wat vinden jullie van dit schema??

Voor algemene onderwerpen over honden. Berichten die niet over honden gaan kunnen in het Old Cross Cafe geplaatst worden.
MichaelJune
Gezellige Staff
Gezellige Staff
Contacteer:

wat vinden jullie van dit schema??

Bericht door MichaelJune » 06 sep 2017, 19:06

june is nu 1 jaar en bijna 3 maanden en ga beginnen met training, ze is al gewend aan langere stukken lopen ( uur tot anderhalf uur per keer buiten de plasrondjes) ze hangt zonder problemen 30 min aan een touw, en fietst sinds deze week 15 min per keer, daarvoor 15 min opwarmen dmv wandeling en ook 15 min cool down. Dit wil ik langzaam gaan opbouwen en uitbreiden. heb me verdiept in verschillende Keeps van bekende namen uit Amerika, zijn keeps van 12 weken ongeveer, dit wil ik niet doen in 12 weken maar opbouwend en als ik een mooi schema heb over een half jaar daar aan vasthouden. ik wil ze vooral trainen in uithoudingsvermogen met een knipoog naar explosieve kracht met sprinten. nu heb ik een schema opgesteld kwa training voor september en ga elke maand iets erbij doen ergens, wat vinden jullie van het volgende schema??

maandagochtend:

45 min lopen, 30 minuten rust ,dan 3 plakken vlees + 1 ei half gekookt

middag: 30min lopen en 15 min fietsen

avond: 15 min lopen ,half uur rust ,dan 3 plakken vlees
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Dinsdagochtend

45 min lopen, 30 min rust , 3 plakken vlees

middag: 30 min lopen 15 min fietsen ,

avond: 15 min lopen, half uur rust 3 plakken vlees
woensdag

45 min lopen, 30 min rust 3 plakken vlees

middag:30 min lopen aansluitend 20 min rustig fietsen

avond: 20 min lopen, half uur rust 3 plakken vlees

donderdag

zie woensdag

vrijdag
rustdag 3x 15 min rustig snuffelen
zaterdag en zondag

45 min lopen smorgens
1 x 30 min touwtrekken,15 minimaal met bal e.d

dit is een voorlopig schema ik pas regelmatig wat aan. ik houdt 15 minuten opwarmen voor het fietsen en 15 min uitlopen met een lekkere massage achteraf, daarna gaat ze even een half uur de bench in. met het voedingschema ben ik nog bezig dat komt nog, voorlopig kvv met rauw eitje af en toe en niks extras meer. hooguit half blikje tonijn af en toe.

graag tips of een mening, is dit schema niet te hard voor de hond? ben deze week begonnen volgens het schema en met wat ze uitstraalt lijkt ze het erg goed te handelen .

alvast bedankt. gr Michael

MichaelJune
Gezellige Staff
Gezellige Staff
Contacteer:

Re: wat vinden jullie van dit schema??

Bericht door MichaelJune » 06 sep 2017, 19:12

nogmaals, dit is een voorlopig schema wat ik aanhoudt, ben nog aan het uitvogelen hoe ik het mooi voor June op kan bouwen, maar globaal is dit het wel

ze staat er nu zo bij, niks te dik volgens mij, ze wordt volgende week volledig gechecked bij de DA en ontwormt voor ze echt mag werken
Afbeelding
Afbeelding

MichaelJune
Gezellige Staff
Gezellige Staff
Contacteer:

Bericht door MichaelJune » 06 sep 2017, 19:21

oja elke week komt er 5 min fietsen bij , staat niet bij het schema. ik houdt me ook echt aan de tijden, niks meer niks minder

Will22
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door Will22 » 07 sep 2017, 05:42

Ik weet verder niets van schema's, maar het ziet er in mijn ogen wel goed uit. Maar ik reageer vooral om te zeggen dat je een geweldige hond hebt!!

MichaelJune
Gezellige Staff
Gezellige Staff
Contacteer:

Bericht door MichaelJune » 07 sep 2017, 18:12

hey, dankje! het is heerlijke meid kwa karakter, die ook graag wil werken en altijd klaarstaat voor je. we steken er dan ook veel tijd aandacht en moeite in!

nog 1 van flappie haha
Afbeelding

MichaelJune
Gezellige Staff
Gezellige Staff
Contacteer:

Bericht door MichaelJune » 13 sep 2017, 00:13

niemand?

liek
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Contacteer:

Bericht door liek » 20 sep 2017, 21:47

Het schema ziet er uit wat een normale hond minstens zou moeten krijgen aan beweging? Ik zie eigenlijk niks speciaals?
Je schreef dat ze nu al gewend is om een uur tot anderhalf per keer te lopen buiten de plasrondjes.. maar in het schema loopt ze dan minder lang?

