en een wrikkende beweging maken en daarbij de breakstick verder naar binnen duwen.

ik heb geen ervaring met breaksticks of bijtende honden. :knipoog[/quote]

Vandaar ook 1 van mijn vragen: is de MAG breakstick niet Té dik.. Ik hoop vanaf hier iemand te vinden die ook ervaring heeft met dit type... ik loop er wel mee rond, maar eigenlijk geen idee of het wel een goede is. Wil natuurlijk wel een goed product op zak hebben als een andere hond ineens in mijn hond hangt :knipoog
[img]http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Mariska_Noordsij/f5af57de-2e91-4ee2-bec7-d8a8bdeb31ac_zps1e262fcd.jpg[/img]

Dericia
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Dericia » 05 Dec 2013, 17:45

Waarom probeer je die stick niet gewoon uit dan? Ligt toch ook een beetje aan je hond welke geschikt is. En of er überhaupt wel één geschikt is.

marizzzkah
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor marizzzkah » 09 Dec 2013, 15:09

[quote="Dericia"]Waarom probeer je die stick niet gewoon uit dan? Ligt toch ook een beetje aan je hond welke geschikt is. En of er überhaupt wel één geschikt is.[/quote]

Staat aan het begin, als hij bijvoorbeeld een bijtrol vast heeft, en ik met dat ding aan kom zetten, schrikt hij ervan en rent meteen weg. Dus op zich doet hij zo ook goed zijn functie :) Vraag me dus alleen af of hij wel goed is als er een noodsituatie is, waarbij bijvoorbeeld een andere hond mijn hond bijt en niet meer los laat of mijn hond een andere hond vastheeft, en ineens niet bang is voor de breakstick.. dat kan ik moeilijk even uitproberen. En wil toch wel weten of ik een goed product in me handen heb. Zou wat zijn als je maaaanden een brandblusser in je huis hebt hangen, en als er vuur is, hij het niet doet :knipoog

Dus vandaar mijn vraag of mensen er al ervaring mee hebben
[img]http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Mariska_Noordsij/f5af57de-2e91-4ee2-bec7-d8a8bdeb31ac_zps1e262fcd.jpg[/img]

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 09 Dec 2013, 15:57

[quote="marizzzkah"]Staat aan het begin, als hij bijvoorbeeld een bijtrol vast heeft, en ik met dat ding aan kom zetten, schrikt hij ervan en rent meteen weg. Dus op zich doet hij zo ook goed zijn functie :) [/quote]
:lac :lac :lac
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

Krueger
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor Krueger » 09 Dec 2013, 19:08

ik heb een houten en een plastieke... op 1 of andere manier vind ik hout soepeler qua gebruik,

maar als het zou moeten kan ik met beide breaken, alleen tja ik bewandel liever de gouwe ouwe route en dats hout :engel
[color=#000000][b][i][size=125]Let's make a deal, you stop telling lies about me... And ill stop telling the truth about you !!![/size][/i][/b][/color]

Staffordlover*
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Staffordlover* » 26 Dec 2013, 20:09

de breakstick gaat achter in de bek zeg maar achter de kauwkiezen, nadat je eerst in positie staat dus boven de hond je benen achter de ribbenkast vastgeklemd, dan pak je de halsband van de meest agressieve hond vast dit doet ook de persoon van de andere hond om zo zo weinig mogelijk schade te laten maken. Voorzichtigheid geboden als de andere hond geen stafford of pitje is want deze kunnen wel gauw andere mensen gaan bijten. Dan gebruik je de breakstick door deze in de bek te doen en zover mogelijk achterin, je legt de breakstick plat achter in de bek. Daarna ga je hem (breakstick) rechtop zetten en zodra de hond de tong gebruikt en dus ook loslaat dan gaat de andere persoon snel met zijn hond naar achteren. Breakstick nog nooit gebruikt maar weet wel hoe het moet, denk dat een houten breakstick meer grip heeft in de natte honden bek maar heb geen idee eigenlijk haha

Noël&Kwibus

Berichtdoor Noël&Kwibus » 26 Dec 2013, 20:55

De breakstick plaats je in de opening achter de hoektanden niet helemaal achter in de bek.

Wij hebben een (aantal) houten, nog niet echt gebruikerservaring gelukkig.
[img]http://rino2006.dyndns-at-home.com/Webroot/Staffordforum/onderschriftNH.jpg[/img] [img]http://pdgf.pitapata.com/t7WZp1.png[/img]

wrc
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor wrc » 29 Dec 2013, 22:16

hout
I've got the scars to prove it

Only the strong survive.....

Shiva2010
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Shiva2010 » 13 Jan 2014, 20:40

Waar kun je in België een breakstick kopen?

Terug naar “Uiterlijk en verzorging”