Poep eten

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
sveta
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Poep eten

Berichtdoor sveta » 04 Jan 2014, 12:35

Ik vraag dit omdat poep eten (coprofagie) meerdere oorzaken kan hebben of een combinatie van.

Oorzaken kunnen zijn verkeerd voer, straffen voor plassen/poepen, een teken van stress, gevolg

van verveling en zo zo is het vaak geconditioneerd gedrag (aangeleerd gedrag).

Dat je haar corrigeert is goed, alleen zal het op langer termijn geen verbetering opleveren omdat

poep eten voor haar zelf belonend werkt.

Ik zou gaan aanleren als ze poep ziet betekent dat ze iets lekker krijg en daar een geluidje aan

verbinden zodat je haar ook op afstand kan controleren.

Leer haar een geluidje aan fluiten, klap in je hand (net wat jij praktisch vind), geluidje betekent

lekkers, dit herhaal je net zo lang tot ze reageert op het geluidje. In het begin aan de normale lijn

lopen en plekken opzoeken waar poep is. In het begin zal ze gewoon poep willen eten dan zeg je

Nee als ze het wil doen, dan geluidje, is ze braaf als ze het laat en krijgt lekkers van jou. Als dit

steeds beter gaat kan je het uitbouwen naar een lange lijn en weer zelfde verhaal. Voorkomen dat

ze zich zelf kan belonen met negatief gedrag en aanleren dat er ze bij jou iets lekkers krijgt. Als

het gedrag haar niet meer oplevert zal het van zelf uitdoven.
[img]http://i1320.photobucket.com/albums/u521/3sveta0/b9e63da3-d02c-459d-bb3a-cea4f9dfd08b_zps2fcfdda5.jpg[/img]

[b][color=#BF00BF] "R.I.P Luna & Easy" Voor altijd in mijn hart, bedankt voor alles. [/color][/b]

Lies
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lies » 09 Jan 2014, 11:23

Wij geven Cavom en KVV aan onze honden. Hier gelukkig nooit poepetende honden gehad.

Je geeft aan dat je 4 maanden oude pup nog steeds in huis poept als je erbij bent. Ik zou er toch naar streven om of 1) je pup vaker uit te laten of 2) je pup echt niet aan je aandacht te laten ontsnappen. Het is echt even investeren, maar dan heb je wel een pup die zindelijk is én in huis in elk geval geen poep kan eten :knipoog .

Voor buiten geldt ook voorkomen is beter dan genezen, dus dan maar een paar weken aan de riem houden op plekken waarvan je vermoedt dat er poep ligt.

Daarnaast kan je de methode die Sveta beschrijft gebruiken om het poepeten buiten te voorkomen.
[img]http://i209.photobucket.com/albums/bb152/Annelies_foto/banner1_zpsu1yc7ckm.jpg[/img]

mel
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor mel » 16 Jan 2014, 21:00

Ik las laast ergens dat als honden hun eigen poep eten er 2 dingen aan de hand kunnen zijn:

-ze vervelen zich of

-ze hebben tekort aan bepaalde voedings stoffen!

Misschien moet je naar de voeding kijken.ik geloof dat honden geen granen moeten eten. Ik zou idd kvv proberen en zorgen voor genoeg afwisseling.

paddy
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor paddy » 17 Jan 2014, 13:10

vaak een tekort aan vitamine B ,

kan je gewoon kopen Vitamine B complex of een bannaan geven..

maar zou zelf gelijk vitamine B geven

is het met een paar dagen wer over
[img]http://i1108.photobucket.com/albums/h401/Jamescallanan/1326316600NDSCF0273.jpg[/img]

Its a dogs life but someone has to do it

rubbie79
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor rubbie79 » 18 Jan 2014, 00:51

Helaas na al een aantal weken andere voeding geven blijven de honden poep eten. Ik kan niet rustig met ze lopen buiten..... lijkt wel of ze op jacht zijn, de hele tijd maar zoeken en snuffelen. Gewoon heel irritant. Ik wordt er schijtziek van dat ze maar poep blijven eten[FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND TIGHTLY-CLOSED EYES] misschien toch maar andere voer proberen dan???!!! Ik wil gewoon dat het echt gaat stoppen. Vitamine b werkt goed??? Hoe en wat moet ik dan doen??

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 18 Jan 2014, 10:14

[quote="rubbie79"]Helaas na al een aantal weken andere voeding geven blijven de honden poep eten. Ik kan niet rustig met ze lopen buiten..... lijkt wel of ze op jacht zijn, de hele tijd maar zoeken en snuffelen. Gewoon heel irritant. Ik wordt er schijtziek van dat ze maar poep blijven eten[FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND TIGHTLY-CLOSED EYES] misschien toch maar andere voer proberen dan???!!! Ik wil gewoon dat het echt gaat stoppen. Vitamine b werkt goed??? Hoe en wat moet ik dan doen??

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk[/quote]

Wat geef je nu voor voer dan?

kan me voorstellen dat dit heel vervelend is, als ze dit al een tijd doen raken ze er gefixeerd op, ervaren ze iedere hap poep op een gegeven moment als een beloning en nemen ze de correctie voor lief. Zoveel mogelijk proberen te voorkomen is dan hetgeen je eigenlijk moet doen, maar dan moet je continue ogen van achteren hebben, best irri idd.

Ik heb geen ervaring met vit b hiermee. Ik weet ook niet of poep eten in relatie staat met een tekort aan vitamine b, ik heb het nog niet eerder gehoord. Wel ken ik wat ervaringen van mensen die veendrenkstof zijn gaan bijgeven. Dat hielp in een aantal gevallen wel.
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

rubbie79
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor rubbie79 » 18 Jan 2014, 11:16

Ik geef nu carocroc brokken. En een paar x per week vlees, smuldier. Ik hou het nu al een paar weken heel goed in de gaten als ik buiten loop, aan de lijn constant kijken en als ze naar poep willen terug roepen en belonen omdat ze dan terug komen. Maar ik wil ook los kunnen lopen met de honden. Als ik dat doe moet ik overal ogen hebben inderdaad en echt constant in de gaten houden. Dat loopt niet erg relaxed. Ik wil er nu echt vanaf komen...... Want ze lopen alleen maar te snuffelen, en anders dan dat ze snuffelen als ze plas of poep willen doen.

Verstuurd vanaf mijn GT-P5110 met Tapatalk

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 18 Jan 2014, 11:19

Hier ook een poepeter, en geen oplossing helaas

rubbie79
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor rubbie79 » 18 Jan 2014, 11:47

Er moet toch iets tegen te doen zijn

Verstuurd vanaf mijn GT-P5110 met Tapatalk

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 18 Jan 2014, 11:54

[quote="paddy"]vaak een tekort aan vitamine B ,

kan je gewoon kopen Vitamine B complex of een bannaan geven..

maar zou zelf gelijk vitamine B geven

is het met een paar dagen wer over[/quote]

Ik heb hier nog niet eerder over gehoord paddy, zou je hier wat meer over kunnen vertellen?
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Terug naar “Opvoeding en gedrag”