Advies gevraagd stafford reu bij mijn stafford teef

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
Mvbemmel
Rookie Staff
Rookie Staff

Advies gevraagd stafford reu bij mijn stafford teef

Berichtdoor Mvbemmel » 19 Sep 2013, 18:02

Hallo,

Ik ben benieuwd wat jullie van het volgende vinden..

Ik heb een amerikaanse stafford teef van 1 jaar en 2 maanden. Ze doet het supergoed maar omdat ik alleen woon is zij erg op mij gericht. Loslopen en spelen met andere honden gaat goed. Ze is erg onderdanig, gaat op haar rug en wordt dan soms nog gebeten, vaak door kleine hondjes. Hier wilt ze dan ook niet meer graag mee spelen. Grote honden gaat prima.

Nu ben ik helemaal aangestoken met het stafford virus en wil graag een reu erbij. Heb lang getwijfeld over een pup, maar wil toch voor een herplaatser gaan. Aangezien die er genoeg zijn! Ik ben gewoon thuis dus heb genoeg aandacht om de nieuwe hond thuis te laten voelen en de honden aan elkaar te laten wennen.

Nu heb ik contact met een man die zijn amerikaanse stafford reu weg doet, hond is 1 jaar en 4 maanden. Ik ga morgen eerst kennis maken met de hond zelf en wil maandag met mijn hond nog een keer langsgaan. Ik ga er natuurlijk vanuit dat alles goed verloopt als ik daadwerkelijk de keuze ne de reu er bij te nemen, maar heb afgesproken dat als het niet gaat de eigenaar zelf een nieuw baasje zoekt omdat hij graag wilt weten waar zijn staff terecht komt!

Zijn er dingen waar ik rekening mee kan houden van te voren?

Mvbemmel
Rookie Staff
Rookie Staff

Re: Advies gevraagd stafford reu bij mijn stafford teef

Berichtdoor Mvbemmel » 19 Sep 2013, 18:14

Daar wil ik nog aan toen voegen dat mijn hond al sinds maart niet meer in haar bench zit als ik weg ben, dit gaat goed. Deze hond slaapt in zijn bench en zit overdag 8 uur in zijn bench!

ebbie
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor ebbie » 19 Sep 2013, 19:11

[quote="Mvbemmel"]Daar wil ik nog aan toen voegen dat mijn hond al sinds maart niet meer in haar bench zit als ik weg ben, dit gaat goed. Deze hond slaapt in zijn bench en zit overdag 8 uur in zijn bench![/quote]

Zit overdag 8?!? uur in de bench? die gast moet geen hond nemen, en al zeker niet zo'n energiek ras als een staff...een cavia lijkt mij beter als je het zolang in een hok stopt....

Maar goed, wie ben ik?....

Ik heb geen ervaring met toevoegen van andere hond hier in huis, ik hou het bij één exemplaar :knipoog
Carpe diém......

mary-jane
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor mary-jane » 19 Sep 2013, 20:33

[quote="ebbie"][quote="Mvbemmel"]Daar wil ik nog aan toen voegen dat mijn hond al sinds maart niet meer in haar bench zit als ik weg ben, dit gaat goed. Deze hond slaapt in zijn bench en zit overdag 8 uur in zijn bench![/quote]

[color=#BF0000]Zit overdag 8?!? uur in de bench? die gast moet geen hond nemen, en al zeker niet zo'n energiek ras als een staff...[/color]een cavia lijkt mij beter als je het zolang in een hok stopt....

Maar goed, wie ben ik?....

Ik heb geen ervaring met toevoegen van andere hond hier in huis, ik hou het bij één exemplaar :knipoog[/quote]

Ik denk dat 3/4 van de honden bezitters dan hun hond maar moet herplaatsen
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y31/16v/received_m_mid137647757374251372bc997d0a86a69_0_zps018615a3.jpeg[/img]

[color=#0080FF][b][u]http://www.neytiri-amstaffs.com[/u][/b][/color]

Xavi
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor Xavi » 19 Sep 2013, 21:01

[quote="ebbie"][quote="Mvbemmel"]Daar wil ik nog aan toen voegen dat mijn hond al sinds maart niet meer in haar bench zit als ik weg ben, dit gaat goed. Deze hond slaapt in zijn bench en zit overdag 8 uur in zijn bench![/quote]

Zit overdag 8?!? uur in de bench? die gast moet geen hond nemen, en al zeker niet zo'n energiek ras als een staff...een cavia lijkt mij beter als je het zolang in een hok stopt....

