niet stil te houden!!!!!

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
Boogy
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

niet stil te houden!!!!!

Berichtdoor Boogy » 11 Dec 2008, 15:54

Help!!!!!

Hoe moet ik in godsnaam de honden zover krijgen dat ze stil blijven wanneer ik weg ga.

We hebben de normale procedure gevolgd, maar ze blijven ( het is er 1tje die steeds begint) zo'n 10 minuten stil. Dan na ongeveer 20 minuten begint 't weer ( janken) dan stil en vanaf zo'n 40 minuten breekt de hel los totdat ik thuiskom.

Het begint met zachtjes janken, volume wordt dan opgevoerd en eindigt met luid janken, howlen en blaffen.

Dit voornamelijk door 1 van de 3 honden.

Het is echt niet om aan te horen en de buren zijn ook al niet zo vriendelijk langs geweest, wat gezien het geluid goed te begrijpen is.

Ik kan niet weg en mijn sociale leven lijdt eronder.
[img]http://i634.photobucket.com/albums/uu65/BoogyWoogie/voor%20forums/nieuwehandtekeningforum07-02-10.jpg[/img]

[color=#BF0000][b][i]~ STAFFORD, there are many, but I ( obviously) am the BEST ~ [/i][/b][/color]

Mascha
Forumbabe 2007
Forumbabe 2007

Re: niet stil te houden!!!!!

Berichtdoor Mascha » 11 Dec 2008, 15:55

[quote="Boogy"]Help!!!!!

Hoe moet ik in godsnaam de honden zover krijgen dat ze stil blijven wanneer ik weg ga.

We hebben de normale procedure gevolgd, maar ze blijven ( het is er 1tje die steeds begint) zo'n 10 minuten stil. Dan na ongeveer 20 minuten begint 't weer ( janken) dan stil en vanaf zo'n 40 minuten breekt de hel los totdat ik thuiskom.

Het begint met zachtjes janken, volume wordt dan opgevoerd en eindigt met luid janken, howlen en blaffen.

Dit voornamelijk door 1 van de 3 honden.

Het is echt niet om aan te horen en de buren zijn ook al niet zo vriendelijk langs geweest, wat gezien het geluid goed te begrijpen is.

Ik kan niet weg en mijn sociale leven lijdt eronder.[/quote]

wat is de normale procedure?

het lijkt er namelijk op dat je te snel gegaan bent en ze daarom na een tijdje toch beginnen te roepen...
[img]http://i.imgur.com/W9eWwci.jpg[/img]

Boogy
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Boogy » 11 Dec 2008, 16:06

Te snel ben ik niet gegaan hoor, bij de eerste 2 ging het prima na het opbouwen van tijd.

Maar nr 3 die later hier kwam heeft van begin af aan hier moeilijk over gedaan.

Zelfs 's nachts was eerst een probleem en dat gaat nu goed.

En wat noem je te snel? we zijn er nu ruim 8 maanden mee bezig! Lijkt mij toch niet snel te noemen.
[img]http://i634.photobucket.com/albums/uu65/BoogyWoogie/voor%20forums/nieuwehandtekeningforum07-02-10.jpg[/img]

[color=#BF0000][b][i]~ STAFFORD, there are many, but I ( obviously) am the BEST ~ [/i][/b][/color]

Valerie

Berichtdoor Valerie » 11 Dec 2008, 19:53

Kun je "de procedure" uitleggen voor een beter beeld van de situatie? Hier zijn iig meerdere topics over geweest, maar ik zou je hond filmen of webcam oid om te kijken of er niet iets gebeurt als je van huis bent bv jochies die steentjes naar het raam gooien oid.

Mascha
Forumbabe 2007
Forumbabe 2007

Berichtdoor Mascha » 12 Dec 2008, 09:25

[quote="Boogy"]Te snel ben ik niet gegaan hoor, bij de eerste 2 ging het prima na het opbouwen van tijd.

Maar nr 3 die later hier kwam heeft van begin af aan hier moeilijk over gedaan.

Zelfs 's nachts was eerst een probleem en dat gaat nu goed.

En wat noem je te snel? we zijn er nu ruim 8 maanden mee bezig! Lijkt mij toch niet snel te noemen.[/quote]

de lengte van het bezig zijn heeft niks te maken met te snel gaan in de methode. daar was ik misschien niet helemaal duidelijk in.

hoe heb je het precies aangepakt?
[img]http://i.imgur.com/W9eWwci.jpg[/img]

Boogy
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Boogy » 12 Dec 2008, 12:27

Mijn aanpak was / is:

Het opbouwen van de tijd dat hij in de bench zit en ik weg ben uit de kamer en elders in huis of weg uit huis.

Begonnen met 5 minuten en dit steeds verder uitbreiden.

Na afloop belonen als ik weer terug kom en hij stil is geweest.

Bij de andere 2 honden ging dit prima en zij kunnen goed alleen zijn.

Ik ben er nu wel achter gekomen, dat wanneer mij zoon 's morgens weggaat en ik nog boven ben met mijn hond en niets laat horen hij zeker zo'n 3 uur stil is.

Kom ik beneden om die van mij uit te laten of om eventueel boodschappen te doen (na die van mij in de bench te hebben gedaan) dan is het weer feest na 5 tot 10 minuten.

Ook als ik al beneden was en dan weg moet en die van mij in de bench gaat met de andere.

Zij moeten in de bench want anders maken ze elkaar af of maken spullen kapot in huis. Het teefje blijft los in de kamer en gaat lekker slapen.

Ik hop dat dit duidelijk genoeg is zo :roll:

Valerie

Berichtdoor Valerie » 12 Dec 2008, 12:31

[url=http://www.staffordforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=54000&hilit=bench]voorbeeldje van een ander topic over dit onderwerp[/url]

Boogy
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Boogy » 12 Dec 2008, 13:29

Dit topic heb ik ook gevolgd, maar nog bedankt voor de link.

Ik heb zo'n idee dat 't komt dor de andere reu en door mij die weggaat.

Hij zit anders graag in de bench, duikt er zelf in om te slapen overdag wanneer ik thuis ben.

Ook met het afdekken van de bench zijn we bezig ( geweest) als mijn zoon weggaat en 't andere reutje er niet is gaat 't prima, maar is de andere reu er en de bench afgedekt dan ligt het in no time in de bench en is het feest.

staffs for ever

Berichtdoor staffs for ever » 12 Dec 2008, 16:09

is het geen optie om de andere reu in een andere kamer te zetten?

geef hem een kong of in ieder geval iets lekkers waar hij zeker de tijd mee vol heeft tot jij terug thuis bent.

Ireen

Berichtdoor Ireen » 12 Dec 2008, 17:28

wat vervelend :(

ik zou ook veel afleiding proberen te geven, de kong inderdaad en een lekkere kluif als je weg gaat

Terug naar “Opvoeding en gedrag”