Zoals de titel het zegt heb ik gisteren een bijtincident gehad met men stafford reu (niet gecastreerd) van 11 maand.
Wat er gebeurde: We zaten met 4 aan tafel, samen met al de loslopende honden + een chiauau van mijn tante die men stafford heel gewoon is door veel bezoek. (normaal gezien toch)
nu dus de chiauau werd per ongeluk "geknapt" of gewaarschuwd door onze Ierse wolfshond, dit was totaal niet agressief maar kwam vrij hard aan aangezien de 2 grootte verschillen en spooky (de chiauau) verschoot zodanig hard en begon te piepen en rond te lopen als een kip zonder kop (maar echt janken als een speenvarken dat geslacht word..) met als gevolg men staff werd zo wild als maar kan en gaat meteen achter spooky...
ik raap spooky meteen op maar het janken stopt niet, men hand had ik onder spooky en romer springt heel de tijd voor hem te pakken... met als gevolg een lelijke knijpwonde op men hand.. Mijn eerste reactie was men staff op afstand te houden met men been en voet (ik duwde hem terug, stampte lichtjes) en werd ook lichtjes gebeten in men bil.
Ik reageerde absoluut niet agressief, de stampen ook niet het was bedoeld om afstand te houden want mijn staff kan wel springen... ik duwde hem dus, in de lucht en reageerde snel dus ik kan begrijpen dat dit voor men hond agressief over komt. nader inzien denk ik dat ik hem met stem had moeten corrigeren. Ik ben wel vrij zeker dat dit ook wel had geholpen, als hij een wild dier int bos achter na ga of een auto achtervolgt, een jachtinstinct dat boven kwam ofzo, borst vooruit, oren omhoog, staart stokstijf omhoog en een doodserieuze blik, kan ik normaal met enkel zen naam boos te roepen hem terug onderdanig krijgen, maar ik deed dus niet, het ging allemaal heel snel en men vader had hem uiteindelijk bij zen gareel opgepakt ( het is een klein staffje, 15 kilo) en ging meteen in zen bench. 15 min later liet ik hem eruit, zen oren en staart omlaag met het meest zielige blik ooit... dus ik weet niet echt wat denken. Moet ik strenger zijn? Castreren? en is dit normaal? ik kan begrijpen dat die een klik kan hebben gekregen en wild werd, maar ik ben zijn baas en heb dit nog nooit meegemaakt en heb het gevoel dat de band tussen men hond slechter is geworden.
Iedere zen menig zal geapprecieerd worden, groetjes kevin.