Maar goed, wie ben ik?....[/quote]

Als je buiten die 8u genoeg met je hond doet zie ik het probleem niet.
Well behaved women rarely make history.

Mvbemmel
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Mvbemmel » 20 Sep 2013, 00:03

Ik vind dat je een stafford ook niet 8 uur in een bench kan stoppen hoor! Als pup misschien als ze nog veel slaap nodig hebben maar geen volwassen hond! Maar wat mijn vraag eigenlijk was, omdat mijn hond gewend is om vrij door het huis te lopen, moet ik die reu dan in de bench laten omdat hij dat gewend is? (Geen 8 uur ofcourse, maar mbt het advies van scheiden van de honden).. Of gewoon langzaam proberen te wennen aan het vrij door huis lopen en samen zijn met andere hond..

Mila
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Mila » 20 Sep 2013, 04:50

Wat goed dat je voor een herplaatser wilt gaan :cool

Ik zou ze nooit samen los laten als je niet thuis bent. Je teefje los en de reu in de bench, dat is hij nl ook gewend. Is helemaal niet erg. Hier loopt er ook altijd eentje los en de rest zit in de bench als er niemand thuis is.

De eerste ontmoeting tussen jouw hond en de reu kan je het beste op neutraal terrein doen. Lekker een stukje aangelijnd met ze wandelen. Als dat goed gaat kan je hem misschien introduceren in je huis. Let wel op, het beste is dat je huis dan vrij is van botjes en speeltjes. Dan kunnen ze daar al geen ruzie over maken.

Komt vast goed allemaal!
[img]http://i1232.photobucket.com/albums/ff372/jablootje/d4284c84-c191-46e3-97ca-397dd468c9ca_zps31f38958.jpg[/img]

ilona&kira
Necstaff
Necstaff

Berichtdoor ilona&kira » 20 Sep 2013, 07:12

Onze honden zaten voorheen ook 8 uur per dag in een bench...sommige mensen moeten gewoon ook werken om hun rekeningen te kunnen betalen :roll:
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a199/ilonapeters/3588ec3d-fbbe-4cee-9626-ef8c48c892c2.jpg[/img]

rinaldo
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor rinaldo » 20 Sep 2013, 09:38

[quote="Mila"]Wat goed dat je voor een herplaatser wilt gaan :cool

Ik zou ze nooit samen los laten als je niet thuis bent. Je teefje los en de reu in de bench, dat is hij nl ook gewend. Is helemaal niet erg. Hier loopt er ook altijd eentje los en de rest zit in de bench als er niemand thuis is.

De eerste ontmoeting tussen jouw hond en de reu kan je het beste op neutraal terrein doen. Lekker een stukje aangelijnd met ze wandelen. Als dat goed gaat kan je hem misschien introduceren in je huis. Let wel op, het beste is dat je huis dan vrij is van botjes en speeltjes. Dan kunnen ze daar al geen ruzie over maken.

Komt vast goed allemaal![/quote]

Mee eens

Als je een tweede erbij neemt denk daar wel goed over na. Je zult dingen moeten laten. Èèn hond kun je makkelijker ergen mee naar toe nemen, met twee wordt het al moeilijker. Het is wat meer inspannen met uitlaten, en de tweede heeft meestal een ander karakter als de eerste.

Maar als je er toch èèn bij neemt dan klopt het verhaal hierboven van @Mila wel aardig.

Wat wij wel gedaan hebben bij de kennismaking bij je thuis is eerst samen een wandeling maken en dan weer thuis aangekomen samen tegelijk naar binnen.

Je moet de houding van de honden gewoon goed in de gaten houden en veel geluk hebben dat het klikt.

Wat @Mila zegt, speeltjes en eten (botten) weg.
[img]http://www3.picturepush.com/photo/a/13518131/640/13518131.jpg[/img]

kelda1974

Berichtdoor kelda1974 » 20 Sep 2013, 11:25

[quote="Xavi"][quote="ebbie"][quote="Mvbemmel"]Daar wil ik nog aan toen voegen dat mijn hond al sinds maart niet meer in haar bench zit als ik weg ben, dit gaat goed. Deze hond slaapt in zijn bench en zit overdag 8 uur in zijn bench![/quote]

Maar goed, wie ben ik?....[/quote]

Als je buiten die 8u genoeg met je hond doet zie ik het probleem niet.[/quote]

ach kom op zeg ga zelf eens dagelijks 8 uur een een hokje zitten

Terug naar “Opvoeding en gedrag”