Mag ik vragen wat je doel is? Waarvoor wil je haar precies trainen? Als het puur conditie/uithoudingsvermogen is zou ik zeggen pak een fietsschema erbij en ga dat rustig opbouwen. Daar buiten gewoon normale wandelingen. Met een bal spelen is niet altijd bevorderlijk voor de gewrichten, al die schielijke bewegingen. Een half uur aan een touw trekken? Waar is dat goed voor?

liek
Contacteer:

Bericht door liek » 20 sep 2017, 21:50

Ze ziet er trouwens verder goed uit hoor! Lekker koppie, die komt vast niks tekort ;)

Spelen met een touw zal ze misschien wel leuk vinden, een half uur lijkt me wat overdreven. Zoek vooral dingen die ze leuk vindt om te doen, die leuk zijn om samen te doen zodat jullie band alleen maar sterker wordt! Een afgetraind uiterlijk heeft meestal geen functie, dus waarom zou je een keep volgen?

liek
Contacteer:

Bericht door liek » 20 sep 2017, 21:54

Ik denk ook niet dat dit schema te hard is voor je hond maar als je het idee hebt dat ze nog erg moe is van het fietsen van de dag ervoor, ga je gewoon die dag niet fietsen. Volg je gevoel.

MichaelJune
Gezellige Staff
Gezellige Staff
Contacteer:

Bericht door MichaelJune » 21 sep 2017, 05:05

hoi liek, dankje voor je reactie. June heeft nog nooit gefietst vandaar dat ik met de rest een stapje terug neem om de extra belasting met het fietsen op te vangen, daarin ben ik terughoudend omdat ik liever te langzaam ben als te snel en ik haar graag gezond opbouw en niet wil verzieken, ze is nog maar net een jaar en 4 maanden onderhand. Dit is ook het schema puur voor september en puur het trainingsschema. ondertussen gaat ze mee naar familie, stad of zelfs mijn werk dus die doet buiten dit nog meer als der lief is .dat fietsschema vind ik een goede die ga ik zeker opbouwen de komende tijd!

ze heeft na een paar uur na het fietsen weer zin om iets te doen hoor enthousiast zat, maar elke staff is zo enthousiast te krijgen, ook als het niet gezond meer is voor ze. daarom dat ik het erg rustig opbouw en haar lichaam de kans geeft zichzelf te genezen .maar ik merk ook dat na 20 min goed draven ze het wel redelijk gehad heeft en het tempo eruit gooit, dus blijkbaar lang genoeg?? We lopen nog 15 min uit( ongeveer) en daarna masseer ik der lekker, daar geniet ze duidelijk van. Rare is dat ze wel 45 min vol kan sprinten achter een bal aan...Misschien vind ze dat leuker en moet ik dat gaan uitbouwen en meer divers maken?

Over dat touw, na een half uur geef Ik op hoor, die laat dus echt niet los , behalve op commando dan is het meteen los. waarom vind je een half uur touwtrekken teveel en een 20 min fietsen net genoeg? puur interessevraag.

over de keep en het uiterlijk. Vind ik gewoon leuk om mee bezig te zijn. Leuk om dingen te leren en proberen en als je ziet dat de hond er goed op reageert dan geeft me dat voldoening, ik zou haar graag in (semi) top conditie zien. functie is de voldoening die ik haal uit het resultaat en niet voor de "show" of "wow" factor op straat. Ik vind het lezen erover zoiezo erg interresant, een keep is niet de juiste bewoording ervoor denk ik. Gaat me meer om het serieus bezig zijn met voeding en in conditie zetten .Vooral voor haarzelf en dus indirect ook voor mezelf...
hoop dat je nog tips hebt voor m'n vragen want met een paar dingen zit ik nog in twijfel . Maar mijn uitgangspunt is haar niet teveel te laten doen. opbouwen kan altijd meer, eenmaal verkloot is vaak verkloot heb ik het idee hierover. Gisteren wel ff flink losgegaan met een balletje( gooien,rollen over de grond, laten stuiteren dat ze lekker beetje springt) en vandaag ff niks uitbundigs, gewoon der dagelijkse uren plus met mij mee . en thnx ze mag er inderdaad zijn , heerlijk dier.

gisteren na het ballen, was helemaal op maar was erg leuk, andere hond die vanuit het niks kwam ging ook achter de bal aan ,ik dacht dat kan wel eens heibel worden. June had de bal en volledig op mij gericht de andere hond negeren, naar mij toe komen en de bal lossen, gelijk aangelijnd .normaal komt er nooit iemand daar... maar was wel trots op der
Afbeelding

Plaats reactie